Hoe zit je daar zonder zadel op? Mag je zelf wel vrij klein en slank zijn denk ik om daar op te passen

Tennan: Ik vind het wel een erg torentje hoor zo met die pad er onder, en je ziet ook duidelijk dat je wat bergafwaarts zit, kan me voorstellen dat dat niet fijn zit en zou daar zelf echt een oplossing voor proberen te vinden inderdaad

Stoelzit in de FUR: op zich denk ik dat meer mensen buiten rijden in een stoelzit dan in een mooie rechte dressuurzit, en als je er geen last van hebt (zal vooral met lichtrijden zijn) en het wel prettig vindt voor bvb. je rug of heupen om je been een beetje ala springruiter wat meer geknikt voor je te hebben liggen dan maakt dat op zich weinig uit.
Ik zit zelf ook lekkerder op die manier, ongeacht het zadel

Vind je het niet fijn dan kan je natuurlijk altijd je beugelriemen wat langer maken zodat je minder knik in je knie hebt en je been makkelijker rechter naar beneden af kan laten hangen. Wil je vervolgens nòg rechter / verder naar achteren dan pas de beugelophanging verzetten

Bij de meeste stoelzit-achtige houdingen komt het vooral door korte beugelriemen, zie je ook dat de beugelriemen naar voren wijzen ofwel dat de voet de beugel mee naar voren neemt en niet andersom