Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mrijn schreef:Geryon schreef:Ik zou barefoot beschrijven als tussen boomloos en semi boomloos in.En de rwc dressage net aan semi boomloos aan. Die is namelijk toch wat flebibeler gebouwd dan de andere semi boomlozen. Mijn sample is wel echt semi boomloos.
Mrijn, het zijn wel twee uitersten, een boomloze a la bbp of een boomzadel. Waarom? Op een semi boomloze reageert ie waarschijlijk ook beter dan op een boomzadel. Ik zou teteltee eens langs laten komen!
Het was voor mij zo'n eye-opener dat ze zoveel fijner liep onder mijn bbp. Dat gevoel wil ik ook met 'zadel'. Ik wil niet dat ze wordt gehinderd door kopijzers die toch over de schoft schuiven of wrongen die achter de schouder moeten blijven haken... Dan liever een zadel dat ergens kan knellen of hinderen. Maar misschien ben ik wel te naïef hierin hoor, kan een boomloos ook voor problemen zorgen... Ben sowieso bang dat ik met een semi-boomloos ook weer ga voor een semi-oplossing.
Teteltee ga ik absoluut benaderen. Ze zit nog in de buurt ook dus dat moet vast op korte termijn gaan lukken.
Wat betreft dat opvallen... Ach, met een kleine perlino ben ik sowieso nooit incognito. Mijn voorkeur gaat daarom wel uit naar een egaal zwart zadel
Maartje1990 schreef:Bedoel je te zeggeb doordat je met een haflinger rijdt de jury minder snel punten toekent of dat doordat het een haflinger is je beter je best moet doen omdat een haflinger nu eenmaal minder zn bouw mee heeft zitten dan een paard dat bv dressuurmatig is gefokt?
Marcella schreef:Zelfs met een niet dressuur gefokt paard kan je winst rijden bij een jury die daar niet van hou. Heb ik namelijk een keer gedaan en dan ook nog alle stalgenoten met hun luxe paarden eruit gereden. Heb zelfs na afloop een complimentje gekregen van de jury. Had namelijk zo'n strakke proef gereden dat ze daar niet omheen kon. Was geloof ik ook nog een van de weinige met winstpunten.![]()
De kunst is om een strakke en nette proef neer te zetten.![]()
En dat was in mijn geval met een fjord in de L2 en weet alleen niet meer of ik nu 2x 1ste of 1ste en 2de geworden ben.
Mandy_89 schreef:Ik ben sinds vandaag in het bezit van een hm flexee dressuur. Wat een mooi zadel is dat.Echt veel mooier dan op de plaatjes. Mooie zachte kwaliteit leer. Ga m binnenkort testen als mijn paard weer goed loopt. Ze is kreupel. Morgen komt de dierenarts. Zadel gaan we ook testen met de impression pad
Loretteeee schreef:kleine spam update.
Ik kan alsmaar niet wennen aan de gangen die m'n pony heeft nu ze Barefoot op d'r rug heeft. Met passend boomzadel liep ze zo anders. Vlakker, korter, stijver... Ik heb expres m'n beugels korter gedaan voor meer grip omdat ze zo enorm veert en zulke grote passen heeft gekregen voor haar doen.
Het is echt een zegen voor de pony. Mijn scheefheid komt ook gelijk boven drijven. En mijn conditie wordt getraind door je eigen zit vormen en die enorme passen.
Momenteel weer even uit de activiteit... Pony heeft zichzelf vergiftigd door blauwe regen te eten...
Mrijn schreef:Geryon schreef:Ik zou barefoot beschrijven als tussen boomloos en semi boomloos in.En de rwc dressage net aan semi boomloos aan. Die is namelijk toch wat flebibeler gebouwd dan de andere semi boomlozen. Mijn sample is wel echt semi boomloos.
Mrijn, het zijn wel twee uitersten, een boomloze a la bbp of een boomzadel. Waarom? Op een semi boomloze reageert ie waarschijlijk ook beter dan op een boomzadel. Ik zou teteltee eens langs laten komen!
Het was voor mij zo'n eye-opener dat ze zoveel fijner liep onder mijn bbp. Dat gevoel wil ik ook met 'zadel'. Ik wil niet dat ze wordt gehinderd door kopijzers die toch over de schoft schuiven of wrongen die achter de schouder moeten blijven haken... Dan liever een zadel dat ergens kan knellen of hinderen. Maar misschien ben ik wel te naïef hierin hoor, kan een boomloos ook voor problemen zorgen... Ben sowieso bang dat ik met een semi-boomloos ook weer ga voor een semi-oplossing.
Teteltee ga ik absoluut benaderen. Ze zit nog in de buurt ook dus dat moet vast op korte termijn gaan lukken.
Wat betreft dat opvallen... Ach, met een kleine perlino ben ik sowieso nooit incognito. Mijn voorkeur gaat daarom wel uit naar een egaal zwart zadel