Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cardy

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 16:19

Wat een mooie Wow heb je (en knap paard)! Ik vind jezelf vooral erg achterin het zadel zitten en benen erg ver naar voren (inderdaad stoelzit) en het zadel komt over het schouderblad van het paard heen. Heb het vermoeden dat het zadel niet helemaal optimaal ligt voor zowel ruiter als paard?

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 16:26

Maris, bedankt! Bianca Koevoets komt binnenkort :)

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 16:50

Maar vraagje, waarom rij je met een zadelbontje onder een wow zadel.???

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 17:08

Ik zie heel veel woorden langs komen bij een wow zadels panel dit en dat haha ik snap er helemaal niks van.
zelf komt er bij ons op stal iemand van wow heeft op haar rug horse scan staan dacht ik.
en is van wow Nederland ofoz wat ik begreep.
maar nu mijn vraag.
wow is voor mij helaas niet weggelegd om nieuw te kopen.
Maar zie ze veel al 2dehandse staan maar waar moet je na kijken.
Bij andere merken snap ik goed waar ik op moet Letten maar niet bij wow.
En stel ik koop een 2dehandse wow zadel.
maar het zadel ligt toch niet helemaal goed.
is het dan een dure operatie om het zadel helemaal aan te laten passen.
dat ik niet een wow koop van bijv 1500 euro en ik moet voor meer dan 500 euro aan kosten maken om het pas te krijgen op mijn paard.
of moe tik hier wel aan denken.

en mijn vader zij laatst van is lucht niet veel harder dan wol.
Want als lucht op spanning staat is het heel erg hard.en heeft dan geen vering meer

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 18:09

ik kon niet anders als in stoelzit zitten op mijn wow. Hoe ik mijn zweetbladen ook had en ook met andere zweetbladen.

Batje super !

Als een 2de hands wow zadel niet past voor je paard of voor jezelf zitten er grote kosten aan om dit passend te krijgen. Of het moet alleen een andere voorboom ( headplate) zijn, dan ben je iets van 65 euro kwijt ( plus een consult a 75 euro en reiskosten ).
Andere zweetbladen of kussens kosten al gauw 700 euro of meer. Plus dan weer het consult natuurlijk.
Het is wel mogelijk een wow fitter te laten komen en dan samen met diegene een wow samen te stellen en dan op zoek te gaan naar een 2de hands wow. Maar een fitter vraagt daar aardig wat geld voor, iets van 200 euro.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 18:19

Dat is op aanraden van de zadelmaker, dus dat hou ik dan maar zo. :) Is voor de drukverdeling aangezien hij redelijk gevoelig is. Voorderest zit ik wel prima en merk echt aan mijn paard dat hij dit fijner vindt, bij hem lijken alle zadels snel naar voren te schuiven, heel vervelend. Heeft hij tot nu toe met alle zadels gehad, terwijl ik altijd zorg dat het op maat is met behulp van een zadelmaker. :) Hij is gewoon.. bol ofzo :+

Ik zit opzich wel heel lekker, maar inderdaad, ik zit iets te ver achterin en mn benen gaan naar voren. Of misschien m'n beugels een gaatje korter?

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 19:19

ralphtdw schreef:
Bij andere merken snap ik goed waar ik op moet Letten maar niet bij wow.
En stel ik koop een 2dehandse wow zadel.
maar het zadel ligt toch niet helemaal goed.
is het dan een dure operatie om het zadel helemaal aan te laten passen.
dat ik niet een wow koop van bijv 1500 euro en ik moet voor meer dan 500 euro aan kosten maken om het pas te krijgen op mijn paard.
of moe tik hier wel aan denken.
Als je niets van Wow zadels weet, kun je beter eerst een Wow-fitter laten komen, die kan bepalen welke types onderdelen voor jou en je paard nodig zijn. Als je zomaar een 2e hands koopt, en de zitting blijkt niet goed te passen, kost een nieuwe zitting ca. 1000 euro. Dus beter goed beginnen, dan slecht inkopen en driekwart van je zadel tegen hoge kosten moeten laten aanpassen.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:12

Ja oke ik ga ook zeker niet zomaar wat kopen.
maar dacht stel mijn vragen even hier.
maar ik voel laatst informatie gevraagd aan een vrouw die bij ons op stal was en zij doet alleen maar wow zadels.
maar wat ik begrepen heb kost gewoon even na kijken en kijken wat er bij je paard past enz enz bijna 300 euro. En dat vind ik best veel geld als ik geen zadel van haat kan kopen en haar er later weer bij halen om het zadel goed te maken kost ook weer veel geld.
maar ik ga eerst wel goed informatie in winnen.
weet ook helemaal niet of ik wow fijn vind zitten.
Want zoek wel een fijn zittend zadel

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:25

Maris schreef:
ik kon niet anders als in stoelzit zitten op mijn wow. Hoe ik mijn zweetbladen ook had en ook met andere zweetbladen.

Batje super !

Als een 2de hands wow zadel niet past voor je paard of voor jezelf zitten er grote kosten aan om dit passend te krijgen. Of het moet alleen een andere voorboom ( headplate) zijn, dan ben je iets van 65 euro kwijt ( plus een consult a 75 euro en reiskosten ).
Andere zweetbladen of kussens kosten al gauw 700 euro of meer. Plus dan weer het consult natuurlijk.
Het is wel mogelijk een wow fitter te laten komen en dan samen met diegene een wow samen te stellen en dan op zoek te gaan naar een 2de hands wow. Maar een fitter vraagt daar aardig wat geld voor, iets van 200 euro.

zou ook kunnen zijn dat je een te grote inchmaat hebt. Er rijden, in mijn ogen dan, veel mensen op een te groot zadel voor hunzelf.
Wanneer je zadel te groot is kom je te ver achterin te zitten waardoor je knieen de steun niet kunnen vinden en de beugelhaak te ver weg zit, resultaat stoelzit.
verder zijn er ook nog zadels waarvan de maker gewoon echt niet gesnapt heeft waar de beugelhaak hoort te zitten.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:39

ralphtdw schreef:
Ja oke ik ga ook zeker niet zomaar wat kopen.
maar dacht stel mijn vragen even hier.
maar ik voel laatst informatie gevraagd aan een vrouw die bij ons op stal was en zij doet alleen maar wow zadels.
maar wat ik begrepen heb kost gewoon even na kijken en kijken wat er bij je paard past enz enz bijna 300 euro. En dat vind ik best veel geld als ik geen zadel van haat kan kopen en haar er later weer bij halen om het zadel goed te maken kost ook weer veel geld.
maar ik ga eerst wel goed informatie in winnen.
weet ook helemaal niet of ik wow fijn vind zitten.
Want zoek wel een fijn zittend zadel

daar loop ik ook een klein beetje tegenaan, ik moet nog eerst mijn oude zadel verkopen en dan wil ik graag een wow.
er is een handleiding online waarmee je kan zien wat je moet hebben aan onderdelen. alleen de ybar staat er niet tussen.
ik ga mezelf inlezen en met de handleiding proberen te achterhalen wat ik denk dat nodig is. dan laat ik iemand langskomen om de boel aan te meten. De vrouw van zadelhulp wil dit ook wel doen meende 75 euro excl reiskosten. dan gewoon enorm veel vragen stellen. dan in de toekomst ook goed je boerenverstand gebruiken.
ben het wel met anderen eens dat de panelen niet gauw vervangen zouden moeten worden. al hoewel ik wel en paard kent die enorm ingevallen is achter de schoft, daar kun je dan ook niet omheen. dan is het wel mooi dat je het aan zou kunnen passen.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:55

Ja en wat ik.ook het probleem vind is dat er zo weinig mensen echt verstand hebben van een wow en wil.dus geen persoon erbij hebben die denkt dat hij verstand ervan heeft en het dus niet heeft.
haha snappen jullie het nog.
En heb je een ander zadel heb je veel meer kans dat je er meerdere vind die een probleem kunnen oplossen.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 00:20

ralphtdw schreef:
Ja en wat ik.ook het probleem vind is dat er zo weinig mensen echt verstand hebben van een wow en wil.dus geen persoon erbij hebben die denkt dat hij verstand ervan heeft en het dus niet heeft.
haha snappen jullie het nog.
En heb je een ander zadel heb je veel meer kans dat je er meerdere vind die een probleem kunnen oplossen.

Vergis je niet hier in..Er lopen ontzettend veel kneuzen rond in zadelland die allemaal denken dat ze helemaal geweldig zijn, zelfs de "grote namen " zolang de klant weinig verstand heeft van zadels geloofd de klant klakkeloos wat zoń man / vrouw zegt..Idd gewoon je eigen boeren verstand erbij houden en niet klakkeloos maar aannemen..Als een zadelmaker al zegt gooi er maar een bontje onder weet je eigenlijk al over de kunde van de zadelmaker, zijn dus allemaal lapmiddelen en maakt het kussenkanaal alleen maar smaller..

Een zadel kan alleen goed opgevuld worden ter plaatse zodat ermee gereden kan worden, evt bijgevuld worden en weer rijden net zolang dat hij helemaal naar wens ligt..
En dit maakt niet uit of het wow zadel is of een wolzadel..

Ik ken eigenlijk maar 1 iemand in de wolzadels die ik hierop vertrouw en dat is Ninon Schutte van zadelatelier, dat is echt een vakvrouw..
En voor de Wow zadels heb je niet zoveel keus er zijn er maar 6 in Nederland, ik heb Eleonora van Westerbring als het nodig is..Ik doe mijn zadel namelijk zelf, na uitgebreid voorgelicht te zijn waar ik allemaal op moet letten door Eleonora.. :j Scheelt mij ontzettend veel geld..Heb het setje gewoon bij Wow besteld in Engeland, er zijn ook mensen die een voetbalpomp gebruiken..

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 06:27

Ik heb bij mijn paard ook een WOW zadel gekocht.
Heb hem na laten kijken omdat hij op mijn gewicht moest worden aangepast (lucht erin of eruit dat weet ik niet meer) Maar ook moest er een nieuwe HP in! Oooh nou ja ok als jij zegt dat dat moet dan zal dat wel! Kosten 170 euro!!! Ketsjing!!!
Bijna 2 maanden later! Uit de rechter kussen lucht er helemaal uit!!!! Grrrrrrrrr moesten 2 nieuwe luchtzakjes in!! Kosten 260,00 euro grrrrrrrrrrrrr in de 6 maanden dat ik het zadel heb gehad heeft het mij dus ruim 400 euro aan onderhoudskosten gekost!!

Tja en nu zijn er mensen die zeggen dat onderhoud van een zadel nou eenmaal geld kost en dat wij nederlanders daar geen geld voor uit willen geven!, jaja dat zal wel maar niet zo belachelijk veel! En geloof mij ik heb ALLES voor mijn super tinker over <3

Nu heb ik sinds ander halve maand een zadel van Ninon Schutte! Kostte me 2150,00 en hij ligt super op mijn tinker (hij loopt er super onder :D ) en zit voor mij heerlijk en wat een super fijn gevoel dat ik niet meer voor exorbitante onderhoudskosten kom te staan door bijvoorbeeld zakjes die leeg kunnen lopen!! Ook zou ik eigen een andere zitting moeten hebben volgens de laatste fitter die ik gehad heb. De zitting die erop zat was niet geschikt voor mij vond zij! En wat kost zo'n zitting dan? vroeg ik: zo'n 12 tot 1300 euro, ff zonder blikken of blozen!! Toen heb ik besloten dat hij eruit gaat!

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 15:27

Gisteren is Eleonora Westebring langs geweest voor mijn friese ruin met probleemrug, ben ontzettend blij dat ze geweest is. Ze heeft de Wow weer wat aangepast zodat we weer kunnen opbouwen en beetje conditie/spieropbouw kweken. Vind haar zeker heel professioneel en neemt ook ruim de tijd om alle vragen te beantwoorden. *\o/*

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:40

Tja maar dat is ook niet heel gek toch.. Als je een ander merk zadel koopt heb je ook kans dat de zitting niet goed is.
Is te verwachten dat zo'n groot onderdeel van het zadel niet goedkoop is..
Toen ik mijn Wow zadel ging kopen zorgde ik er ook wel voor dat de grote onderdelen dan ook wel passend zijn, vind dat niet meer dan normaal, ook bij andere merken van zadels. Je koopt toch geen zadel waarbij de zitting niet bij je past?
Daarbij had je met de luchtkussens dan wel echt pech, heb dat niet vaak gehoord dat ze leeg lopen.. Gelukkig heb je nu een zadel die goed bij je past.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:00

Ik kon dat wow zadel bij mij tinker kopen.
Zadel reed op zich heerlijk!

Voor een/mijn tinker was het niet heel makkelijk een zadel te vinden, dus was allang blij dat ik een goed passend zadel had!
Maar de fitter vond dat ik niet goed op die zitting zat, had er zelf niet zoveel "problemen" mee.
Als je dus mee gaat in alle verhalen/dingen die je te horen krijgt van een "expert" fitter en je bent daar gevoelig voor dan kost je dat flink wat geld!

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 22:25

KarinLF schreef:
Ik heb bij mijn paard ook een WOW zadel gekocht.
Heb hem na laten kijken omdat hij op mijn gewicht moest worden aangepast (lucht erin of eruit dat weet ik niet meer) Maar ook moest er een nieuwe HP in! Oooh nou ja ok als jij zegt dat dat moet dan zal dat wel! Kosten 170 euro!!! Ketsjing!!!
Bijna 2 maanden later! Uit de rechter kussen lucht er helemaal uit!!!! Grrrrrrrrr moesten 2 nieuwe luchtzakjes in!! Kosten 260,00 euro grrrrrrrrrrrrr in de 6 maanden dat ik het zadel heb gehad heeft het mij dus ruim 400 euro aan onderhoudskosten gekost!!

Tja en nu zijn er mensen die zeggen dat onderhoud van een zadel nou eenmaal geld kost en dat wij nederlanders daar geen geld voor uit willen geven!, jaja dat zal wel maar niet zo belachelijk veel! En geloof mij ik heb ALLES voor mijn super tinker over <3

Nu heb ik sinds ander halve maand een zadel van Ninon Schutte! Kostte me 2150,00 en hij ligt super op mijn tinker (hij loopt er super onder :D ) en zit voor mij heerlijk en wat een super fijn gevoel dat ik niet meer voor exorbitante onderhoudskosten kom te staan door bijvoorbeeld zakjes die leeg kunnen lopen!! Ook zou ik eigen een andere zitting moeten hebben volgens de laatste fitter die ik gehad heb. De zitting die erop zat was niet geschikt voor mij vond zij! En wat kost zo'n zitting dan? vroeg ik: zo'n 12 tot 1300 euro, ff zonder blikken of blozen!! Toen heb ik besloten dat hij eruit gaat!

HP had je opzich wel 2e hands kunnen scoren. Vast een zitting ook wel.
Opzich is dan een nieuw zadel kopen ook niet echt voordelig?
Die mag je na een paar maanden weer laten opvullen, aangezien hij nieuw is.
En als je paardje breder word moet je ook weer de boom aanlaten passen?

Ik weet niet hoor, blijf erbij.. elk zadel kost geld! En een wow vind ik niet duurder dan een ander zadel.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 07:48

Wat ik dus bedoel is dat je totaal overgeleverd bent aan de fitter die je op dat moment hebt!

Ik was "overdonderd" dat er een nieuwe HP in moest (maar goed zij heeft er verstand van , ik niet) en nee de andere 2 HP die ik nog had nam ze niet in! Dus er ging een "nieuwe" HP in van 70 euro! Tja weet ik veel als zij dat zegt dan zal dat wel!

Toen ik 1,5 maand later die luchtzakjes kapot had (als je googled lees je toch echt dat dit vaker voorkomt en ook de mevrouw van WOW engeland beaamde dit daarom is dit ook uit de garantie gehaald!!) kon de fitter die ik er de eerste keer bij had absoluut niet komen, ja 6 weken later! Tja daar zit je dan met je lekke zadel! Dus op zoek naar een andere fitter! Met weer andere ideeën en daarbij behorende kosten!

En tuurlijk elk zadel brengt kosten met zich mee, begrijp me niet verkeerd dat vind ik ook niet vreemd ofzo, maar met een WOW kun je naar mijn mening en ervaring voor zeer onverwachte hoge kosten komen te staan

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 11:09

De garantie van de luchtzakjes bestaat nog gewoon hoor, waarom zouden ze dat uit ge garantie gooien.? Omdat het wrl eens gebeurd.? Heb he Engeland zelf een mailtje gestuurd of aangenomen van je fitter.??

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 11:14

Elco schreef:
De garantie van de luchtzakjes bestaat nog gewoon hoor, waarom zouden ze dat uit ge garantie gooien.? Omdat het wrl eens gebeurd.? Heb he Engeland zelf een mailtje gestuurd of aangenomen van je fitter.??

ik heb het al eens eerder gehoord hier op Bokt dat er geen garantie meer zit op de luchtkussens. maar misschien wel van KarinLF.

edit: misschien omdat het zadel van KarinLF 2de hands was. Alhoewel het gek is dat dan de garantie vervalt natuurlijk.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 11:23

Nee dit heb ik van Maggie (geloof dat ze zo heette, zal haar mailtje nog even erbij zoeken) van WOW Engeland! Ook de fitter in Nederland gaf aan dat dit geen garantie meer is!

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 11:26

Dit is het mailtje van inderdaad Maggie van WOW Engeland.

From: FTE Ltd
Sent: Wednesday, January 08, 2014 8:26 PM
To: Karin
Subject: RE: air cushion broken

Hi Karin,

Unfortunately it is no longer a warranty issue but it is repairable.

Do you have a WOW saddle fitter?

Do you need me to advise on that?

The panel can be mended quickly – either if you speak to a WOW saddle fitter- tell me where you are so I can advise – or you can send it to the UK.

We can replace the air bags and return to you – usually the next day after we receive them

Kind regards, Maggie

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 11:29

Oke wel maf dan, maar ze kunnen hem repareren maar er staan geen kosten bij..

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 11:35

Tja dat zal per fitter weer verschillend zijn? Ik weet het niet.

Ik wil een WOW zadel ook niet afkraken hoor, heb er best lekker op gereden!
En zoals ik al eerder schreef was ik allang blij dat ik gelijk een passend zadel had bij mijn tinker ( met lastige korte rug). Maar ik vind de onderhoudskosten te groot!

Nu heb ik een zadel van Ninon Schutte, kostte ook wat en tuurlijk moet ook dit zadel steeds weer gecontroleerd worden. Maar met een wol gevuld zadel heb je in ieder geval geen zakjes die lek kunnen raken :+

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 11:45

Zoals ik eerder gemeld heb hebben ze bij mij een reparatie uitgevoerd zonder extra kosten buiten de verzendkosten om. Super service en toen ik het pakketje weer open maakte hadden ze tevens alle schroeven vervangen en zelfs een zakje reserve erbij +:)+