Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 12:33

Ik heb een kwpn merrie van 1.65, redelijk fijn hoofdje en had hiervoor een Cob hoofdstel. Van de Rambo Micklem heeft zij ook Cob/Small horse en kan alles zelfs nog groter afgesteld worden nu. Had de kaakriem eerste week op uiterste gaatje maar na een week kon hij al 1 gaatje strakker doordat hij wat uitrekt.
Afbeelding

Dott

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 12:38

Mja t ligt ook aan hoe grof t hoofd is

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 12:41

De pony van nvanriet is maar 148 en heeft normaal ook Cob. Mijn paard heeft idd een redelijk fijn hoofdje, zoals ik al schreef.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 12:59

Mijne kan normaal ook weg met cob, maar heeft een grof hoofd. Kleiner dan stabdard horse had bij hem niet gepast :')

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 13:11

Heb even hier en daar in het topic gelezen maar ben toch benieuwd als iedereen wel zo tevreden is over het hoofdstel.

Heb hem ook gekocht en geprobeerd maarik merk weinig verschil tijdens het rijden.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 13:47

Ik ben er heel tevreden van, echt een gigantisch verschil met ervoor. Geen gekrab meer na het rijden, hij is veel rustiger in de aanleuning,...
Edit: ik heb hem van april.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 14:45

Mijn pony is veel fijner in de aanleuning geworden. Daarnaast ook fijner achter de oren met omdoen en rijden.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 14:50

Ik vind het een mooi en fijn hoofdstel, maar me paard schuurt gewoon met haar hoofd na het rijden

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 15:57

Ik heb gister de ps of sweden high jump revolution besteld. Ik ben benieuwd. Blijf de rambo niet zo mooi vinden :)

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 17:52

Ik merkte er ook geen verschil mee. Toen ik na maanden toevallig weer eens met een normaal hoofdstel moest rijden, vond ik ze daar zelfs beter op lopen. Dus Micklem de deur uit gegaan en naar de BR Adlington (ook anatomisch gevormd) gegaan en nog geen moment spijt van gehad :) De kwaliteit van de BR is echt 10x beter!

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:10

koetjeboe schreef:
Ik vind het een mooi en fijn hoofdstel, maar me paard schuurt gewoon met haar hoofd na het rijden

Hier ook, heb wat dat betreft eigenlijk geen verschil gemerkt. Zoals eerder gezegd, als ik had geweten dat het bitloos zo ruk was, het leer zo stug (en breed), en er weinig verschil zat in aanleuning.. dan was ik voor wat anders gegaan. Je kan hele mooie hoofdstellen kopen voor dat geld, met kwalitatief veel beter leer.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:15

xLes schreef:
Ik merkte er ook geen verschil mee. Toen ik na maanden toevallig weer eens met een normaal hoofdstel moest rijden, vond ik ze daar zelfs beter op lopen. Dus Micklem de deur uit gegaan en naar de BR Adlington (ook anatomisch gevormd) gegaan en nog geen moment spijt van gehad :) De kwaliteit van de BR is echt 10x beter!

oehhh dat is ook wel een heel mooi hoofdstel.
Ik heb net een nieuw zadel en hij is een beetje appart van kleur, hij is niet donker bruin en ook weer niet London kleurig. maar die br lijkt er kwa kleur erg mooi bij te passen.
http://www.mupload.nl/img/9uohsyt6t6o.jpg
http://www.mupload.nl/img/h8ppuuwhxkb.jpg

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:40

Mijn pony is veel rustiger met indoen van hoofdstel, bij d'r andere liep ze altijd zo met gaar hoofd te schudden als ik het kopstuk achter d'r oren wou doen. Vond het ook handig dat het een kaptoom is en voor in de toekomst bitlois te proberen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 08:14

Ik vind hem als kaptoom erg prettig en ook wel voor in de bak als sidepull maar buiten wordt mijn pony toch een stuk sterker en drukt zich door de sidepull heen.
Maargoed dat ligt natuurlijk niet aan het hoofdstel. Ik vind het verder wel prettig.

edice

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 10:37

Heeft er iemand ervaring met (intensief) longeren met dit hoofdstel?
Is het stevig genoeg voor een energiek paard?
Momenteel gebruik ik een academische kaptoom met een ketting in de neusriem.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 16:27

Heb mijn hoofdstel binnen...sjee vind het hard en stug leer.....eerst maar eens in een bak met lederolie leggen....

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 17:12

Dat vond ik in het begin ook, ik kreeg de riempjes zowat niet gebogen en vastgezet, maar dat gaat er in het gebruik héél snel af, en daarvoor hoef je hem niet eens véél te gebruiken.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 17:56

Tcm62 schreef:
Heb mijn hoofdstel binnen...sjee vind het hard en stug leer.....eerst maar eens in een bak met lederolie leggen....

Ja erg he? Ik kan er nog steeds niet over uit wat je krijgt voor het geld dat je neertelt %)

Gisteren met mijn wedstrijd werd mijn hoofdstel even onderste boven en achterste voren gecontroleerd... Jury in kwestie vond het maar een raar ding :=
Dacht dat mn bit vast zat met allerlei riempjes en dat dit nooit door de KNHS werd toegestaan _-:(
Uhhhh... heb dr gezegt dat het een KNHS goedgekeurd hoofdstel is en dat ze mocht komen kijken(zat hoog en droog in een jury hokje)
Wedstrijd organisator erbij, hele heisa om een micklem. Vervolgens was mijn bit aan de beurt(rij met een Myler) nou dat kon volgens de wedstrijdorganisatie ook nooit mogen, toen was ik er klaar mee en ben ik weggereden om me voor te bereiden op de 2e proef met de opmerking zoek het maar op in het discipline reglement ~~}>
Niets meer over gehoord trouwens hihi

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 18:25

Sommige juryleden leven onder een steen haha. Ik vind het leer ook vrij stug aanvoelen. Hoop dat die PS soepeler is

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 20:11

Aan het begin vond ik hem ook niet erg soepel maar ondanks dat hij niet ingevet is een weinig gebruikt is hij al wel veel soepeler.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 20:16

Cemlys, mag je toch wel verwachten... die ps of sweden is nog even een flinke slag duurder.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 21:53

De BR's en Passier die ik heb waren bij aankoop zachter en soepeler qua leer, maar bij gebruik en fatsoenlijk leeronderhoud is mijn Micklem nou aardig vergelijkbaar hoor. Rapide lederdressing doet wonderen.
Vind hem nu zelfs echt beduidend beter dan de BR van een kennis, dat is een slappe hap met rimpels geworden. Geen idee waar dat verschil vandaan komt.

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 09:55

Ik heb gisteren aan de hand gewerkt met mijn neppe Rambo Micklem Multi bridle. Dit ging goed tot het uitstappen. Ik lette niet goed op en paardlief stapte op de teugel, pats, hoofdstel kapot. De neus/kin riem is geknapt, dus ik ga hem morgen naar de schoenmaker brengen om te kijken of hij hem kan maken voor een niet al te hoge prijs. Ik ben heel blij dat hij niet tijdens het rijden is geknapt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 10:09

Ik gebruik ook rapide lederdressing en die heeft het hoofdstel erg mooi soepel gemaakt.
(tweedehands maar niet zo soepel..)

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 10:25