Geryon schreef:Hoi!
Ik heb een barefoot cheyenne zonder vps voor mijn pony. Nu wil ik over gaan op een stella omdat ik soms nog wel eens wat sprongetjes wil maken. (De andere ga ik dus te koop zetten, hoef er niet veel voor te hebben.)
Nu las ik iets over de Barefoot Stella Special. Van de plaatjes lijkt het best op zo'n synthetisch zadeltje. Is deze barefoot wel gewoon stevig etc.? Goed voor de rug?
Is er een stella en een stella special of zijn het dezelfde?
En zou een maat 2 stella passen op mijn nrps'er e-pony met gewone rug? (aangezien ik die op bokt te koop zie)
En weet iemand hoe het zit met de verplaatsbare beugelophanging? Er staat achter dat het met klittenband gebeurd, maar dit lijkt mij niet zo veilig? Iemand die weet hoe het verplaatsbaar is?
Het kunstleder is alleen een afwerking voor Barefoot. De lederen Cheyenne en de DryTex Cheyenne worden exact eender opgebouwd...alleen de ene wordt met leder afgewerkt en de andere met DryTex kunstleder, dat gewoonweg veel goedkoper materiaal is dan leder.
De Stella is dan weer een soort CheyennePlus, met wrongen en ietsjes anders gevormd. De originele Stella was een Special vanuit Barefoot zelf: zwart in maat 0 en maat 1 met een paardenkopje, Swarovski kristalletjes en witte tekst op de cantle. Deze was enkele jaren geleden verkrijgbaar.
Een jaar of wat geleden heb ik aan Barefoot gevraagd of ze een aantal Stella's wilden maken zonder al die onzin er op en er aan, en toen heb ik bruine maat 1 en maat 2 Stella's gehad. Daarna hebben we nog een keer (samen met BF België) nog een partijtje laten maken en dat waren ook weer bruine maat 1 en maat 2, en zwarte maat 0, 1 en 2.
Ik heb hiervan nieuw alleen nog een zwarte en een bruine maat 1 liggen, van elke kleur dus nog maar 1.
En dan zijn ze weer op. Ik ben voorlopig ook niet van plan ze nogmaals te laten maken. De laatste stuks liggen al best een poosje hier, dus iedereen heeft genoeg kans gehad om ze te kopen. Als ze sneller verkocht waren had ik ze nog wel eens willen laten maken maar nu is het wel weer even goed en is het eerst de beurt aan een andere Special als ik Barefoot nog zo ver krijg, want ze krijgen er steeds minder zin in vanwege drukte