Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Benfan

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 10:46

Als je een stukje terug leest, zie je dat er mensen zijn met ervaring Rena

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 10:51

ik had gezocht, maar kon het niet terugvinden...en ik dacht al dat ik er iets over had gelezen, maar kon het dus niet vinden. Ik ga nog even op speurtocht ;)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 10:55

Cemlys schreef:
Sommige juryleden leven onder een steen haha. Ik vind het leer ook vrij stug aanvoelen. Hoop dat die PS soepeler is

Dat leer is niet te vergelijken hoor! PS is heel mooi leer :j

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 11:42

Tja, mijn leren laarzen zijn in het begin ook erg stug, dat wordt na gebruik ook een stuk beter. Zelfde met zadels etc. Leer heeft vaak even tijd nodig. Ik vind het nog steeds een heel fijn hoofdstel. Leer is soepel zat, van goede kwaliteit en paard loopt er echt heel erg fijn op. Veel rustiger in z'n hoofd.

Dat de boel knapt als een paard erop staat is te verwachten. Graag zelfs, anders komt er wel heel snel heel veel druk op essentiële punten.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 11:51

Ik had Alleen moeite met wat riempjes die stugger waren bij de micklem? Ik vond de kwaliteit verder echt niet tegen vallen, behalve dat dat er al een kras op de neus zat bij aankomst, maar dat is door de verkopende partij netjes gecompenseerd. Verder vind ik het een zacht hoofdstel. Dat die clips er niet aan gingen had ik idd ook.. Kwestie van goed door trekken... Uiteindelijk zijn de clips er bij mij af :p

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 12:13

Ik heb een bartl hoofdstel van 190 euro..dat is boterzacht leer..heb hem al 10 jaar nog steeds mooi..doe er amper wat aan...eens in de zoveel jaar goed invetten als ik veel in de regen heb gereden...
micklem hoofdstel kost amper minder maar ik kreeg zelf de gespen niet los en vast...

Dit leer is half de kwaliteit, de prijs is het model wat je betaald en dat valt mij tegen van rambo omdat ik nl hun dekens wel erggoed vind...ook erg duur maar wel kwaliteit.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:13

Een hoofdstel van 10 jaar oud van dezelfde prijs als een hoofdstel nu is niet echt een eerlijke vergelijk. De grondstofprijzen zijn nogal omhoog gegaan, net als de prijs van arbeid en de milieueisen zijn ook strikter geworden waardoor het duurder is geworden om dezelfde soepelheid te bereiken. Ook zit er in de micklem relatief veel arbeid door de vorm die alle riempjes hebben.

De hoofdstellen van 30€ 10jaar terug waren ook stukken beter dan de huidige hoofdstellen van 30€.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:33

Rena er is een topic over de ps en daar wordt ook de westeind besproken. Ik heb contact gehad met iemand die de westeind had en kwaliteit scheen wat tegen te vallen. Ik heb eens gek gedaan en de ps besteld. Die is nu onderweg

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:55

Cemlys, ik had het topic gevonden. Ik vind dat wel heel gek doen hoor, maar goed 300+ euro uitgeven voor een hoofdstel voor niet eens je eigen paard gaat mij wat ver...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 17:04

Ja dat snap ik idd. Ik heb meerdere reden. Mn paard is ook headshaker bij momenten, had zn atlasgebied goed vastzitten, ... reden om hem uit te proberen. Ik zag dat ie al afgeleverd is. Vanavond even kijken

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 17:12

Mizora schreef:
Een hoofdstel van 10 jaar oud van dezelfde prijs als een hoofdstel nu is niet echt een eerlijke vergelijk. De grondstofprijzen zijn nogal omhoog gegaan, net als de prijs van arbeid en de milieueisen zijn ook strikter geworden waardoor het duurder is geworden om dezelfde soepelheid te bereiken. Ook zit er in de micklem relatief veel arbeid door de vorm die alle riempjes hebben.

De hoofdstellen van 30€ 10jaar terug waren ook stukken beter dan de huidige hoofdstellen van 30€.

Prijs verschilt niet veel meer, misschien een tientje duurderoverigens heb je nu andere modellen voor de zelfde prijs, mooier zelfs...is wel een reeele vergelijking.

Google eens op die prijs? Zag hem bij een ruitersportzaak zelfs voor 200 euro :oo en dan heb je voor 200 euro een Bartl, een luxe merk dus...die kwaliteit valt absoluut niet te vergelijken met de Rambo.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 17:46

Tcm waar vind ik die bartl hoofdstellen? Ben gewoon nieuwsgierig maar vlgns mij google ik echt heul fout want ik krijg er geen gevonden

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 17:51

Berdien schreef:
X
Dat de boel knapt als een paard erop staat is te verwachten. Graag zelfs, anders komt er wel heel snel heel veel druk op essentiële punten.

Dat klopt, maar de plek vind ik dan weer vreemd. Hij is bij de neusriem geknapt, niet bij de teugels of bij een gesp, maar bij een stuk waar het aan elkaar gestikt was.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 18:00

Het zwakkere punt van de meeste Micklem Multi Bridles zijn toch wel de punten waar de ogen/ringetjes er aan zitten, zowel de oogjes waar de teugels doorheen moeten als het "longeer"oogje op de neusriem.

Ik was van plan mijn jonge merrie aan dat neusriem-oogje te longeren, maar daar kan ik beter een kaptoom voor gebruiken. de Micklem trekt heel snel scheef (of je moet hem héel strak aansnoeren, wat weer onwenselijk is). Ook ben ik voortdurend bang dat het leer waarmee dat oogje/ringetje er aan zit, doorscheurt, net als bij mij eerder bij de teugelringen is gebeurd.

Een ervaren longeerpaard zou ik er wel mee durven longeren, die zetten geen enkele druk meer op je longelijn, maar zo'n groenig ding... nee.

De pasvorm van de Micklem vind ik daarentegen weer een geweldige vondst.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 18:01

Het merk Bartl zegt me niets, maar toen ik dat bericht schreef zat ik met erg beperkt internet (alles moet daar via mobiel internet dat buiten mijn bundel 64 kbps is) en was het even googlen niet even. Overigens vind ik het nu ook niet met google. Ik heb het merk dus nog nooit in handen gehad.Kieffer hoofdstellen zijn van dezelfde prijsklasse en die vond ik altijd tegenvallen en zeker niet van hogere kwaliteit dan Rambo, eerder lager. Mijn hart ligt bij Stübben en Döbert, maar die hebben dit model neusriem niet. Hun hoofdstellen zijn me echter nog nooit tegengevallen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 19:18

Ik ken bartl van de bontonderleggers.
Verder niet.

Stübben ben ik idd ook groot fan van qua kwaliteit... heel mooi spul.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 22:15

Vandaag mn ps of sweden gekregen en direct gepast. Ontzettend mooi hoofdstel. Erg blij mee. Ook fijne zachte teugels met clips erbij. Dit weekend met rijden uit proberen.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 23:04

Gaaf! Ben benieuwd. Heb je al een foto?

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 23:13

Ik ben ook erg benieuwd naar een foto! duurde het verzenden lang?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 23:35

Ik maak deze week even foto. Ik heb hem pas behandeld aan de rug dus hij krijgt nog een paar dagen rust.
Ik heb hem zaterdag besteld en kreeg hem vandaag al. 3 dagen later dus al. Top service!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 13:32

Ben ook erg benieuwd naar die PS of Sweden :j

Bartl ken ik niet, en aangezien ik ernstig leer/merkenfreak ben zegt dat al genoeg. Ze hebben iig qua hoofdstellen niet de gevestigde naam die Stübben/Kieffer/Passier etc wel hebben, die in diezelfde prijsklasse zitten. Waarvan ik trouwens Passier en Stübben echt fanastisch vind, Kieffer tegenwoordig een stuk minder qua kwaliteit. Oudere Kieffers waren wel super.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 13:38

Je kunt em zo komen bekijken Vientje :D

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 20:01

Hmmmm vindt Kieffer juist beter van kwaliteit als passier in het iets goedkopere passier segment .

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 20:14

Van passier heb ik te weinig hoofdstellen in handen gehad. 2x de boston van bijna 1000€ maar verder niet zover ik me herinner. Toen vond ik het wel mooi maar het was geen kwijlervaring. Vergelijkbaar met de op maat en kleur gemaakte dobert classic s&t met lage en hoge neusriem van toen 360 euro.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:17

Ik ben zelf erg tevreden met Kieffer, moest alleen die van mij verkopen omdat hij te groot was voor mijn huidige paard. Wil er nog steeds een, gewoon... want je hebt niet genoeg aan maar 1 hoofdstel ;)