Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Phillipa schreef:Hinke schreef:hiZe hebben ook diepere zit zadelsMaar dat lost het geldprobleem natuurlijk niet op.
Hidalgo's zijn vergeleken met normale boomzadels eigenlijk heel goedkoop, maar het is gewoon nog steeds veel geld, zo'n nieuw zadel![]()
@No_ No hoe bevalt jou hidalgo nu?
@pmarena idd! Ik had me ook bijna laten overhalen om een barefoot London 2dehands op equiday te kopen, die was maar 250 euro en het was een prima zadel. Toch maar niet gedaan
Okee dames ik heb even jullie hulp/mening nodig. Ik heb -na het nodige twijfelen en kijken bij andere merken zadels, etc etc- toch net een hidalgo besteld. Maar nu komen de echte keuzesIk heb al gekozen voor het model (hidalgo taco). Nu heb ik nog de mogelijkheid om a) voor de zitmaat te kiezen, b) de diepte van de zit en c)de kleur van de stiksels.
Als ik kies voor 18 inch diepe zit en beige stiksels kan ik het zadel binnen een week hebben, anders duurt het 6 weken. Toch denk ik dat 18 inch te groot is voor mij - wat denken jullie? En welke kleur stiksels zou een handige keuze zijn? Zou wit/beige niet snel vies worden met invetten?
Hier overigens een foto van een 18 inch zadel, tijdens het pasconsult
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t1.0-9/10247340_652242978146626_666909137_n.jpg
Hoelang ben je? Qua zitmaat is 18 inch idd (te?) groot, maar je moet ook je benen kwijt kunnen. Ik heb 0 ervaring met zadels aanmeten, maar ik pas makkelijk soms in 17/17.5 inch maar je benen moeten ook lekker zittenDat is dan echt afhankelijk van het soort zadel bij mij. Bij sommige zadels valt de zitmaat ook automatisch groter omdat het zitgedeelte vrij vlak is.
Misschien zijn de stiksels een soortvan beschermd met iets tegen vies worden?Je ziet bij veel hidalgo zadels lichte stiksels? Ik vind zelf gewoon stiksels in de kleur van het zadel meestal het mooist.
Ik zou overigens als ik dan toch voor een nieuw zadel zou gaan echt helemaal naar wens laten maken en niet voor een 18 inch met lichte stiksels gaan omdat dat sneller is. Wel een gaaf model hoor wat je gaat bestellen, zeker foto's laten zien
pmarena schreef:Jippie: Bij het zoeken naar een ander zadel vind ik het dan vooral interessant wat nu eigenlijk de reden was dat de Arizona schoof? Heb je nog wel eens wat geprobeerd qua andere pad, andere maat fork, andere singel?
Het blijkt toch heel vaak dat een ander zadel wel stabiel lag niet zozeer doordat het een ander zadel was, als wel omdat daar een beter geschikte singel aan zat ofzo
thirzanaomi schreef:Ik heb ook geen veiligheidsbeugels, overweeg ze wel.
Ik draag altijd jodphurs zonder chaps, heb het idee dat als ik zou blijven haken mijn voet wel uit de jodphur schiet, of is dat in de praktijk anders?
jomaro schreef:Buitenzinnig schreef:Dat wel ja. Is mij gelukkig nog nooit overkomen maar kan mij voorstellen dat mensen daarom niet voor deze beugels kiezen
Maar daar kan je ook die korfjes aan doen. Mocht je doorschietende voeten hebben zo af en toe
Pippaa schreef:thirzanaomi schreef:Ik heb ook geen veiligheidsbeugels, overweeg ze wel.
Ik draag altijd jodphurs zonder chaps, heb het idee dat als ik zou blijven haken mijn voet wel uit de jodphur schiet, of is dat in de praktijk anders?
Helaas is dat in praktijk anders. Je moet dan al met de hak vast.komen te zitten willen ze uitgaan. Ik bleef laatst met alleen mn jophurs heel erg hangen
Nu dus ook beugels met elastiek