Fabster schreef:Jackytje schreef:Hier nog altijd super tevreden met mijn Weaver Mohair. Blijft mooi proper, haren borstel ik er zo uit met een rubberen borsteltje en geen schuurwondjes etc.Is heerlijk zacht en rekbaar.
Die zie ik alleen in westernuitvoering. En ik heb dressuur singelstoten.
Even snel, is geen Weaver maar wel Mohair; http://www.ridingwarehouse.com/Dressage ... SSAGE.html
Is heerlijk zacht en rekbaar.
Helaas is het prijskaartje dan wel een stuk hoger. Als het eens meezit laat ik eentje custom maken, want ze zijn echt ongelofelijk mooi!
Veel warrige haren en een paard wat ineens (weer) heel erg over de schouder wegloopt. Wat kan ik doen tegen de warrige haren? Ruggengraat ligt wel mooi vrij.
) Dus afhankelijk van het formaat van de wervels, is het kanaal minimaal 5cm. (en dan speelt souplesse van de kussens ook nog een rol - zijn het "deegrollers" of zachte kussens) De inlagen van je pad moeten groter zijn dan de kussens, zodat de renden van de kussens niet op, of net over de randen van je kussens liggen

er zijn er ook die dan best veel 'los' vel voor de singel hebben er daar juist plekjes van krijgen.
Ik vind het tot nu toe ook een fijn zadel.