[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 18:05

Deze beugels (van Blijheid) komen later dit jaar ook bij Barefoot in het assortiment, de verkoopprijs wordt momenteel geschat op ergens tussen de 35 en 40 euro. Ik heb ze al een jaar of 2 en ben er helemaal wèg van :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 18:05

ik heb er ook gewoon ijslandse beugels aan hangen
thuis , maar ook als ik eventueel in de toekomst een dressuurwedstrijd zou rijden, blijven die er gewoon aan hangen(is weer even dik hypothetisch btw, peerd is nog niet onder het zadel, maar dan nog, ik ben nogal simpel wat dat betreft, als het werkt, werkt het en ik ga er niks aan veranderen omdat iemand het vreemd of raar zou kunnen vinden :P )

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 18:06

Ik ben ook zeer geinteresseert naar die beugels. Waren ze duur en waar heb je ze gekocht? Ik ben al een tijdje op zoek naar zoiets. En zijn ze geschikt voor beugelriemen met zo'n t-sluiting? Die passen namelijk niet door mijn quickouts heen.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 18:14

pmarena schreef:
Deze beugels (van Blijheid) komen later dit jaar ook bij Barefoot in het assortiment, de verkoopprijs wordt momenteel geschat op ergens tussen de 35 en 40 euro. Ik heb ze al een jaar of 2 en ben er helemaal wèg van :)

Oh dat zou mooi zijn! Zodra ze te bestellen zijn wil ik ze hebben :))

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 18:21

Daar hebben we toen stad en land voor afgezocht, he Blijheid :j

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 18:26

Phillipa schreef:
Hinke schreef:
hiZe hebben ook diepere zit zadels :) Maar dat lost het geldprobleem natuurlijk niet op.
Hidalgo's zijn vergeleken met normale boomzadels eigenlijk heel goedkoop, maar het is gewoon nog steeds veel geld, zo'n nieuw zadel :o

@No_ No hoe bevalt jou hidalgo nu?

@pmarena idd! Ik had me ook bijna laten overhalen om een barefoot London 2dehands op equiday te kopen, die was maar 250 euro en het was een prima zadel. Toch maar niet gedaan :)

Okee dames ik heb even jullie hulp/mening nodig. Ik heb -na het nodige twijfelen en kijken bij andere merken zadels, etc etc- toch net een hidalgo besteld. Maar nu komen de echte keuzes :P Ik heb al gekozen voor het model (hidalgo taco). Nu heb ik nog de mogelijkheid om a) voor de zitmaat te kiezen, b) de diepte van de zit en c)de kleur van de stiksels.
Als ik kies voor 18 inch diepe zit en beige stiksels kan ik het zadel binnen een week hebben, anders duurt het 6 weken. Toch denk ik dat 18 inch te groot is voor mij - wat denken jullie? En welke kleur stiksels zou een handige keuze zijn? Zou wit/beige niet snel vies worden met invetten?
Hier overigens een foto van een 18 inch zadel, tijdens het pasconsult
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t1.0-9/10247340_652242978146626_666909137_n.jpg

Hoelang ben je? Qua zitmaat is 18 inch idd (te?) groot, maar je moet ook je benen kwijt kunnen. Ik heb 0 ervaring met zadels aanmeten, maar ik pas makkelijk soms in 17/17.5 inch maar je benen moeten ook lekker zitten :o Dat is dan echt afhankelijk van het soort zadel bij mij. Bij sommige zadels valt de zitmaat ook automatisch groter omdat het zitgedeelte vrij vlak is.

Misschien zijn de stiksels een soortvan beschermd met iets tegen vies worden? :') Je ziet bij veel hidalgo zadels lichte stiksels? Ik vind zelf gewoon stiksels in de kleur van het zadel meestal het mooist.

Ik zou overigens als ik dan toch voor een nieuw zadel zou gaan echt helemaal naar wens laten maken en niet voor een 18 inch met lichte stiksels gaan omdat dat sneller is. Wel een gaaf model hoor wat je gaat bestellen, zeker foto's laten zien :D

Ik ben 1.70 :) 17.5 inch zou dus wel beter zijn. Ik heb inmiddels mijn bestelling geplaatst - 17.5 inch, diepe zit en zwarte stiksels *\o/* Nu nog even 6 weken wachten -O- Gelukkig kan ik een zadel lenen van familie zodat ik niet 6 weken niet kan rijden.

@muppetmayo idd ik ben ook wel blij dat ik eindelijk een beslissing heb gemaakt :) Nu hopen dat het de juiste was :)
Wel jammer dat je voorlopig zelf geen ander zadel kunt kopen. Je mag mijn zadel tzt wel komen bekijken mocht je eens in de buurt zijn. Balen dat het toch niet zo goed gaat. Wat 1 zo'n val al niet teweeg kan brengen! Ik had zoiets in November, viel helemaal niet zo hard van Niki maar meteen mijn arm gebroken. Meteen het volledige bedrag van mijn eigen risico moeten betalen voor dat grapje. Hopelijk komen ze er bij jou in het ziekenhuis achter wat er mis is. Kan je daims niet in de tussentijd blijven longeren? Heb ik met Niki met mijn gebroken arm wel gedaan. Vond ze niet altijd even leuk, steeds dat gelongeer, maar dan hoef je iig niet helemaal overnieuw te beginnen straks.

@jennyx: ik rij met gewone beugels :)

Nu we het over beugels hebben - ik heb nog wel van die sort van veiligheidsbeugels in de kast liggen, met zo'n voetstop. Als iemand geinteresseerd is in zulke beugels om over te nemen kan ik wel foto's maken? Ik rij er zelf niet mee.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 18:26

Goh die beugels zien er fijn uit! Ik rijd ook met gewone beugels, eigenlijk niet zo veilig.. Top dat barefoot ze ook gaat verkopen!

Hinke: fijn dat je eruit bent! Spannend!

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 18:36

pmarena schreef:
Jippie: Bij het zoeken naar een ander zadel vind ik het dan vooral interessant wat nu eigenlijk de reden was dat de Arizona schoof? Heb je nog wel eens wat geprobeerd qua andere pad, andere maat fork, andere singel?

Het blijkt toch heel vaak dat een ander zadel wel stabiel lag niet zozeer doordat het een ander zadel was, als wel omdat daar een beter geschikte singel aan zat ofzo :P

Helemaal mee eens :D Vandaag op advies een langere singel aan het barefoot cherokee zadel gedaan.
Geen c singel want die heb ik nog niet. Maar met de lange singel had aan beide kanten nog een gaatje of 3 over kon ik niet eens opstappen. Zadel hing gelijk aan de zijkant.
Mijn haf stond echt te kijken zo van dat ziet er leuk uit. Na alles weer op zijn plek te hebben opnieuw maar dit keer met een krukje opstappen wat al een hele uitdaging is;)
Met de kortere singel met elastiek erin lag het zadel heel stabiel met opstappen en rijden, nu dus niet ;)
Heb dus echt een singel nodig met elastiek schijnbaar.

Maar kan me dus voorstellen als je een zadel koopt singel erbij en rijden en het is net de verkeerde singel, dan heb je het zadel binnen een week weer te koop staan. ( of de boomloze zadelveslaving dan maakt het niet uit :D )

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 18:39

Hinke spannend hoor of het de juiste keus is, maar je heb dus eigenlijk niet in een 17,5 inch zadel gezeten van dat model?

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 19:32

pmarena schreef:

Oeps, helemaal over heen gelezen :o Super, ik hou de site in de gaten!

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 19:47

Dank je wel voor de pb, Blijheid :D Heb je de beugels in je beste Spaans naar Nederland laten sturen? 8-)

Pmarena, wanneer is "later dit jaar"? O:)

Leuk om te lezen waar jullie mee rijden. Ik ga ze allemaal even bekijken :-)

Jomaro, ik denk dat dat nog best vaak gebeurd. Niet de goede inlages, niet de goede singel, maar dat niet weten en het zadel vervolgens weg doen (zeg ik die net haar 3e zadel binnen heeft ha ha).

Hinke, mag gaan aftellen *\o/*

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 19:51

Jennyxx o pas je 3 de zadel, mijn :list: is veel langer.

Voordeel veel ervaring met zadel boom en boomloos :j

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:14

Ik heb sprenger bow balance beugels...rib uit je lijf maar elke cent waard..geen zere enkels en knieen meer.

jomaro had je interesse in de singel?

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:26

jomaro schreef:
Jennyxx o pas je 3 de zadel, mijn :list: is veel langer.

Voordeel veel ervaring met zadel boom en boomloos :j

Van dít jaar staat erbij :o :o :D

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:30

thirzanaomi schreef:
Ik heb ook geen veiligheidsbeugels, overweeg ze wel.
Ik draag altijd jodphurs zonder chaps, heb het idee dat als ik zou blijven haken mijn voet wel uit de jodphur schiet, of is dat in de praktijk anders?

Helaas is dat in praktijk anders. Je moet dan al met de hak vast.komen te zitten willen ze uitgaan. Ik bleef laatst met alleen mn jophurs heel erg hangen :n
Nu dus ook beugels met elastiek ;)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:49

Ik heb namaak sprenger beugels, zelfde idee alleen stuk goedkoper. Geen zere enkels en knieën meer, heerlijk.
Afbeelding

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:52

Maar als je hele voet daar doorheen schiet, blijft je toch evengoed haken? :-)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:54

Dat wel ja. Is mij gelukkig nog nooit overkomen maar kan mij voorstellen dat mensen daarom niet voor deze beugels kiezen

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:08

Heb ook Bow Balance beugels, heerlijk!

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:08

Buitenzinnig schreef:
Dat wel ja. Is mij gelukkig nog nooit overkomen maar kan mij voorstellen dat mensen daarom niet voor deze beugels kiezen

Maar daar kan je ook die korfjes aan doen. Mocht je doorschietende voeten hebben zo af en toe ;)

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:11

karev schreef:
jomaro had je interesse in de singel?

Ligt aan je vraagprijs :D
Maar even zonder gekheid, heb vandaag dus met een 65 cm singel gereden die niet echt uitrekte en dat was niet echt een succes. Denk dat ik dus op zoek moet naar een singel die meer elastiek erin heeft zitten.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:14

jomaro schreef:
Buitenzinnig schreef:

Maar daar kan je ook die korfjes aan doen. Mocht je doorschietende voeten hebben zo af en toe ;)

Klopt! De korfjes passen ook op deze beugels.

Voor de liefhebbers, ik ben losse korfjes voor aan beugels aan het opruimen
Laatst bijgewerkt door Buitenzinnig op 15-04-14 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:18

Aangezien hik zgan is en nieuw 70 eueo kost wil ik dat er wel voor terug incl hihi..

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:35

Ik weet trouwens niet of het al bekend was hier, maar de Bosrand is weer actief op MP met zadels :D

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:40

Pippaa schreef:
thirzanaomi schreef:
Ik heb ook geen veiligheidsbeugels, overweeg ze wel.
Ik draag altijd jodphurs zonder chaps, heb het idee dat als ik zou blijven haken mijn voet wel uit de jodphur schiet, of is dat in de praktijk anders?

Helaas is dat in praktijk anders. Je moet dan al met de hak vast.komen te zitten willen ze uitgaan. Ik bleef laatst met alleen mn jophurs heel erg hangen :n
Nu dus ook beugels met elastiek ;)

Oh, dat wordt tijd voor veiligheidsbeugels.
Ik ga maar voor gewone met elastieken denk ik. Zijn die fijn? Gaat je voet daar makkelijk uit?