[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 22:31

San4nie, ligt het zadel niet iets te ver naar voren? Je kan de inlages bekijken en even vergelijken met bv die op de site van barefoot. Onder zadels zonder vps worden meestal inlages gebruikt die moeilijker in te drukken zijn.

Trouwens wel een supervet hoofdstel zeg :P

muppetmayo

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 22:31

Oehh ik ben benieuwd! Als je wil mag je mijn cheyenne weleens passen?

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 22:37

Stalgenootje van me heeft ook n cheyenne, al wel eens gepast maar omdat het een maat 2 is had ik 'm er snel afgehaald. Heb soms echt het gevoel dat 'm paard verdrinkt in die qua grootte zadels hoewel ze echt ook weer niet zo klein is. Zit tussen mn oren. >;)

Welke maat heb jij? Klinkt wel verleidelijk :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 22:39

Wat was ik vandaag blij met mijn zadel ben namelijk blijven zitten zonder dat ik de knop vast hoeven te pakken. Maar de halve pirouettes zitten perfect op mijn fjord en hij kan op een dubbeltje keren. En tot 2x toe vol aan de kletter geweest.

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 22:42

Marcella schreef:
Wat was ik vandaag blij met mijn zadel ben namelijk blijven zitten zonder dat ik de knop vast hoeven te pakken. Maar de halve pirouettes zitten perfect op mijn fjord en hij kan op een dubbeltje keren. En tot 2x toe vol aan de kletter geweest.

Weet je zeker dat je dan niet stiekem zo'n speciaal ghost zadel hebt gekregen ipv een milwaukee? ;) Maar wel heeeeeel fijn dat ie zo stabiel zit! Volgens mij denkt jouw fjord gewoon nog dat je een testzadel hebt en test ie nu voor jou alle mogelijke bewegingen uit :+

jomaro schreef:
Buitenzinnig schreef:
Vandaag weer met de Ghost Florac op Goya gereden. Deze keer de zijgangen meegepakt. Appuyementen in stap, draf en galop waren geen probleem. Je kunt de beweging goed voelen met de Ghost. Zelfs een paar pasjes passage kunnen rijden!

Zit dat in het zadel of in de ruiter en paard ;) Met de ghost die ik toen had deed mijn huis tuin en keuken paard en ik als hobbelende ruiter toch alleen maar de rondjes in de bak of in de polder.

Maar misschien zijn de nieuwe ghost meer voorzien van mogelijkheden :+ en gebruiksaanwijzing om mijn haf al die dingen te leren van Appuyementen, zijgangen, passage :=

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 23:00

Phillipa schreef:
Weet je zeker dat je dan niet stiekem zo'n speciaal ghost zadel hebt gekregen ipv een milwaukee? ;) Maar wel heeeeeel fijn dat ie zo stabiel zit! Volgens mij denkt jouw fjord gewoon nog dat je een testzadel hebt en test ie nu voor jou alle mogelijke bewegingen uit :+

Weet zeker dat het een Milwaukee is. :P

Max. snelheid was 40,8 km/h. }:0 8)7

Gelukkig ben ik wel wat gewend alleen andere mensen krijgen dan soms een hartverzakking. Hoewel sommige automobilisten echt gestoord zijn. 8)7 Laatste keer dat hij aan de kletter ging was toen ik het enge object (kruiwagens met stenen) bijna voorbij was en automobilist besloot erg veel haast te hebben en er dus plankgas tussendoor croste. 8)7

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 23:47

Phillipa schreef:
San4nie, ligt het zadel niet iets te ver naar voren? Je kan de inlages bekijken en even vergelijken met bv die op de site van barefoot. Onder zadels zonder vps worden meestal inlages gebruikt die moeilijker in te drukken zijn.

Trouwens wel een supervet hoofdstel zeg :P

Ja, nu je het zegt.. Heb nog even naar de foto gekeken en vanavond had ik ook het idee dat ik hem wat op de schouder had liggen. Zal er even op letten om hem volgende keer wat verder naar achteren te leggen. Ben altijd wat bang dat ik dan wat te ver achter op zijn rug zit..

Oké, dan ga ik even in de pad kijken en voelen. Zo'n halfpad leek me ook wel handig, dan kan ik weer leuke dekjes gebruiiken, maar vraag me af of normale dekjes wel onder het zadel zullen passen..

Haha, dankje, zelf geverfd :)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 07:08

Normale dressuurdekjes in maat full passen wel onder de London hoor, hebben wij hier ook gehad :j

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 07:13

Nou marcella ik vind t maar knap, niks voor mij, ik ben een watje hahaha. Na een paar bokken lig ik er toch echt naast. Maar klinkt nog steeds als een heerlijk zadel.

Phillipa ik heb een maatje 1 ;) je mag m wel een keer passen hoor!

Zinook

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 07:38

@Akke-sSpring Ik heb onder mijn barefoot london ook de hd inlages in de originele bf pad liggen. Gaat prima!

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 07:44

Marcella dacht juist voor te stellen samen eens een ritje te maken. Maar ik zit nog in de stap fase. En jou omgeving zitten heel veel dwazen. Mijn polder ritjes waren ook vaak "blij weer thuis te zijn"

Doet hij alleen met dat zadel zo uitbundig?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 09:11

Muppetmayo heb hem nu al zo'n 13,5 jaar dus daar raak je wel aan gewend na verloop van tijd en vroeger vloog ik er dus geregeld eraf. :+ :')

Nee hij doet alleen zo maf met buitenrijden voornamelijk, maar heb ook al een keertje gehad in de bak met de Cheyenne opzij springen/wegschieten (of bij de bak van de buren opvliegende eend en dan wegschieten). Maar toen waren ze naast de bak bezig met de tractor.

Jomaro die van mij is met een ander paard erbij de braafheid zelve, maar hij weet dan dat hij een voorbeeld functie heeft. En stapritjes doe ik ook vaak zat gisteren wel ruim 2,5 uur onderweg geweest voor 16 km met een gemiddelde snelheid van 6,1 km/h. Voornamelijk stappen afgewisseld met kleine stukjes draf en galop. Rij ook wel eens buiten met stalgenoten en die mogen dan zeggen hoeveel km en hoe hard. ;)

O ja aanstormende kieper die zonder gas te minder voorbij dendert is geen blik waardig en even wachten aan de kant is flauwekul. _O-

Maar hiervoor deden we het vrachelse heide.
Afbeelding

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 09:54

Haha Marcella ik heb gewoon ook niet zo'n stevige zit :+ Ben overigens jaloers op de mooie omgeving daar!
Ik heb ook zo'n raar paard, dikke harleys op een polderweggetje vol gas open is totaal niet eng, grote aanhangers met losliggende spullen en wapperende zeilen ook niet, een wit waaiend plastic zakje daarentegen...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 10:08

Zo heb ik er ook eens eentje gehad, sprong gewoon voor een vrachtwagen omdat er een leeg blikje in de berm lag |o

Levensgevaarlijk ...

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 10:10

jomaro schreef:
Buitenzinnig schreef:
Vandaag weer met de Ghost Florac op Goya gereden. Deze keer de zijgangen meegepakt. Appuyementen in stap, draf en galop waren geen probleem. Je kunt de beweging goed voelen met de Ghost. Zelfs een paar pasjes passage kunnen rijden!

Zit dat in het zadel of in de ruiter en paard ;) Met de ghost die ik toen had deed mijn huis tuin en keuken paard en ik als hobbelende ruiter toch alleen maar de rondjes in de bak of in de polder.

Maar misschien zijn de nieuwe ghost meer voorzien van mogelijkheden :+ en gebruiksaanwijzing om mijn haf al die dingen te leren van Appuyementen, zijgangen, passage :=

Ha, dat zit natuurlijk ook in ruiter en paard. Maar sommige zadels belemmeren een paard zodanig dat de schouders niet meer goed mee kunnen bewegen. Aangezien Goya vrij brede schouders-spieren heeft, moeten deze wel vrij liggen om te kunnen bewegen.
Een gebruiksaanwijzing voor zijgangen bij de Ghost, haha, kan wel hoor ;)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 10:12

Phillipa, ja hoor, kan wel. Alleen moet je dan wat langer wachten (komt al aardige lijst) Ik hoop ook dat het niet tegen gaat vallen!
Roelke, klopt! Dat was dezelfde!
Marcella, fijn dat je bent blijven zitten.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 10:13

Of een andere slogan: Het zadel dat er niet is, voor het paard dat je ook niet hebt :))

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 10:49

Hahaaa, dat klinkt wel een beetje deprimerend ;)
Denk dat veel mensen daar best wel lang over na moeten denken

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 11:09

Philippa, wat jij omschrijft ervaar ik ook een beetje met de london, daarom wil ik binnenkort eens wat hidalgo zadels testen :)

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 11:22

:') shirley

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 18:18

Shirley schreef:
Zo heb ik er ook eens eentje gehad, sprong gewoon voor een vrachtwagen omdat er een leeg blikje in de berm lag |o

Levensgevaarlijk ...

Hier ook zoeen. Maakt je wel zelf heel erg alert. Ik zie tegenwoordig ook ieder plasticje en blikje in de berm liggen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 18:24

tjaakje schreef:
Shirley schreef:

Levensgevaarlijk ...

Hier ook zoeen. Maakt je wel zelf heel erg alert. Ik zie tegenwoordig ook ieder plasticje en blikje in de berm liggen.

Hier nog zo'n gek! Doe op de weg mijn zweep dus altijd met het uiteinde naar binnen zodat auto's er breder omheen gaan :+

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 19:32

Geryon schreef:
Hier nog zo'n gek! Doe op de weg mijn zweep dus altijd met het uiteinde naar binnen zodat auto's er breder omheen gaan :+

Deed ik ook altijd maar dan rijden ze gewoon de zweep uit je handen :?

Kan in die 11 jaar dat ik mijn haflinger heb al een heel boek volschrijven over de polderritjes en andere weg gebruikers en Zadels.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 19:41

Buitenzinnig schreef:
Een gebruiksaanwijzing voor zijgangen bij de Ghost, haha, kan wel hoor ;)

Daar ga ik dan maar eens even goed over nadenken :=
Barefoot Cheyenne staat al te koop dan de cherokee ook maar, en dan op de lijst voor een Ghost met zijgangen gebruiksaanwijzing :oo Zou mijn 15 jarige dan toch nog een dressuurknobbel ergens hebben.

Het was even schrikken toen ik het maron vertelde

Afbeelding

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 20:15

jomaro schreef:
Het was even schrikken toen ik het maron vertelde

[ Afbeelding ]

_O-