Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MissWeenie schreef:Er lag nu een kifrapad van jou onder, met lamswol. Heeft deze wel uitneembare inlages? Niet op gelet eigenlijk! Werd wel verteld dat vooral ruggengraatvrijheid belangrijk was en dat ook vaak gekeken werd naar combi paard-zadel-ruiter, in dit geval stevig gebouwd paard en slanke ruiter. Kan een stevige pad met (niet uitneembare) dikke inlagen dan ook voldoen wanneer hij wel ruggengraatvrijheid garandeert?
MarliesR schreef:Ik heb vandaag een Burioni roundpad opgehaald met wol onderkant alvast voor onder het Freemax zadel. Erg blij mee! Nu ik voor het eerst een merrie heb lekker fout roze. Heerlijk vrolijk!
[ [url=m/79X52j.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb alleen een langere singel nodig. Op de foto lijkt het wel mee te vallen, maar ik krijg hem met omdoen amper op het eerste gaat, moet er flink aan trekken om hem uberhaupt door de gesp te krijgen wat niet echt prettig is. Als hij eenmaal zit gaat het wel vanwege het elastiek (Het is de Airoform). Iemand toevallig nog een te lange FRA supersingel of Westip liggen die weg mag? Singel op de foto is een 65 dus iets van een 80 oid is wel het minimale.
hoefijzer schreef:Ik vind dit toch wel een interessant punt. Wat voor vulling zit in de grandeur en hoe dik is hij vergeleken andere pads?
Want ik heb hier een opmerkelijke ervaring mee. Ik heb een Engelpad met lamswol en christ inlagen (niet heel dik. Naar wat ik begrijp vergelijkbaar met kifra/normale christ.) en een zelfgemaakte rendierbonte pad. Deze is best wat dikker. (Combi rendier, lam en vilt. ) Hij is even dik als een ghost pad alleen dan steviger van vulling.
Rendier ligt op de rug. En geloof me, rendier is echt mega glad. Opstappen vanaf de grond is uitgesloten.![]()
Maar hier komt het: met de rendierpad blijft mijn zadel beter liggen dan met de Engelpad. Als een huis. O wacht, mits ik niet halverwege de rit af moet stappen want dan kan ik lopend naar huis als ik geen bankje tegen kom.Maar wanneer ik er op zit ligt het perfect.
Daarbij kan het niet aan de gladheid van de pad liggen maar moet er iets zijn met de vulling en misschien de vorm van de pad.
DubbelDun schreef:@MissWeenie: ik vind het er niet uitzien als ruggengraatvrijheid.
@MarliesR: mijn Westip-western is wel een 80, maar 65 cm is voor mij te kort (en engels zo te zien)
Cambiar schreef:hoefijzer schreef:Ik vind dit toch wel een interessant punt. Wat voor vulling zit in de grandeur en hoe dik is hij vergeleken andere pads?
Want ik heb hier een opmerkelijke ervaring mee. Ik heb een Engelpad met lamswol en christ inlagen (niet heel dik. Naar wat ik begrijp vergelijkbaar met kifra/normale christ.) en een zelfgemaakte rendierbonte pad. Deze is best wat dikker. (Combi rendier, lam en vilt. ) Hij is even dik als een ghost pad alleen dan steviger van vulling.
Rendier ligt op de rug. En geloof me, rendier is echt mega glad. Opstappen vanaf de grond is uitgesloten.![]()
Maar hier komt het: met de rendierpad blijft mijn zadel beter liggen dan met de Engelpad. Als een huis. O wacht, mits ik niet halverwege de rit af moet stappen want dan kan ik lopend naar huis als ik geen bankje tegen kom.Maar wanneer ik er op zit ligt het perfect.
Daarbij kan het niet aan de gladheid van de pad liggen maar moet er iets zijn met de vulling en misschien de vorm van de pad.
Toch gek, iedereen verklaarde me voor gek dat ik een rendierpad maakte, blijkbaar ben ik niet de enige'
Ik rij al meer dan 7 jaar met mijn zelfgemaakte rendierpad onder mijn favoriete espaniola, met sok op genaaid voor de corrector.
https://myalbum.com/album/AbGiiQknQJAK
Al die christpads schoven voor zot op mijn PRE en ronde Lusitano's en gaven heel onstabiele ligging van de boomloze zadels. Bij de PRE schoof het zadel vooruit en het christpad achteruit, heel vreemd maar was gruwelijk vervelend.
Ik wil nooit geen andere combi meer dan een espaniola met daaronder een rendierpad. Zelfs op mijn katachtig, slanke enorm soepele PRE merrie, waar alle zadels naar voor schuiven, van spaanse boomzadels (Zaldi, Ludomar, Marjoman) tot wintecs, tot ghost, trekker en alle andere zadels die ik getest heb, is dit de enige combi die niet schuift.
Geheim zit in rendiervel waar zadel wat 'inzakt' en niet te dikke kussens onder je boomloze zadels.
Ik wil dolgraag nog enkele espaniola's erbij, mocht iemand een tweedehandse hebben die wat geschonden is, laat me aub weten!!!
Momenteel ben ik aan enkele bareback pads bezig met wat meer natuurlijke look. Dit is het pad die ik zelf gemaakt heb:https://myalbum.com/album/ZEbK1kXUNhoR
Hoefijzer, heb jij foto van jouw zelfgemaakte pads aub? Vind ik altijd heel fijn om te zien wat anderen maken!!!!
fabster schreef:Cambiar schreef:Ik rij al meer dan 7 jaar met mijn zelfgemaakte rendierpad onder mijn favoriete espaniola, met sok op genaaid voor de corrector.
https://myalbum.com/album/AbGiiQknQJAK
Al die christpads schoven voor zot op mijn PRE en ronde Lusitano's en gaven heel onstabiele ligging van de boomloze zadels. Bij de PRE schoof het zadel vooruit en het christpad achteruit, heel vreemd maar was gruwelijk vervelend.
Ik wil nooit geen andere combi meer dan een espaniola met daaronder een rendierpad. Zelfs op mijn katachtig, slanke enorm soepele PRE merrie, waar alle zadels naar voor schuiven, van spaanse boomzadels (Zaldi, Ludomar, Marjoman) tot wintecs, tot ghost, trekker en alle andere zadels die ik getest heb, is dit de enige combi die niet schuift.
Geheim zit in rendiervel waar zadel wat 'inzakt' en niet te dikke kussens onder je boomloze zadels.
Ik wil dolgraag nog enkele espaniola's erbij, mocht iemand een tweedehandse hebben die wat geschonden is, laat me aub weten!!!
Momenteel ben ik aan enkele bareback pads bezig met wat meer natuurlijke look. Dit is het pad die ik zelf gemaakt heb:https://myalbum.com/album/ZEbK1kXUNhoR
Hoefijzer, heb jij foto van jouw zelfgemaakte pads aub? Vind ik altijd heel fijn om te zien wat anderen maken!!!!
Maak je dat zelf?!dat moet je gaan verkopen! Ik ben je eerste klant voor de rendierpad!
Fabster schreef:Jaaaaa! Heb je nog een rendierhiid in de aanbieding? Of moet ik zelf een rendierhuid scoren?
pmarena schreef:Ja dat is vaak het probleem met rendiervel inderdaad. De kosten zijn hoog en kwaliteit is zeer wisselend![]()
Was het niet iets met zomervacht / wintervacht tijdens de slacht, waar het verschil in zit met het enorme verharen dat ze vaak doen?
Bralindy schreef:Misschien een gekke vraag.. maar welk type ghost past bij mensen met lange, maar gespierde boven benen?Dit ivm wrong enzo