[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SecretLIN

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 19:57

gaaf! heb nu een lazy mountain

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 20:04

@SecretLIN: de meeste Tinkers hebben niet veel schoft, dus dan doet een normale BM het prima.
@azmay: een CY-bm is altijd goedkoper in aanschaf als een originele en vanwege de extreme Peaked pommel ook niet voor elk paard geschikt.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 21:30

Kitty_ schreef:
Ik heb wat leuks *\o/* :D :D Hier alvast een sneak preview, meer informatie volgt later :P en op zeer korte termijn te testen en ook te passen via Lilianne van boomlooszadelpasservice. Dit weekend komen ze in de webshop :)
[ [url=m/MsEOpC.png]Afbeelding[/url] ]

Nice zien er een stuk beter uit dan de andere ghost modellen !!
Of is het geen ghost?
Zonder de losse kussens ditmaal ?
Heb je een foto van de onderkant ?

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 21:36

little_birdy schreef:
Kitty_ schreef:
Ik heb wat leuks *\o/* :D :D Hier alvast een sneak preview, meer informatie volgt later :P en op zeer korte termijn te testen en ook te passen via Lilianne van boomlooszadelpasservice. Dit weekend komen ze in de webshop :)

Nice zien er een stuk beter uit dan de andere ghost modellen !!
Of is het geen ghost?
Zonder de losse kussens ditmaal ?
Heb je een foto van de onderkant ?

Geen Ghost, dit is de Easytrek :o
Zadel heeft vaste kussens
Afbeelding

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 21:42

Kitty_ schreef:

Ooo <3

Mag je al wat kwijt over de prijzen? :o

Heb je enig idee waarom ze niet aan de eisen van per mi cavallo voldeden waardoor ze gestopt zijn met de verkoop van easytrek zadels?

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 21:46

Geryon schreef:
Kitty_ schreef:

Ooo <3

Mag je al wat kwijt over de prijzen? :o

Heb je enig idee waarom ze niet aan de eisen van per mi cavallo voldeden waardoor ze gestopt zijn met de verkoop van easytrek zadels?

Prijzen zijn rond de 500-600 euro, afhankelijk van het model.
de reden waarom zij er mee gestopt zijn weet ik niet, maar wat ik wel weet is dat de zadels afgelopen tijd behoorlijk veranderd zijn in positieve zin. Ik krijg binnen enige tijd een drukmeet pad binnen en ga de zadels dan ook onderwerpen aan een "druk meet" test :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 21:52

Oh wat goed ben heel benieuwd!! Ga er zeker eentje testen :D

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 21:53

Geryon schreef:
Oh wat goed ben heel benieuwd!! Ga er zeker eentje testen :D

Leuk! +:)+

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 21:54

Wauw tof zijn ze via jou ook als test zadel beschikbaar dan ?

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 21:57

little_birdy schreef:
Wauw tof zijn ze via jou ook als test zadel beschikbaar dan ?

Jazeker, je mag mij er ook over pb-en

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 22:05

Gedaan ook een aanvraag via de site

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 22:13

heb je die okk weleens 2e hands dubbeldun? en rond welke prijs liggen zulke zadels

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 22:15

SecretLIN schreef:
heb je die okk weleens 2e hands dubbeldun? en rond welke prijs liggen zulke zadels

In haar bijschrift heeft ze er 2 te koop staan ;)

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 01:13

Hoe zit dat eigenlijk met pommelmaten en bm zadels? Ik lees dat er peaked pommels en gewone zijn? Dat lijkt me gaan over de ruimte voor de schoft? Maar hoe zit dat met de breedte, is dat aanpasbaar, of?

Ik hoor zoveel goede verhalen over deze zadels, maar ik weet er zo weinig van... Is er een website of zo waar ik kan lezen hoe zo'n bm zadel in elkaar steekt zeg maar? :)
Ik vind op google steeds precies niet wat ik zoek.. :+

Caaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 08:38

Worden de foto's van de nieuwe Ghost modellen er vanavond al opgezet? :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 09:24

@runa: tussen de modellen ziet iets verschil in breedte pommel, maar dat is minimaal.
De reden dat BM in de VS zo populair is mede omdat het gewoon bij écht heel veel paarden gewoon goed past en je niet zit te tobben met wisselende pommelmaten e.d.
Waar hem dat in zit is het 'geheim van de smid'.
Mijn zadel heeft op een IJslander van 1,35 gelegen en op een Belg en alles daar russen in en op alles lag het goed. Zelf rij ik al dik 10 jaar BM op diverse paarden in zomer-winter uitvoering en zelfs drachtig maakt niets uit.
Officiële site ; http://www.sportssaddle.com
Grote dealer website: http://www.sportsaddle.com

@SecretLIN: zie mijn onderschrift (meer mag niet van Bokt-beheer :D )
Ze komen hier niet heel vaak te koop. De nieuwprijs komt al snel boven de 2000 euro voor je ze hier hebt (de postzegel + accijns) afhankelijk van de tooling (hand- of fabrieksmatig), zilver etc.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 09:57

Kitty_ schreef:

Zo die zien er goed uit!
Ik ken dit hele merk niet, maar ik neem aan dat hier wel een boomloos pad onder moet?

Vind ze er erg interessant uitzien. Ben benieuwd naar de drukmetingen.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 10:10

Fortitude schreef:
Kitty_ schreef:

Zo die zien er goed uit!
Ik ken dit hele merk niet, maar ik neem aan dat hier wel een boomloos pad onder moet?

Vind ze er erg interessant uitzien. Ben benieuwd naar de drukmetingen.

Hoeft niet perse maar in sommige gevallen raad ik het wel aan.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 10:28

Ik vind die BM's wel echt super, DD! Hoor er ook veel goeds over. Ben voir mijn Barock Pinto op ziek, maar daar doe ik voornamelijk dressuur mee. Dan zou t voor mijn fjord zijn, maar ben ik weer zo gehecht aan mijn Ghost. Zadels zijn toch altijd een gedoe. Zijn die BM's trouwens net zo hard als een (echt boom-)westernzadel? Vond ze tijdens mijn rit te paard in Bonaire aardig hard.

O, en was ie voir de ijslander niet veel te lang?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 10:51

@fabster: daar zit verschil in. Er is door de jaren heen door BM wel wat geëxperimenteerd met hardheden en soorten materiaal.
Deze 2 zijn zo stevig dat je al een redelijke gewichtsverdeling hebt, maar er zijn er ook bij die zakken als een vaatdoekje in elkaar als je ze op de horn zet. :D Vaak zie je dat al aan de zitting.
Het maakt in principe in het gebruik niet uit, net wat een ieder prettiger vind.
Wat je níet wilt is een zitting die 'gebroken' is. Natuurlijk is het dan niet echt gebroken, maar als je een zitting helemaal dubbel vouwt dan ontstaat er een lelijke knak die er nooit meer uit gaat. Dit komt zeker de gewichtverdeling niet ten goede. Vergelijk het met een stuk karton; Flexibel maar toch sterk, maar vouw je het 1x dan blijft het altijd slap.

Voor de IJslander was hij idd te lang (zadel waar ga je met dat paard naar toe :D ) en aansingelen ging ook niet 'strak', maar ik heb er een lange rit op gemaakt met flink wat 'IJslands vuur' en ongelijk terrein, maar het zadel lag als een huis :D

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 15:15

Misschien een gekke vraag.. maar welk type ghost past bij mensen met lange, maar gespierde boven benen? :+ Dit ivm wrong enzo

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 17:25

Fabster schreef:
Ik vind die BM's wel echt super, DD! Hoor er ook veel goeds over. Ben voir mijn Barock Pinto op ziek, maar daar doe ik voornamelijk dressuur mee. Dan zou t voor mijn fjord zijn, maar ben ik weer zo gehecht aan mijn Ghost. Zadels zijn toch altijd een gedoe. Zijn die BM's trouwens net zo hard als een (echt boom-)westernzadel? Vond ze tijdens mijn rit te paard in Bonaire aardig hard.

O, en was ie voir de ijslander niet veel te lang?

De BM die ik heb is een van de zachtere zadels die ik de laatste tijd heb gehad. Zachter dan de Freemax, Hidalgo of Ghost. Boom westernzadel kon ik echt niet in blijven zitten zonder pijn en deze wel.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 17:55

Ik heb nu ook een iets zachtere, zeker na het rijden merk je dat goed. Zal wel iets van memory-foam bij in zitten.

Dit wil je iig niet hebben
Afbeelding
Afbeelding

Terwijl dit geen probleem is
Afbeelding

MissWeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 18:44

Ook even hier: ik zoek een goede pad voor onder mijn toekomstige Freemax western. Iemand ervaring met de Cutter shockpad western? Deze heeft inlages en zou ook voor ruggengraatvrijheid moeten zorgen, maar voor mezelf is dit allemaal nog behoorlijk nieuw :)

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 18:50

MissWeenie schreef:
Ook even hier: ik zoek een goede pad voor onder mijn toekomstige Freemax western. Iemand ervaring met de Cutter shockpad western? Deze heeft inlages en zou ook voor ruggengraatvrijheid moeten zorgen, maar voor mezelf is dit allemaal nog behoorlijk nieuw :)

Ik adviseer bij de Freemax eigenlijk altijd een pad met verwisselbare inlagen. Voor sommige paardjes is een pad zoals een Burioni western pad ook voldoende omdat daar vrij dikke inlagen in zitten.