[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 14:53

Een anatomische lederen van Barefoot en een zelfde model neopreen van Thorowgood.

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 14:54

Shirley schreef:
Een anatomische lederen van Barefoot en een zelfde model neopreen van Thorowgood.

Oké! :)

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 14:55

Ik zit nog te twijfelen of ik een (over het algemeen) goedkoper zadel zonder VPS zou nemen of een duurder zadel met VPS? :)
Zit er ook nog veel kleur verschil tussen die twee? Ik heb er nml een paar zonder gezien, en die leken geler?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:00

Kan allebei.

Met eentje zonder VPS moet je wel altijd zorgen voor een goede pad met goede inlages, ik durf op mijn tonnetje dus met VPS gewoon ook zonder pad te rijden :o

Qua kleur zal net toeval zijn, zowel met als zonder VPS zijn er diverse kleuren bruin in omloop...

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:02

En het zal ook vast afhangen van de slijtage, denk ik zo.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:03

Ook :j

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:05

Oké, is een gewone basis pad met inlages goed genoeg dan? Ik weeg zelf ong. 55 kilo, en ik heb dus een lekkere brede haflinger :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:06

De echt oudere zadeltje waren van veel "droger" nubuck gemaakt, veel lichter en bruiner van kleur.
Tegenwoordig zijn ze al jaren echt heel donkerbruin en zien er veel meer doorvoed uit zeg maar :)

Jippie: Bij het zoeken naar een ander zadel vind ik het dan vooral interessant wat nu eigenlijk de reden was dat de Arizona schoof? Heb je nog wel eens wat geprobeerd qua andere pad, andere maat fork, andere singel?

Het blijkt toch heel vaak dat een ander zadel wel stabiel lag niet zozeer doordat het een ander zadel was, als wel omdat daar een beter geschikte singel aan zat ofzo :P

Jippie_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:23

Ik heb daarin wel het eea geprobeerd, vooral verschillende pads. Maar misschien niet genoeg? Er kwam ook bij dat het zadel aan de lange kant was en hij daarvan irritatie op de lendenen leek te hebben. Toen hij me zowat vertrapte met het over de rug strijken na het rijden, was de maat een beetje vol. Ook het rijden op blote rug heeft hij altijd vreselijk gevonden, dus ik heb het idee dat het in zijn geval fijner werkt een steviger zadel te hebben dan de BF. Vandaar nu de Trekker en vanuit paardlief nu ook geen klachten meer. In tegenstelling tot mijn bekken...

Jippie_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:28

@ buitenzinnig: het zadel testen is een goed idee! Is daar een wachtlijst voor? Want dan vraag ik het vast aan. Anders wacht ik een aantal weken want we gaan volgende week verhuizen; moet'ie eerst maar even wennen voor we weer gaan rijden ;-)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:35

Zou zo'n nieuwerwetse Ghost ook niet iets voor je kunnen zijn dan?

Of zou die ook te lang worden :)

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:46

Phillipa lief dat je het vraagt. Momenteel gaat het niet zo goed helaas. Een stalgenootje heeft mijn haflinger wel weer gereden, dat doet hij gelukkig braaf. Zij rijdt met haar eigen london, alleen valt mij op dat ook deze wat omhoog komt aan de achterkant (net als mijn cheyenne). Verder loopt hij wel braaf.
Zelf kom ik er momenteel nog niet op, nog last van mijn stuitje, en van mijn bovenbeen waar ik waarschijnlijk iets heb geraakt tijdens mijn val. Ze zijn nu bang voor een scheur in mijn hamstring, vrijdag heb ik een scan in het ziekenhuis om hier naar te kijken. Net nu we weer een beetje aan de gang waren *baal*.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:47

Hè get zeg :(:)

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:50

Oh, wat klote zeg. Sterkte, hoop dat ze er gauw achter zijn wat het precies is en je kan gaan herstellen! (Los daarvan; wel fijn dat het met je had fijn gaat! Nu jij nog :(:) )

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:56

Hopelijk valt het mee Muppetwayo...

Met welke veiligheidsbeugels rijden jullie? :)

Bij mij is 3x scheepsrecht gelukkig. Na ja als ik alleen dit jaar mee tel dan :P Heb nu mijn 3e Barefoot en nu is het goed *\o/* Ik heb hem wel een beetje aangepast en nu is hij super.

Het is een zwarte Barefoot Stella zonder paardenkopje (en dus niet dat hele gladde kunstof :) ) Maat 0. Met een HM hip seatsaver zodat je smaller zit. Door deze seatsaver krijg ik meer ruimte en pas ik in maatje 0. En mijn paardje heeft nu geen haren door de war meer aan het eind van het zadel *D Met agradi nylon stijgbeugelriemen van 4 euro, zodat je die niet voelt. En een Mattes dekje met schapenvel onderkant en zachte inlages (wel iets dikker als die standaard in de nieuwe BF pads zit). Helaas heeft mijn mobiel de foto's niet opgeslagen.. -O- Dus die krijgen jullie nog.

Ben alleen nog op zoek naar andere veiligheidsbeugels. Ik heb gewoon die ijzeren met elastiek aan de zijkant, maar die vind ik te zwaar :D Iemand tips?

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:57

Ben ik ook wel benieuwt naar, ik heb ook van die ijzeren met een elastiek, maar vind ze ook zwaar. Maar ik durf ook niet met kunstof-niet-veiligheids-beugels te rijden omdat de beugelophanging gesloten is.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:59

Ik heb gewone ijslanderbeugels, met die extra slag erin.
Vind ze heerlijk !

Muppetmayo, sterkte en beterschap :(:)

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 16:18

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 16:39

Dank jullie wel allemaal! Komt ook wel weer goed, t is alleen balen, ponylief moet juist een hoop beweging hebben momenteel ivm net weer op gras.

Die beugels met korf zijn wel netjes! Zou wat zijn voor aan mijn cheyenne. Ik rij nu met fenders en standaard beugels, niet echt heel veilig dus...

Jennyxxx fijn dat je zadel eindelijk goed is :D Heel veel rij plezier ermee gewenst!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 17:01

Jippie_G schreef:
@ buitenzinnig: het zadel testen is een goed idee! Is daar een wachtlijst voor? Want dan vraag ik het vast aan. Anders wacht ik een aantal weken want we gaan volgende week verhuizen; moet'ie eerst maar even wennen voor we weer gaan rijden ;-)

Voor de Venice islandic momenteel niet. Ik kan hem wel voor je reserveren? Wellicht kunnen we beter even via pb verder :)

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 17:19

Ik heb ook geen veiligheidsbeugels, overweeg ze wel.
Ik draag altijd jodphurs zonder chaps, heb het idee dat als ik zou blijven haken mijn voet wel uit de jodphur schiet, of is dat in de praktijk anders?

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 17:28

Wij hebben ijslanderbeugels aan ons Randoll's zadel, en ik heb net toevallig gisteren gemaild voor veiligheidsbeugels (omdat springwedstrijdjes met ijslanderbeugels er raar uit ziet). Wil ook nog korfjes voor aan ons 'kinderzadeltje' (Cheyenne mt 0)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 17:46

Ik heb deze beugels <3
Afbeelding

Ze zijn van aluminium, dus niet zwaar, breed voetbed én die gedraaide ophanging die je ook bij IJslanderbeugels hebt. Ideaal :j

edit; Oh, ik zie nu al dat jij het ook was die me daar vanmiddag over PB-de Jennyxx
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-04-14 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 17:53

Die zijn mooi zeg! Zeker ook aan de prijs?

Die gedraaide ophanging is echt zo'n verbetering, dat zouden ze meer moeten doen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 18:05

Ze kwamen rond de 40 euro uit volgens mij. Wel duurder dan gewone elastiekbeugels dus, maar een stuk goedkoper dan endurance beugels met korf. Heb ze op een of andere vage Spaanse site gevonden airesclasicos.com
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-04-14 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt