[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pippaa

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:57

Ik wil je niet bang maken hoor.

Nog geen ervaring met de beugels te paard, maar wel met de hand geprobeerd om ze los te trekken en dan gaan ze bij enige druk wel eraf. Niet als je er zomaar tijdens het rijden tegenaan drukt denk ik, maar bij een val wel naar mijn idee.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 22:34

No_No woon in Alblasserdam (in Zuid-Holland onder Rotterdam).
Teteltee ziet er netjes uit hoor ook betreffende lengte zadel.
Hinke heb eerst nog een boomzadel te koop voor er een ander zadel gaat komen.
iana schreef:
@marcella, we zijn op dezelfde dag jarig zie ik nu pas :o ook nog gefeliciteerd mijnentwege :D

Jij ook nog gefeliciteerd. *\o/*
Shirley schreef:
Met eentje zonder VPS moet je wel altijd zorgen voor een goede pad met goede inlages, ik durf op mijn tonnetje dus met VPS gewoon ook zonder pad te rijden :o

Dat heb je met paarden met ingebouwde pad. (sorry kan het niet laten _O- ).
Muppetmayo beterschap. :(:)
Jennyxx geen op het moment de EZ-rides zitten nu aan mijn Hidalgo en heb gewone beugels aan mijn barefoot cheyenne hangen.

Zo bijgelezen een beetje erg veel gekletst hadden jullie dat niet van het weekend kunnen doen, want zal dan de tijd moeten doden met jullie. Was liever gaan genieten van het mooie weer bij paard. -O-

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 23:16

En waarom kan dat niet, Marcella ?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 23:51

Gezellig weekendje weg met ouders en moeders broer...... -O- ;(

Gezellig terug hoe alles vroeger was alleen ik leef in de toekomst en verleden is iets dat geweest is en niet om in te blijven hangen. :n

^) |o

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 00:08

't Zou leuk kunnen zijn, maar begrijp van je dat je zelf die verwachting totaal niet hebt ... sneu -O-

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 01:28

Ik heb normale beugels maar zou graag de beugels met elastiek willen. Ook voor mijn dochtertje. Ik heb eerder met elastiek gehad en dat vond ik prima.

Vandaag even een dressuurtest gedaan met de hidalgo. Ik kan er niet lekker op zitten.. Ik denk ook dat het aan de korte kussens ligt. Hopelijk gaat het met langere kussens beter!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 07:22

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 07:54

Hallo!

Ik heb een beetje mee zitten lezen maar kom er nog niet echt uit.
Ik heb een erg ronde haflinger en totaal geen ervaring met boomloze zadels,
Wat raden jullie aan voor een eerste zadel met niet te hoog budget

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 08:26

Hinke ik longeer Daimy idd nu bijna dagelijks, ik merk alleen dat hij dat niet leuk vind (en ik ook niet trouwens ;) ). Ik wissel wel per dag af hoe we longeren, maar hij gaat toch stilstaan/steeds langzamer lopen als hij doorkrijgt dat we richting de longeerbak gaan :+
Gelukkig heb ik 2 mensen welke hem af en toe rijden, zodat hij nog wat afwisseling heeft.
Heb je een foto van de beugels? Wel gaaf dat je nu een zadel besteld hebt :D Aftellen :D Ik kom hem graag eens bekijken als je hem hebt (en niki natuurlijk)

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 08:37

Naomi_Haffie schreef:
Hallo!

Ik heb een beetje mee zitten lezen maar kom er nog niet echt uit.
Ik heb een erg ronde haflinger en totaal geen ervaring met boomloze zadels,
Wat raden jullie aan voor een eerste zadel met niet te hoog budget

Op mijn ronde haflinger liggen veel boomloze zadels prima. Barefoot trekker ghost hidalgo. Zelf zit ik niet overal goed in of willen mijn heupen nog weleens moeilijk doen. Misschien zijn er mensen in je omgeving met boomloze zadels om er eens op te zitten. Mocht je in mijn omgeving wonen kan je op een barefoot cherokee zitten . Of de barefoot cheyenne zolang ik die nog heb want die is te koop.

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 09:16

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 10:02

Beter van niet nee :o Er zijn mensen die er erg tevreden over zijn maar qua drukverdeling enzo hoef je er niets van te verwachten en ik heb me laten vertellen dat de pasvorm erg stug is, dus er is ook nog een kans dat het voor geen meter ligt. En daarbij, als ze het voor dat geld kunnen aanbieden (op Ebay staan ze zelfs voor onder de 100 euro) kan het kwalitatief nooit veel soeps zijn, als je bedenkt dat er ook nog onderzoeks-, materiaal- en arbeidskosten in verwerkt zouden moeten zitten :)

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 12:03

Ik overweeg om nog een setje inlages te kopen voor de buitenritten. Nu twijfel ik tussen de schuim en de HD inlages. Ik heb een halfpad van schuim maar ik heb de indruk dat als ik daar op zit dat ik dan het schuim "plat" druk en dit weinig gewicht verdeeld. Wat zijn jullie ervaringen?

En even voor de zekerheid een HD past toch gewoon in een London bf pad?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 13:01

Vandaag weer met de Ghost Florac op Goya gereden. Deze keer de zijgangen meegepakt. Appuyementen in stap, draf en galop waren geen probleem. Je kunt de beweging goed voelen met de Ghost. Zelfs een paar pasjes passage kunnen rijden!

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 14:41

Dat klinkt goed!!

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 14:52

Kan je niet alle testzadels dalijk naar me opsturen O:) ben zo benieuwd. Wordt helemaal grappig als ik t helemaal niks vind omdat ik er zo naar uitkijk hahaha.

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 14:56

Sorry, ik heb heel veel vragen over de Barefoot Cheyenne...
Dus nu nog eentje :o
Ik heb een maat 1 nodig, ik wil graag een bruine, en het liefst een leren, maargoed deze zijn dus niet tweedehands te vinden... Zou ik nog langer wachten en hopen dat er een keertje eentje is, of zou ik een drytex nemen? Wat vinden jullie? En jullie mogen natuurlijk ook altijd andere opties geven!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 15:03

Ik zou het gewoon even aankijken. Er komen best wel vaak tweedehands Cheyennes voorbij, ook in het bruin. Toen ik op zoek was naar een zwarte maat 1 kwam ik alleen maar bruine tegen.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 15:25

Ik vind persoonlijk het drytex wel vrij stug en het lijkt minder snel te vormen naar paard en ruiter. Vind het verder wel ideaal: in de winter na een modderritje een doekje erover en klaar :) Ik heb ook helemaal geen last van piepende beugelriemen oid.

Klinkt goed Suzanne! Dit is het zadel dat ik maandag ook heb gezien toch? Vond het nieuwe ghost zadel er mooi uitzien!

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 15:28

Mirjam ik zou voor een drytex gaan :D Heb er toevallig een te koop :j

Drytex is wel een voordeel met schoonmaken. Toch heb ik zelf de keus gemaakt voor een barefoot zadel in leer.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 15:28

Phillipa welk zadel ga je testen?

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 15:37

Buitenzinnig schreef:
Vandaag weer met de Ghost Florac op Goya gereden. Deze keer de zijgangen meegepakt. Appuyementen in stap, draf en galop waren geen probleem. Je kunt de beweging goed voelen met de Ghost. Zelfs een paar pasjes passage kunnen rijden!

Zit dat in het zadel of in de ruiter en paard ;) Met de ghost die ik toen had deed mijn huis tuin en keuken paard en ik als hobbelende ruiter toch alleen maar de rondjes in de bak of in de polder.

Maar misschien zijn de nieuwe ghost meer voorzien van mogelijkheden :+ en gebruiksaanwijzing om mijn haf al die dingen te leren van Appuyementen, zijgangen, passage :=

Met de barefoot cherokee lukt het in ieder geval ook niet vandaag natuurlijk gelijk even een poging gedaan maar was al blij dat er een ruime stap uit kwam. We zitten nog in een revalidatie periode.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 15:57

Ik kom me ook even melden, ben nogal nieuw in de boomloos wereld.
Rijd nu al een tijdje een fjord, en zijn baasje heeft een tijdje geleden een tweedehands barefoot gekocht.
Volgens mij is het een ouder model, dus zonder vps. Zij heeft de pad inlages met en het zadel toen als een set gekocht. Als ik het goed heb zitten er dan goede inlages in passende bij een zadel zonder vps. Klopt dit? Misschien moet ik nog wel even kijken of de pommel die er in zit goed is. Als ik het goed heb zit er nu een oranje in. En wat vinden jullie er van hoe die ligt? Mijn kont past hier trouwens mooi in. :o

Afbeelding

Afbeelding

_Veer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 22:11

Ik kom even binnenvallen met een vraagje, ik heb een Cheyenne maat 1 en nu weet ik dat er voor boomzadels tassen zijn waar je je zadel in kan doen om te vervoeren, zijn zulke tassen er ook voor boomloze zadels of weten jullie misschien een model tas waar de Cheyenne zou passen?

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 22:17

muppetmayo schreef:
Phillipa welk zadel ga je testen?

De ghost lipiza. *\o/*

Ik reed vandaag weer even zonder zadel en merk dat ik in de barefoot london gewoon net niet helemaal lekker zit. Waar dat 'm precies in zit, geen idee. De seatsaver blijft toch wel hard ook, ondanks dat het zadel toch al veel gebruikt wordt sinds januari. Ook vind ik het nou niet het meest mooie boomloze zadel :o het staat in ieder geval erg grof op m'n lippi vind ik zelf. Als het verder perfect was zal me dat niet zo boeien, maar dat is dan net weer niet zo.

Ga dus rustig aan het eea testen aan boomloze zadels om te kijken wat voor ons allebei fijn is, kan ik ondertussen rustig door sparen. Mn london gaat sowieso niet zomaar weg of ik moet wel helemaal ondersteboven van een ander zadel zijn. Het liefst zou ik een zadel vinden waar ik echt alles mee kan doen (voornl dressuur) én waar ik mee zou kunnen starten, mocht het zover komen ;)

Barefoot madrid vind ik ook nog steeds erg gaaf, al helemaal met de schaapzitting. Cheyenne model lijkt me ook fijn en de Hidalgo zadels kunnen ook nog... Alle opties nog open!