Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
bonzjo schreef:Hier nog een filmpje
randie schreef:En wat ik niet snap is dat ze niet gediskwalificeerd zijn! Je mag max, 3 tikken geven. En dat is alleen op zijn kont, wat ik daar zie zijn er EN geen 3 EN op zijn hoofd ook nog..echt van de gekken
russel schreef:Als deze paarden voor de recreatie worden verhuurd, dan kan je het verwachten, onervaren handen die trekken en een eigenaar die meer met het verdienen van geld bezig is dan met de paarden
russel schreef:Mijn ervaring is dat ze in die landen ruwer met dieren omgaan. Zij zien daar geen gevaar in, een wondje, dat heelt wel...
jasmijn78 schreef:Maar in Nederland is het ondenkbaar dat het aan de ruiter ligt.
Maanling schreef:Zoals je een dubbel gebroken trensje niet kunt vergelijken met stang en trens, vind ik ook dat je bovenstaande bitloze optomingen niet kunt vergelijken met hoe de gemiddelde ruiter in NL rijdt.
Maanling schreef:Ik vind bovenstaande foto's sneu om te zien, maar ik voel me (als nu tijdelijk bitloze ruiter) niet aangesproken dat ik iets anders zou moeten gaan doen omdat dit er niet vriendelijk uitziet.
sflj schreef:zap schreef:Hoe dan? Een paard wordt IMO scheef door een verkeerde RIJSTIJL en niet door verkeerd harnachement gebruik! Wordt een paard scheef dat met bit gereden wordt en je parkeert de ruiter op een 'bitloos' paard dan denk ik dat dat paard ook scheef zal worden.
Een paard wordt niet scheef door verkeerd rijden. Ieder paard is van nature scheef! Ook al is het nog nooit bereden!
Net als ieder mens, is een paard links of rechts- 'handig' Dus ook als ie nog nooit een zadel / ruiter op heeft gehad. Heeft niks met het rijden te maken.
sflj schreef:O? Ik leef ook in die wereld en noem het niet zo.
'Officieel' in de westernwereld heeft met het net zo vaak (of misschien wel vaker) over een scharenbit.
Is dit dan volgens jou ook een stang?
(zou m liever niet gebruiken, maar dat terzijde)