Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ralphtdw schreef:Als je niets van Wow zadels weet, kun je beter eerst een Wow-fitter laten komen, die kan bepalen welke types onderdelen voor jou en je paard nodig zijn. Als je zomaar een 2e hands koopt, en de zitting blijkt niet goed te passen, kost een nieuwe zitting ca. 1000 euro. Dus beter goed beginnen, dan slecht inkopen en driekwart van je zadel tegen hoge kosten moeten laten aanpassen.Bij andere merken snap ik goed waar ik op moet Letten maar niet bij wow.
En stel ik koop een 2dehandse wow zadel.
maar het zadel ligt toch niet helemaal goed.
is het dan een dure operatie om het zadel helemaal aan te laten passen.
dat ik niet een wow koop van bijv 1500 euro en ik moet voor meer dan 500 euro aan kosten maken om het pas te krijgen op mijn paard.
of moe tik hier wel aan denken.
Maris schreef:ik kon niet anders als in stoelzit zitten op mijn wow. Hoe ik mijn zweetbladen ook had en ook met andere zweetbladen.
Batje super !
Als een 2de hands wow zadel niet past voor je paard of voor jezelf zitten er grote kosten aan om dit passend te krijgen. Of het moet alleen een andere voorboom ( headplate) zijn, dan ben je iets van 65 euro kwijt ( plus een consult a 75 euro en reiskosten ).
Andere zweetbladen of kussens kosten al gauw 700 euro of meer. Plus dan weer het consult natuurlijk.
Het is wel mogelijk een wow fitter te laten komen en dan samen met diegene een wow samen te stellen en dan op zoek te gaan naar een 2de hands wow. Maar een fitter vraagt daar aardig wat geld voor, iets van 200 euro.
ralphtdw schreef:Ja oke ik ga ook zeker niet zomaar wat kopen.
maar dacht stel mijn vragen even hier.
maar ik voel laatst informatie gevraagd aan een vrouw die bij ons op stal was en zij doet alleen maar wow zadels.
maar wat ik begrepen heb kost gewoon even na kijken en kijken wat er bij je paard past enz enz bijna 300 euro. En dat vind ik best veel geld als ik geen zadel van haat kan kopen en haar er later weer bij halen om het zadel goed te maken kost ook weer veel geld.
maar ik ga eerst wel goed informatie in winnen.
weet ook helemaal niet of ik wow fijn vind zitten.
Want zoek wel een fijn zittend zadel
ralphtdw schreef:Ja en wat ik.ook het probleem vind is dat er zo weinig mensen echt verstand hebben van een wow en wil.dus geen persoon erbij hebben die denkt dat hij verstand ervan heeft en het dus niet heeft.
haha snappen jullie het nog.
En heb je een ander zadel heb je veel meer kans dat je er meerdere vind die een probleem kunnen oplossen.
KarinLF schreef:Ik heb bij mijn paard ook een WOW zadel gekocht.
Heb hem na laten kijken omdat hij op mijn gewicht moest worden aangepast (lucht erin of eruit dat weet ik niet meer) Maar ook moest er een nieuwe HP in! Oooh nou ja ok als jij zegt dat dat moet dan zal dat wel! Kosten 170 euro!!! Ketsjing!!!
Bijna 2 maanden later! Uit de rechter kussen lucht er helemaal uit!!!! Grrrrrrrrr moesten 2 nieuwe luchtzakjes in!! Kosten 260,00 euro grrrrrrrrrrrrr in de 6 maanden dat ik het zadel heb gehad heeft het mij dus ruim 400 euro aan onderhoudskosten gekost!!
Tja en nu zijn er mensen die zeggen dat onderhoud van een zadel nou eenmaal geld kost en dat wij nederlanders daar geen geld voor uit willen geven!, jaja dat zal wel maar niet zo belachelijk veel! En geloof mij ik heb ALLES voor mijn super tinker over![]()
Nu heb ik sinds ander halve maand een zadel van Ninon Schutte! Kostte me 2150,00 en hij ligt super op mijn tinker (hij loopt er super onder) en zit voor mij heerlijk en wat een super fijn gevoel dat ik niet meer voor exorbitante onderhoudskosten kom te staan door bijvoorbeeld zakjes die leeg kunnen lopen!! Ook zou ik eigen een andere zitting moeten hebben volgens de laatste fitter die ik gehad heb. De zitting die erop zat was niet geschikt voor mij vond zij! En wat kost zo'n zitting dan? vroeg ik: zo'n 12 tot 1300 euro, ff zonder blikken of blozen!! Toen heb ik besloten dat hij eruit gaat!
Elco schreef:De garantie van de luchtzakjes bestaat nog gewoon hoor, waarom zouden ze dat uit ge garantie gooien.? Omdat het wrl eens gebeurd.? Heb he Engeland zelf een mailtje gestuurd of aangenomen van je fitter.??