Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 10:52

Gister heb ik de Rambo Micklem bridle besteld! Ik was dus ook best geschrokken van de berichten hier, want ook al rij ik nog niet bitloos, en ga ik hem vnl als kaptoom gebruiken, die mogelijk van niet buiten rijden ermee hield me wel tegen..

Maar mijn instructrice (Centred Riding, Werken aan de hand) raadde hem dus juist aan, vooral vanwege de vorm en omdat ie daardoor belangrijke zenuwen vrijlaat.

Toen ik vertelde van de klachten (die ik hier llas) en het advies van Micklem zelf om er niet buiten mee te rijden, vertelde ze dat zij er nog nooit wat mee heeft meegemaakt (en er komen er toch behoorlijk wat paarden in haar handen..) En dat het advies verzekerings technisch werd gegeven..

Wel een beetje jammer dat er nog geen teugels bij zitten, maar daar kijk ik later wel naar..

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 12:35

sem722 schreef:
Kijk, dit is informatie waar ik dus echt iets aan heb!
Bedankt voor je antwoord...hoef ik dus niet verder te gaan zoeken - maar kan ik beter iets zelf fabriceren.

Thanks!
Misschien kan ik wel wat voor je betekenen.. denk aan iets van een bandje met D-ringetjes op de uiteinden die er wél doorheen passen..? Hoewel.. ik héb wel van die D-ringetjes, maar weet niet hoeveel 'gewicht' ze kunnen hebben. Oftewel, zijn deze sterk genoeg om evt een grote kracht te kunnen houden. Nu weet ik als je gewoon rijdt niet met kracht rijdt, maar een ongeluk zit in een klein hoekje he..

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 18:33

Valt de competion ruimer als de multi ?
Wilde even een nieuwe scoren gauw bij epple jeck . Maar enkel standaard horse

Zinzi_jewel

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 08:52

Nou heb hem toch gehaald gisteren met 25% keuze korting .
Hij lijkt net te passen .
Nu nog proberen met bit eraan .
Maar mijn multi Large horse rekte nog behoorlijk .
Zou de competition dat ook doen ?
Dan past hij mooier . Kan de kaak en de kin riem straks op 2e of 3e gaatje dicht ipv net op 1

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 09:05

Ja hoor, mijne moest ik na een week al een gaat strakker vastmaken. Rekt behoorlijk uit!

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 10:43

Fijn te weten . Dan gaat ie straks mooier passen .
Er is geen Large horse te koop van de competition ?

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 10:48

ik hoor hier veel mensen praten over dat hun micklems nog uitliepen/uitrekten... Maar ik heb die van mij nu al een tijd en rijdt er best wel veel mee maar die is nog geen milimeter uitgerekt.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 10:50

Oh dat is raar. Ik kon na een stuk of 5 keer rijden allebei de riempjes al een gaatje korter doen. Dat was vooral handig bij kaakriem want daar moest ik het wijdste gaatje al gebruiken (fjord, fors maar kort hoofd)

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 15:10

Mijne staat inmiddels ook te koop wil toch het zekere voor het onzekere nemen en heb een volledig bitloos hoofdstel aangeschaft. Wil ooit nog wel det competition kopen maar voor nu vind ik het zonde mn multi aan te houden terwijl er nog 3 hoofdstellen hangen met bit haha!

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 15:20

Ik heb gisteren voor het eerst bitloos gereden met mijn neppe Rambo Micklem multi bridle. Ze liep er super fijn op dus dat gaan we zeker vaker doen!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 16:42

Moderatoropmerking:
Helaas heb ik een aantal reacties moeten verwijderen. Hou er rekening mee dat je niet mag melden dat je je hoofdstel te koop hebt staan of dat je een bepaald type zoekt. Dit is een vorm van spam aangezien aanbieden en zoeken via de Bokt Markt moet.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 17:14

Daphneeeej schreef:
ik hoor hier veel mensen praten over dat hun micklems nog uitliepen/uitrekten... Maar ik heb die van mij nu al een tijd en rijdt er best wel veel mee maar die is nog geen milimeter uitgerekt.

De mijne rekt ook helemaal niet. Wat ik overigens erg goed vind. Ik heb het 2e model, misschien rekt het leer van het oude model wel uit?

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 17:17

Leen schreef:
Daphneeeej schreef:

De mijne rekt ook helemaal niet. Wat ik overigens erg goed vind. Ik heb het 2e model, misschien rekt het leer van het oude model wel uit?

Ik heb ook de "2015" editie. en zoals ik hierboven al zei, die van mij is 1 gaatje uitgerekt (al vrij snel)

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 17:18

Misschien omdat het op het strakste zat en dus daardoor uitrekt. Die van mij zit namelijk gewoon licht aangesloten maar niet strak.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 17:20

Leen schreef:
Misschien omdat het op het strakste zat en dus daardoor uitrekt. Die van mij zit namelijk gewoon licht aangesloten maar niet strak.

Ja dat is een mogelijkheid. Dat er in het begin gewoon teveel druk op stond.. maar ja, om nu een extra full te nemen voor een fjordenkoppie ^^

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 20:21

Leen schreef:

Bij mij alleszins niet. Ik doe alles heel losjes, en hoofdstel is ook zover uitgerekt dat ik een gaatje verder kon (na 2 maand ong)

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 20:34

Ik heb de competition die op een grote karton vast zat met ty-straps !
Geen idee welke editie .
Maar hij past . Wel de bit riempjes op zijn langste en de bakstukken op 2e langste gaatje .
Kaak en kinriem op zijn grootst .
Dus voor t mooie zou t fijn zijn als t wat rekt .
Heb ze niet super strak dicht gemaakt maar gewoon aan .
Wel eigen frontriem eraan ...
Paard liep alweer prettiger als met gewoon hoofdstel .
Nu nog fijne teugels halen . In het zwart . Heb de bruine eraan nu die ik had voor mijn multi .

Suu5ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 04:24

Dabo schreef:
In dit filmpje:

[ Video ]

Op 8:19 zegt mr. Micklem 'But I only recommend using it in a enclosed arena'

Zou het ook kunnen dat deze man dit zegt omdat dit de mildste vorm van bitloos rijden is? Hij zegt het namelijk alleen bij deze vorm van bitloos rijden en niet bij de andere twee. Ik vind wel dat ze dit dan iets nadrukkelijker kunnen zeggen.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 09:52

Daar was ik ook altijd van overtuigd.

Edit: en als het om stevigheid hing, hadden ze het toen al verstevigd met het kruisje. Dit filmpje betreft namelijk nog de oude versie zonder versteviging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 09:57

Tja het rijmt wel met de adviezen die volgens verkopers vanuit rambo gegeven worden om er beter niet buiten bitloos mee te gaan.

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 18:09

Nou ik had eerst de rambo multi bridle maat pony gekocht, was de keel/kin riem te klein. Nu een maat cob besteld maar krijg hem nog steeds niet in een 1e gaatje. Baal echt, dus als iemand interesse heeft in een zwarte maat cob?

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 18:39

Je kan ook een stukje laten maken om het te verlengen. Gewoon een leertje met gespje aan. Als hij dan nog rekt, kan je later eventueel zonder rijden.
Wel op voorwaarde dat de rest van het hoofdstel fijn ligt.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 20:21

Ik heb de frontriem die erbij hoort opgeleukt!Net even wat mooier zo, vind ik zelf.
Afbeelding
Afbeelding

Nele80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 11:40

kan er iemand mij raad geven welke maat mijn pony zou nodig hebben: hij is 1,48, nu heeft hij een Kieffer hoofdstel maat Cob, alles staat in het laatste of voorlaatste gaatje, alleen de frontriem is op het kleinst.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 12:20

Ik zou full nemen (standard horse)