[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

minikatje

Re: Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 20:23

kun je geen foto's plaatsen van de pony's met het hoofd eraf?
dan kunnen we je waars helpen :)

ok, dat klonk heel creepy

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 20:39

-O-

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 20:43

in het kader van boomloos hersenloos? ;)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 20:47

En in dit geval ook bitloos :D

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 21:23

lailapri schreef:
Geen vullingen er nog uitgehaald, maar wel wat zadels gewisseld. Bij de had zakte zadel nu niet zo naar voor, maar wel naar links ipv rechts. Zadel zakt ook bij andere naar links. De dekjes moeten bijna allemaal in de was. Zadel van had zakt op pony naar rechts. Normaal schuit zadel,op die pony naar links. Gewoon dekje bij kiddies ook teveel naar dus daar moet wat anders voor. Paard met leren dressuur model had weer dekje op schoft getrokken, goed gedaan, en andere singel, maar werd er alleen maar vervelend van. Ehm de inlages moet ik eens voor gaan zitten, vraag me alleen af hoe en wat. Zie zelf de pony's te weinig daarvoor om echt goed verschil te kunnen zien, ik zadel ook bijna nooit de pony's. Als eigenaar terug is vragen voor wassen van pads in ieder geval. Kan ik de inlages eruit slopen.

wat je nog kan doen is als je zadel steeds 1 kant opschuift aan de andere kant hoger te singelen ( of was het nou andersom :') jongens help :P )

vandaag gereden met de bbp met pommel. dus alleen de cantle eraf. rijd heerlijk ( beugels zitten aan cantle dus die ook niet eraan :+
zou dit nou nadelige gevolgen kunnen geven?
zie geen rare plekken, en zadeltje ligt normaal. enkel schoft vrijer en ik steviger zitten.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 21:31

Dat kan geen kwaad, waarom zou het ?
Maar de cantle is gewoon weg te nemen los van de beugelophanging, hoor, dus je zou het ook met beugels kunnen doen ;)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 21:40

Shirley schreef:
Dat kan geen kwaad, waarom zou het ?
Maar de cantle is gewoon weg te nemen los van de beugelophanging, hoor, dus je zou het ook met beugels kunnen doen ;)

nee? mijn klittenbandje loopt helemaal door op de cantle? :o

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 21:45

Die zijn gescheiden :j

Kijk hier maar:Afbeelding

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 21:50

Shirley schreef:
Die zijn gescheiden :j

Kijk hier maar:[ Afbeelding ]

ik ga het nu nakijken voor je en op de foto zetten :P
misschien kan ik het indd wel lostrekken.. het dat nog niet geprobeerd :D

edit:
na een paar x met geweld trekken is hij indd los! ( was wel klitteband hoor ;) )
helemaal ideaal :D
Laatst bijgewerkt door unihorses op 26-09-13 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 21:51

Je kan het zo lostrekken, heb het net geprobeerd voor je ;)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 22:14

lailapri schreef:
Kan ik de inlages eruit slopen.

Nou als het goed is hoef je ze niet te slopen hoor. Als je gewoon rustig en met beleid eruit haal kunnen ze gewoon heel blijven.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 22:45

Ook klittenband!

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 22:56

:D

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 08:56

De boomloze wereld hangt van klittenband aan elkaar!

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 09:02

Soort Ikea bouwpakket maar dan anders :) (Moest wel lachen toen ik de eerste keer mijn zadel thuisgestuurd kreeg)

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 09:02

Ik ga zo even foto's zoeken maar zullen oude zijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 09:04

Nouw..... als het nieuwere pads zijn van Barefoot in plaats van Grandeur, dan zitten die zachte inlages voor VPS zadels erin en die trek je zo kapot hoor als je die eruit probeert te trekken!

NIET doen dus!

Inlages zijn erop uitgekozen dat ze ook gewoon op 30 graden meegewassen kunnen worden :)

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 09:11

Hallo, ik heb ook weer 's een vraag.. :=
Heb sinds 2 jaar een Barefoot London met VPS en ben er echt ontzettend blij mee, m'n paard loopt er echt heel goed onder en ik vind 't zadel op zich ook heel fijn zitten! Echter heb ik er niet heel veel steun aan. Mijn knieën komen nog erg vaak over de kniewrongen en ik betrap mezelf - na het zien van foto's - ook op een stoelzit.

Een vriendin van me heeft ook maat 1 maar zit er wel stevig in. Zou het misschien kunnen dat maat 1 gewoon te klein is, en dat ik beter een maat 0 zou kunnen hebben zodat ik meer 'in' het zadel zit?

Misschien is het beter voor mij om rond te kijken naar een ander zadel, waar ik meer steun aan heb. Jullie nog suggesties? Eigenlijk blijf ik het liefst bij Barefoot, maar ik zou niet weten welk model dan beter zou zijn. Lexington zie ik echt niet zitten.. Suggesties van andere soorten boomzadels zijn ook welkom!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 09:17

pmarena schreef:
Nouw..... als het nieuwere pads zijn van Barefoot in plaats van Grandeur, dan zitten die zachte inlages voor VPS zadels erin en die trek je zo kapot hoor als je die eruit probeert te trekken!

NIET doen dus!

Inlages zijn erop uitgekozen dat ze ook gewoon op 30 graden meegewassen kunnen worden :)

Maar, dan kan ze niet controleren of de inlages nog 'goed' zijn.
Want volgens mij was dat de reden om ze er uit te willen halen, niet enkel het wassen, maar ook controleren of ze nog stevig genoeg zijn en inlages die hun beste tijd gehad hebben een keer vervangen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 09:24

Dat klopt, maar die zachte grijzige VPS inlages zijn net als de stevigere zwarte Moosgummi eigenlijk altijd goed. Ik heb daarvan nog geen platgedrukte gezien, in tegenstelling tot de oudere generatie inlages die vaak na een jaar of hooguit 2 toch wel op zijn minst begonnen te vervormen / afplatten.

Het probleem bij Lailapri is dat we geen "beeld" hebben en de ervaring leert dat het zonder beeld heel erg gissen is waar de problemen kunnen liggen, terwijl je met de eerste de beste foto vaak direct ziet waar het probleem (mogelijk / waarschijnlijk) zit.

We hebben nu eigenlijk geen idee waar we over praten... dan is het maar een beetje gissen in de ruimte, dat werkt eigenlijk zelden :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 09:27

Helemaal mee eens :j
Ik sprong er alleen even op in, omdat er eerst gezegd werd 'bekijk de inlages eens' en daarna 'niet de inlages uit de pads halen'. Daar werd het al met al niet duidelijker van :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 09:30

Heb je helemaal gelijk in hoor :j

Dat is gewoon de ellende met het maar prikken in de lucht.

Je hebt best kans dat we nu allemaal opties rondstrooien, en dat op wat foto's blijkt dat de zadels simpelweg veels te ver naar voren gelegd worden ofzo :P (niet lüllig bedoelt hoor Lailapri maar heel vaak gaat het zo, vandaar dit voorbeeld :) )

Zo heb ik ook een keer weken heen en weer gemaild met iemand die dacht dat haar zadel niet goed in elkaar zat want haar onderbenen werden heel erg naar achteren getrokken. Foto's sturen lukte even niet.
Mogen jullie raden waar het nu uiteindelijk aan lag :P

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 09:41

De zadels schuiven bij sommige ook gewoon naar voren en als je ze wel op de goede plek ligt is aansingelen helemaal een gevaar voor eigen leven dus ja de meeste liggen gewoon op de schouders omdat ze anders of schuiven, of de paarden de singels niet accepteren.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 09:42

Normaal gesproken is een banaan / C-vormige singel daar wel een prima oplossing voor.

Gaat het om beestjes met lekkere grasbuikjes zeg maar? :)

De ene Barefoot heeft de singelstoten ook verder naar achteren zitten dan de andere Barefoot.
Een BF met singelstoten wat verder naar achteren is niet zo'n ideale match met een beestje met ver naar voren liggende singelgroeve.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 09:51

Jetta schreef:
De boomloze wereld hangt van klittenband aan elkaar!

Dit is de basis van alles:

De in de paardenwereld alom gehate plant:Afbeelding

Iemand heeft ooit geroepen: "Die boom MOET eruit, maar voor die klittenbolletjes hebben we vast wel een toepassingsmogelijkheid :7 "

En daar was een idee geboren ...