Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 19:17

Sababber schreef:
Maar wat voor ledervet gebruiken jullie dan op je micklem? Ik gebruik altijd duo protection vet, dat is gemaakt van paardenvet en kan ook als hoefvet gebruikt worden en bij mij is hij echt perfect soepel, in het begin alleen de riempjes Voor het bit die flink stug waren. Na een keer goed vetten nergens meer last van gehad..

http://www.mayfair-ruitersport.nl/aanbi ... alve-liter

^ deze bedoel ik :)

Dezelfde als jij ;)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 19:19

Ik heb lederolie, en wou hem daarmee behandelen de eerste keer? Maar weet ook dat het afgeraden wordt (te vaak) olie te gebruiken bij hoofdstellen ivm het stiksel?

(leervet heb ik ook trouwens)

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 19:37

Ik gebruik heel af en toe lederolie bij verdroogd en stug leer, maar bij fatsoenlijk onderhouden leer vind ik dat het te slap wordt wanneer je lederolie regelmatig gebruikt. Ik doe verder al mijn eigen leerwerk met Rapide Lederdressing of Passier Lederbalsam. Doet ook de Micklem het top op :)

Die dubbel gestanste gaatjes is wel een aanfluiting zeg, pfff.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 19:57

Ik gebruik op al mn leer altijd hamamol balsem van stubben. Ik heb meerdere rambo s in verschillende winkels bekeken en ik bleef het leer minder vinden. (Niet de kwaliteit die ik gewend ben voor die prijs).

Ik heb vandaag voor het eerst even met mn ps of sweden gereden. En wat een gaaf hoofstel, voelt zo fijn aan en mn paard reageerde er echt fijn op, ondanks dat hij 3 weken stilstond en met die wind buiten. Kwaliteit is echt top en heerlijk zacht onderlegd.

Afbeelding

Afbeelding

Zinzi_jewel

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:50

Die PS is gewoonweg super gaaf !
Ik heb de ervaring niet dat Micklem slechte leerkwaliteit is .
Doe m na t rijden af met een sponsje met lederzeep .
En verder eigenlijk niets .
Niet bij mijn nieuwe maar ook niet bij mijn vorige ...

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 22:04

Ik heb ook niet de ervaring dat de Micklem slechte kwaliteit is, maar het was ook niet mijn intentie om een hoofdstel te kopen wat van super kwaliteit was (wel mooi meegenomen) en ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit uberhaupt een hoofdstel van boven de 40 euro heb vastgehouden :+ .

Ik heb het hoofdstel destijds gekocht omdat je er op 3 verschillende manieren bitloos mee kon rijden en ik wist dat ze het op marktplaats goed deden. Ik had mijn hoop erop dat mijn merrie op een van de drie manieren wél goed zou reageren en anders jammer dan zou hij weer verkocht worden

Echter reageert mijn merrie super en rijd ik tegenwoordig ook met bit, dus voor mij is het hoofdstel echt ideaal (en ook een super goedkoper dan 3 losse anatomische hoofdstellen van prima kwaliteit)

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 22:09

Maar over welke micklem hebben we het? Ik heb alleen de competition, (met blingblingen) daar ben ik tevreden over. Misschien een ander soort leder als de multi?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 22:11

Ik heb een bruine mulyi van 4-5 jaar oud en een zwarte multi van 3 maanden oud.
Beide mi van goede kwaliteit.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 22:13

Ik heb ook een bruine multi van april dit jaar, deze is heel fijn van kwaliteit. Kan ik absoluut niets op aanmerken.

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 22:15

Ik heb de competition deluxe en de kwaliteit is prima.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 22:21

Ik denk niet dat het te maken heeft met de type/kleur/jaar. Maar eerder dat er verschil in kwaliteit zit per batch zit, wat weer te maken heeft met het kwaliteit leer dat ze op dat moment gebruikte. Ze lijken niet constant te zijn in hun kwaliteit. Vind het persoonlijk niet kunnen voor een hoofdstel van een groot merk, en al helemaal niet voor die prijs. Je verwacht van Horseware gewoon beter toch? Hoor het ook over hun dekens, daar kunnen echt rampzalig slechte tussen zitten, en kwalitatief hoogstaande dekens. Ondertussen het gaat op precies dezelfde type.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 22:25

Daar zou best eens wat in kunnen zitten Benfan, ik vind de enorm wisselende meningen hier over de leerkwaliteit wel zoiets suggereren. Wbt de Amigo dekens kan ik me de wisselende kwaliteit indenken (is ja een budgetlijn), maar wbt de Micklems zou ik dat wel erg slecht vinden. Ze zitten te hoog in het assortiment qua prijs voor dergelijk gestrooi met kwaliteit.

Overigens ben ik echt zwaar fan van mijn anderhalf jaar oude zwarte Competition, en paard ook :Y)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 22:27

Sababber schreef:
Maar over welke micklem hebben we het? Ik heb alleen de competition, (met blingblingen) daar ben ik tevreden over. Misschien een ander soort leder als de multi?

Bruine Micklem Multi Bridle II. En tsja, de leerkwaliteit van allevier was bij ons wel consistent niet bijster goed :+ Alhoewel het in gebruik en met goed onderhoud wel iets verbetert, hoor.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 22:34

Je moet idd geluk hebben met de kwaliteit heb ik het idee... Mijne bleef hard en stug, na drie maand gebruiken zag het eruit als een hoofdstel van 10 jaar oud. Moest hem wekelijks poetsen om hem iets of wat proper te houden...
Merrie liep er niet anders mee dan anders dus hoofdstel weer verkocht.

Nu een BR uit zelfde prijsklasse, hoofdstel was gloednieuw soepelder al dan de Micklem ooit geweest is. En veel beter leer, die hoef ik echt niet wekelijks op te poetsen

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 23:10

Kunnen we niet een brief schrijven naar Horseware over onze bevindingen, en waarom het kwaliteit zo verschrikkelijk verschilt Niet dat ik denk dat we daar een normaal antwoord op krijgen.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 07:51

Wie niet waagt, niet wint :)

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 10:32

Cemlys schreef:
Ik gebruik op al mn leer altijd hamamol balsem van stubben. Ik heb meerdere rambo s in verschillende winkels bekeken en ik bleef het leer minder vinden. (Niet de kwaliteit die ik gewend ben voor die prijs).

Ik heb vandaag voor het eerst even met mn ps of sweden gereden. En wat een gaaf hoofstel, voelt zo fijn aan en mn paard reageerde er echt fijn op, ondanks dat hij 3 weken stilstond en met die wind buiten. Kwaliteit is echt top en heerlijk zacht onderlegd.

[ [url=m/Y1Gr4j.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Npf6s7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is dit de echte of die van zadelmakerij westenend

avi5987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 12:49

Weet niet of het al gemeld is maar de Multibridle is in de supersale bij Agradi:)

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 13:12

Alleen de zwarte helaas :(

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 16:25

koetjeboe schreef:
Cemlys schreef:

[ [url=m/Y1Gr4j.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Npf6s7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is dit de echte of die van zadelmakerij westenend

De echte

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 19:11

Supersale geeft wel 40% korting toch ?

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 19:31

wel gaaf hoofdstel die ps of sweden. waar heb je hem gekocht

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 22:16

koetjeboe schreef:
wel gaaf hoofdstel die ps of sweden. waar heb je hem gekocht

Gewoon via hun website. Voor zover ik weet zijn ze niet in een winkel te koop

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 22:48

Ik denk dat als je met meerdere mensen de brief schrijft en ook door meerdere mensen hem stuurt dat het in ieder geval meer aankomt dan nu, want nu gebeurt er niks.

Daarnaast zou ik als ik niet tevreden was eerst terug gaan naar de winkel waar ik hem gekocht heb, voor degene die met dit probleem zitten. Er zit garantie op, dus laat de winkel het eens uitleggen...

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 01:30

Anoniem schreef:
Hoe krijg ke die erop ?

Ik heb die gewoon over de riempjes heen getrokken. Dus bakstukken los zeg maar aan een kant, wanneer er geen bit aanhangt. Kinriempje er ook doorheen trekken.
Lukt wel alleen let zo'n neusriemwol van BR waar elastische lusjes aan zitten.