Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marvel

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 15:40

Ik snap het wel, ik vind ook dat het een eerlijke prijs moet zijn en anders wacht ik wel. Zakken in prijs kan altijd nog.
Daarnaast werd ik er net op gewezen dat als ik met de lente/zomer nog gebruik wil maken van een therapiedeken mijn ionic veel te warm is, dus misschien houd ik mijn recuptex alsnog wel.
En als ik er een nette prijs voor krijg verkoop ik hem misschien wel.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 21:31

Mochten mensen twijfelen en willen testen, ik zou het doen. Verkopen via mp ging bij mij super snel, heeeel veel interesse en verkocht voor het bedrag dat ik ervoor wilde hebben.
Kreeg achter elkaar door mailtjes, met ook een boel onrealistische bedragen (50,-), maar ja, dat houd je toch.

Dus ik meld me bij deze af voor dit topic *D

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 22:30

bobje26 schreef:
Jeetje, 650 grams?! Ik heb nog nooit warmer dan 400 grams opgehad.
Staat hij in een binnen of buitenstal (of weide)?

In een binnenstal, wel met wat kieren hier en daar.
Paard heeft een extreem gevoelig en dunne huid, maakt ook geen wintervacht aan.
Valt ook erg snel in

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 22:40

Die van mij is ook zo’n koukleum hoor
Spanjaard die een korte maar dikke wintervacht aanmaakt. Wel onwijs graag werkt en hierdoor ook snel zweet, dus deels scheren is wel nodig voor hem.
Hij staat onder een 300 grams winterdeken met een 200 grams onderdeken en hasldeken in een binnenstal. Hij heeft het nu pas lekker......

Recuptex komt morgen binnen dan kunnen zn spiertjes weer warm worden.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 09:40

Mijne is bezorgd, nu wachten tot ik thuis ben... En eigenlijk heb ik pas morgen tijd om open te maken := -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 10:11

Mijn tasje van de deken is wel al kapot.. Nu dus op zoek naar een andere waar die in kan. Even bij de action spieken van het weekend.

MenteamJoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 17:06

Interessant om alle verschillende meningen van jullie te lezen.

Hebben jullie het idee dat de recuptexdeken kleiner of groter uitvalt dan normaal?
Ik heb een Hackney van 1.22m en normaal heeft hij dekens van de Mini Horse Shop, de enige echt passende dekens. Nu heb ik de matentabel vergeleken en het grootste verschil is dat de lengte aan de zijkant bij de Bucas dekens 10 cm langer is.

Normaal heeft hij 145 bij MHS, helaas maakt Bucas ze in maat 137 en maat 150, maar geen 145.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 19:22

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mijn gupje in zn nieuwe recuptex. Wel met borstverbreder anders past zn speknek er niet tussen

Ik voelde overigens meteen warmte ontstaan op mijn lijf toen ik de deken even om had geslagen. Hopelijk werkt het ook fijn voor Bos

Tessaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 23:18

Zou ik wellicht een vraag mogen stellen? Ik heb sinds deze week ook de Recuptex. Heb hem 1 dag 10 minuutjes omgehad terwijl hij op de poetsplaats stond. Niks aan de hand. Nu heb ik hem vandaag 30 min omgedaan en even met hem wezen stappen. Tijdens het stappen deed hij al heel erg raar, steeds naar achter trappen, opzij springen etc. Dit doet hij anders eigenlijk nooit. Niet als het koud is niet als het waait. Toen ik in stal de deken weer wilde afhalen werd ik zowat de stal uitgetrapt (hij trapte niet richting mij maar echt naar de deken) en werd hij extreem gespannen. Paard heeft altijd dekens op en zijn winterdeken kon ik zonder problemen opleggen en afhalen. Het was dus echt een specifieke reactie op de Recuptex. Doe ik wellicht iets verkeerd? Of hebben meer mensen dit meegemaakt? Ik deed mijn paard er echt geen plezier mee en twijfel nu of ik 170 euro voor niks heb uitgegeven :(

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 23:38

Ik heb ook sinds een week de recuptex maar merk ook geen verschil.Zit er aan te denken om hem maar weer te verkopen..Hij heeft hem hem nu ongeveer tussen de 6 en 8 uur op gehad verdeeld over de week.

LauraO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 10:45

@Tessa ik heb dat soms ook met de deken afdoen. Ik merkte dat het alleen met dit koude niet vochtige weer is. Misschien komt het door een electrische lading? Vanwege de stof/draden in de stof...
Mijn paard heeft dit buiten dit weer om dus niet en dan kan ze gewoon de deken op en kan ik hem ook weer gerust afhalen.

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 10:58

Als ik met dit weer de recuptex afhaal is hij ontzettend statisch. Krijg zelf ook beste schokken, dus kan me voorstellen dat het voor je paard ook niet fijn is.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 11:11

Ik ben zelf nu al giga statisch, maar kan me voorstellen dat de deken dan beste schokken kan geven. Met normaal weer voelde ik soms al kleine schokjes. Paard heeft hem nu even niet op omdat ik niet kon rijden ivm vorst en paard even op rust stond.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 13:29

Deze maand komt de 6.3 binnen, finally! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 13:36

Stamper schreef:

Waar?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 14:14

Eind maart, zeiden ze!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 14:21

Stamper schreef:

Deze heeft de paardendrogist toch op voorraad of ben ik in de war met de maten? :o

Bij de EJ loopt de maatvoering ook anders. Het heeft even geduurd maar de goede maat is nu besteld.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 15:42

Tarico schreef:
Stamper schreef:

Deze heeft de paardendrogist toch op voorraad of ben ik in de war met de maten? :o

Bij de EJ loopt de maatvoering ook anders. Het heeft even geduurd maar de goede maat is nu besteld.

Wat is daar anders aan de maatvoering dan?

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 16:28

Heb de recuptex nu een week heeft hem ongeveer 6-8 uur opgehad maar merk geen enkel verschil..Ga hem maar weer verkopen.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 17:54

Dat is jammer....

Ik heb de mijne net gepast. Volgens mij zit hij goed. Misschien ook een verbreedstukje erbij, want ze heeft een vrij lage hals en daardoor voor wat strak. Lengte is denk ik ook goed? Als hij wat soepeler wordt, dan wordt hij ook wat 'langer' denk ik.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 18:05

Goldie schreef:
Dat is jammer....

Ik heb de mijne net gepast. Volgens mij zit hij goed. Misschien ook een verbreedstukje erbij, want ze heeft een vrij lage hals en daardoor voor wat strak. Lengte is denk ik ook goed? Als hij wat soepeler wordt, dan wordt hij ook wat 'langer' denk ik.

[ [url=m/BZr3sQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vFV951.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Drc5v3.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/YMxLrp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind hem veels te groot, zou een maatje kleiner nemen.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 18:14

Ik vind hem wel ‘netjes’ Anders past dat halsje straks helemaal niet meer. Evt kan je hem iets verder naar voren leggen op de schoft zodat er wat meer ruimte komt voor de schouders/hals.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 18:15

Als ik een andere maat neem dan eerder groter dan kleiner :+ Ik zeg dat hij nu al strak zit voor en aan de achterkant zie je nog een klein stukje bil. Dus kleiner lijkt me gsen optie.

Dank je Daphne, dat is inderdaad een idee :)

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 18:43

Afbeelding

Zo zit hij bij mijn paard en ik vind deze al aan de ruime kant..
Gaat voor strak zitten omdat hij naar achter trekt..Bij jouw 1ste foto ligt hij helemaal opgefrommeld op zijn rug..Maar je moet het natuurlijk helemaal zelf weten.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 19:33

Misschien is het wat dat betreft een beetje een ongelukkige foto.
Deken trekt niet in die paar seconden dat ik hem op had naar achteren, wilde hem zelf eigenlijk nog wat verder naar achteren ivm iets blote billen :) paard is 168, dus in maatje 190cm gaat ze echt niet passen :n

Ik ben er iig erg blij mee en hoop dat de deken ons gaat bevallen. Blij dat ik deze redelijk gunstig kon kopen via marktplaats, spiksplinternieuw :D