Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sasika

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 09:51

Ik had laatst anatomische kopstuk van Kramer besteld. Extra full, dan verwacht je wel extra full. Nou helaas veelste klein. Zo zonde want het was precies wat ik zocht

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 09:57

Zijn er in dit topic ervaringen met de qhp sedna? Ik heb via de zoekfunctie gezocht maar zag maar 1 reactie.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 10:25

sasika schreef:
Ik had laatst anatomische kopstuk van Kramer besteld. Extra full, dan verwacht je wel extra full. Nou helaas veelste klein. Zo zonde want het was precies wat ik zocht

Dan hadden we denk ik dezelfde. Ik kan er dus net wat mee, maar het had wat mooier gekund. Maar de full is gewoon een maat cob. Ik moet er nog een review over schrijven, want heb het net binnen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 10:32

Wel een belangrijk puntje bij Kramer: Ik kan dus geen review geven. Bij geen enkel produkt. Hiermee dalen ze toch wel in aanzien bij mij. Want de reviews die er staan zijn mogelijk niet echt.
Maar de review voor het kopstuk bayswater is dus als volgt:
3*
Valt veel te klein, de opgegeven maten kloppen absoluut niet. Maat full is gewoon een maatje cob, ik heb het naast een paar cob hoofdstellen gelegd die soms nog groter waren.
Leer is mooi zacht onderlegd, maar de bakstukken zijn van matige kwaliteit. 1 pin van een gesp zit scheef gestikt. Gespen lijken wel van rvs. De prijs van 14.95 is rechtvaardig, de prijs van 29.90 absoluut te hoog.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 11:11

Is er nog iemand die advies heeft om voor losse of vaste bakstukken te gaan? Vind het erg lastig inschatten.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 12:21

caro29 schreef:
Zijn er in dit topic ervaringen met de qhp sedna? Ik heb via de zoekfunctie gezocht maar zag maar 1 reactie.

Ja positief heb ook met miklem en fairfield chester gereden maar paard loopt best op qhp alleen had ik liever geen keelriem en ziek nog bijpassende rubber teugels

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 17:33

Iemand nog een tip voor soortgelijke hoofdstel als de anky? Mijn paard loopt het beste op een lage neusriem maar die trekt achter het bit en trekt helemaal scheef. Die anky lijkt me wel wat alleen hij is een beetje te duur om uit te proberen. Heb al heel wat hoofsdtellen geprobeerd en word een beetje duur grapje zo :o

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 22:15

Ik heb de Micklem Competition besteld :D Vandaag de multi uitgeprobeerd en ze liep erg fijn.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 01:07

Mijn hoofdstel kwam binnen, maar is niet echt zoals verwacht :+

Website foto
Afbeelding

Mijn hoofdstel

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 02:03

_Snow_White schreef:

Website foto
[ [url=m/tECxkw.png]Afbeelding[/url] ]

Mijn hoofdstel

[ [url=m/Z1puTh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Do6W37.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/d0Pk9t.jpg]Afbeelding[/url] ]

:wow: :wow:

Heel bizar dit

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 02:06

Jullie kunnen ook vast wel met mij meedenken.

Mijn merrie is een beetje een aparte haha.

Ik heb haar nu op een hoge neusriem lopen. Heel simpel van BR. Niks anatomisch aan. Hier is ze heel stabiel op maar ze maakt zich heel makkelijk sterk op dit hoofdstel.
Op een lage neusriem kan ze zich niet zo sterk maken en is ze dus fijner te rijden maar hierbij gooit ze haar tong naar buiten. Niet over het bit maar altijd! aan de rechterkant naar buiten.

Ik wil eigenlijk een hoofdstel wat hier dus een beetje tussenin zit.. iemand enig idee wat voor ons zou kunnen werken? :)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 07:22

_Snow_White schreef:

Website foto
[ [url=m/tECxkw.png]Afbeelding[/url] ]

Mijn hoofdstel

[ [url=m/Z1puTh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Do6W37.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/d0Pk9t.jpg]Afbeelding[/url] ]

Huh had je de kramer Lund besteld? Lijkt dat ze de verkeerde hebben opgestuurd. Ik heb ook de Lund en die is wel zoals je 1e foto

Maar als ik nu kijk naar 1e productfoto lijkt het hoofdstel nu inderdaad een platte neusriem te hebben.

Dit is mijne:
Afbeelding

Afbeelding

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 09:11

Ik zou hem terugsturen snow white, buiten het feit dat die niet hetzelfde is als op de foto, zit ie ook echt niet mooi. Kopstuk veel te groot, waardoor frontriem laag hangt, en neusriem (onderste stuk) zit ook niet echt mooi. Wel jammer.
Waar had je hem besteld?

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 10:53

Iemand die het hoofdstel Adjustable Comfort van Kramer heeft en mij kan vertellen hoe hij valt qua maat?

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 10:53

xsensibel schreef:
Jullie kunnen ook vast wel met mij meedenken.

Mijn merrie is een beetje een aparte haha.

Ik heb haar nu op een hoge neusriem lopen. Heel simpel van BR. Niks anatomisch aan. Hier is ze heel stabiel op maar ze maakt zich heel makkelijk sterk op dit hoofdstel.
Op een lage neusriem kan ze zich niet zo sterk maken en is ze dus fijner te rijden maar hierbij gooit ze haar tong naar buiten. Niet over het bit maar altijd! aan de rechterkant naar buiten.

Ik wil eigenlijk een hoofdstel wat hier dus een beetje tussenin zit.. iemand enig idee wat voor ons zou kunnen werken? :)

Zoiets als de schockemohle beta of l'equi boston?

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 12:50

Is er iemand die me kan vertellen hoe maat pony van Dyon valt? :) Ik zou graag een anatomisch hoofdstel aanschaffen, maar ik denk dat het vooral geschikt is voor D'tjes en dus te groot voor een C'tje?

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 14:27

Ik had hem via Ebay gekocht van een webshop in de VS.
Sinds ik in Canada woon is het helaas allemaal iets lastiger anders had ik via Kramer besteld.

Ik ga de shop inderdaad even een berichtje sturen dat ik hem terug stuur. Leer kwaliteit was erg fijn, maar buiten dat het niet was wat ik besteld had pastte het inderdaad ook van geen meter.

Eigenlijk heeft ze gewoon een half hoofdstel Cob en half Full nodig :')

Hoe valt jouw hoofdstel Darkadia?

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 16:08

_Snow_White schreef:
Ik had hem via Ebay gekocht van een webshop in de VS.
Sinds ik in Canada woon is het helaas allemaal iets lastiger anders had ik via Kramer besteld.

Eigenlijk heeft ze gewoon een half hoofdstel Cob en half Full nodig :')

Hoe valt jouw hoofdstel Darkadia?

Ow Haha dat probleem ken ik! Ik had cob besteld, maar hij viel kleiner dan verwacht. Ik heb het opgelost door een los kopstuk maat full met bakstukken te bestellen en daarmee redde ik het. Fulltime was qua neusriem te groot geweest bij hem.

Mijne gaat ws weg want ik ben over op de equi boston

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 17:00

Hier vandaag eindelijk mijn Ps of sweden kunnen ophalen. ‘jammer genoeg’ Was de frontriem die er eigenlijk standaard bij zat niet meer leverbaar voor een aantal maanden.... Dus kreeg ik er een andere bij <3 (super service)
Reed altijd met een micklem en nu dan een mooie upgrade voor paardje naar de pioneer van Ps of sweden.
Ben er wel blij mee heel soepel maar toch stevig leer. Heb alles bij hem full behalve de neusriem die is maar cob.

Afbeelding
Afbeelding

Skogan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 17:27

#Ymke# schreef:
Iemand die het hoofdstel Adjustable Comfort van Kramer heeft en mij kan vertellen hoe hij valt qua maat?

Ik heb hem binnen. Mijn berichtje is beetje geplaatst 2 dagen geleden geloof ik. Valt klein. Full is eigenlijk cob. Leder net decathlon hoofdstel. Misschien heb ik op wat slechter partij gevallen..

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 17:52

Skogan schreef:
#Ymke# schreef:

Ik heb hem binnen. Mijn berichtje is beetje geplaatst 2 dagen geleden geloof ik. Valt klein. Full is eigenlijk cob. Leder net decathlon hoofdstel. Misschien heb ik op wat slechter partij gevallen..

Oh kak.. Ik heb cob besteld omdat ze altijd tussen cob en full inzit. Had ik dus beter full kunnen bestellen?

SimplySusan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 18:07

Ik heb ook de Adjustable comfort van Kraemer besteld in maat full. Hij valt inderdaad als cob, maar de neusriem niet. Lang getwijfeld of ik hem terug zou sturen, maar hij past als de bakstukken op maximale grootte zitten ...

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 19:23

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Dyon Difference? Het lijkt mij een fijn hoofdstel, daar ik een paard heb die de druk achter oor niet altijd fijn vindt.

Weet iemand toevallig ook hoe het zit qua maatvoering? Paard zit net tussen cob en full in.

Annie_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 20:33

Ketly schreef:
Is er nog iemand die advies heeft om voor losse of vaste bakstukken te gaan? Vind het erg lastig inschatten.

Vaste bakstukken zijn het fijnst als je paard onrustig is in zijn mond, heb ik altijd geleerd. Een rambo micklem heeft vaste zodat het bit stiller ligt. Al is het natuurlijk ook afhankelijk van de ruiterhand.

Had je al iets in gedachten?

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 21:45

Mijn hoofdstel nemen ze gelukkig wel terug, ze zijn zelfs zo beleefd om de verzendkosten te betalen :)

Nu ga ik weer op nieuw op zoek naar een hoofdstel met de volgende eisen:
- Onder de 100 euro (tweedehands is ook prima)
- Zwart
- Geen keelriem
- Vaste bakstukken zou fijn zijn, maar het is geen must.

Alvast bedankt :)