Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

morocco

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 13:04

leuk om te lezen dat er weer iemand is die verschil voelt bij het paard!
Wat voor leenzadel heb je Caro_MarjaH?

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 13:14

ik ben ook heel enthousiast over mijn leenzadels (heb er nu 2 te leen)

paard was nooit uit te zitten en kwam gauw tegen de hand. sinds het zadel scoor ik gelijk zo goed in het Z2 dat ik binnen no time ZZ-licht kon starten :o

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 13:33

Super Horsea_nl!!

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 13:58

Nu ik al deze verhalen steeds lees kan ik niet wachten totdat ik zelf genoeg gespaard heb :D
Hard werken deze zomer haha.

LotteEnRypke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 14:09

Mijn Icon Flight is dinsdag afgeleverd: helemaal zwart en chique! Het zadel moet nog wat ingereden worden, maar zit eigenlijk al direct goed. Vanavond weer rijden!

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 14:30

Foto!! (te paard ;) )

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 14:40

Citaat:
Wat voor leenzadel heb je Caro_MarjaH?

Ik heb de Wolfgang solo buffel te leen, zelfde maat als ik heb besteld alleen heb ik in glad leer besteld. Dat is het enige verschil met mijn leenzadel en mijn bestelde zadel.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 14:41

Ik ben nu ook wel heel nieuwsgierig hoe ik het straks ga ervaren.
Mij benieuwen hoe mijn jonkie dan loopt.

Hoewel, ik heb er nu ook weer een tijd niet opgezeten, misschien moet ik dat weer eens gaan doen, dan weet ik ook hoe weer hoe hij aanvoelt :+

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 14:54

Dat verhaal van die uitgestrekte draf herken ik ook heel sterk. Paard vertrok altijd geweldig en kan enorm strekken (voor een springpaard dan :D ), maar halverwege kon ik hem echt niet meer uitzitten, verkrampte, waarop paard zijn rug vastzette en kop eruit duwde, waarna ik hem dan maar uit elkaar liet vallen.

Inmiddels gaat dan een stuk beter en voel ik hem gewoon gaan zweven onder me. Het is zo een supergaaf gevoel dat ik er echt glunderend op zit dan.

Nog steeds heel blij met mijn zadeltje :D

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 15:00

Als ik dit allemaal zo hoor moeten jullie toch allemaal 20 punten extra per proef scoren :+

Als dat serieus het geval is ga ik er ook voor :') al ben ik voor nu heel tevreden met mijn Prestige Milan (zit ook als een huis!) :)

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 15:11

Ben al jaren niet meer gestart in de dressuur, dus geen flauw idee :D

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 15:47

Ik rij pas sinds oktober 2011 wedstrijden, nooit eerder gedaan en ik was toen 45 :-) Een paar weken geleden ben ik gestart in de M1 en daar nog geen winst in gereden. Zaterdag wordt de 1e keer met het leenzadel. Ik laat wel weten hoe dat is verlopen. Als ik nu ineens winst ga rijden dan is het wel duidelijk waar het probleem lag.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 16:07

listiglistje schreef:
Als ik dit allemaal zo hoor moeten jullie toch allemaal 20 punten extra per proef scoren :+

Als dat serieus het geval is ga ik er ook voor :') al ben ik voor nu heel tevreden met mijn Prestige Milan (zit ook als een huis!) :)

20 punten extra weet ik niet. Maar ik weet zeker dat ik beter zal scoren. Sowieso voor mijn houding ;)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 16:25

Ik krijg standaard daar een 7 voor, maar ik denk echt niet dat ik met een Custom ineens een 8 of een 9 krijg :+ misschien wel als ik 15 kilo afval :')

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 17:57

ik kreeg ook altijd goede cijders op mijn houding hoor. alleen mijn paard loopt nu veel losser en fijner. daarnaast zit ik in dit zadel veel stiller. ik schuif gewoon niet. echt super fijn. heb zoveel probleem zadels gehad

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:30

Haha, allemaal aan het sparen, ik heb het geld al wel bij elkaar maar mijn paard moet nog even op de juiste leeftijd komen om er überhaupt een zadel op te kunnen leggen.

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:52

Helaas moet ik mijn zadel nog verkopen en dan heb ik het complete bedrag ook bij elkaar :) maar ja iemand die nog iemand kent die een nieuw rossner montreal zadel wil :Y)

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 23:51

Mijn Icon flight is ook in bestelling! Geen idee of paard er beter mee gaat lopen aangezien ze net soort van zadelmak is :+ Maar een goed begin is het halve werk denk ik dan maar, dus over een paar maandjes gaan we het mee maken 8-)

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 08:58

Mijn concours is afgelast dus ik kan nog niet uittesten of de punten veranderen nu ik een ander zadel heb. Volgende week dus maar eens kijken of het punten oplevert ;-)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 17:23

Ik ben er ook mee gestart en heb niet het idee dat ik veel hoger scoor. Wel dat paard sinds dit zadel veeeel losser in het lijf is geworden! Ik wil binnenkort weer een keer foto's laten maken en kijken of ik ze dan naast elkaar kan leggen en of er verschil te zien is. Fysio vond haar in ieder geval super in haar lijf zitten. kwa zit en houding geen andere punten hier, nog steeds 7en. Maar ik merk wel dat ik makkelijker zit en hierdoor haar beter bij elkaar kan gaan rijden. Heb er van de week ook mee gesprongen. Ik wilde de nieuwe sloot voor het eerst springen, denk doe het mooi op dit zadel want met dat blok kieper ik er mooi niet voorover af mocht ze in de ankers gaan! Deed ze gelukkig niet :D

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 17:56

Springen met een dressuurzadel is natuurlijk wel gewoon waardeloos :-P

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:14

jeeh morgen even kijken wat er mogelijk is als in 2de hands en dergelijke aangezien een nieuwe nog een beetje te duur is voor mij :(
maar ik heb hoop op een goed zadel :)
heb helaas beetje weinig voor me splinter nieuwe zadel gekregen wat niet op me paard bleek te passen maar ja pech dus :(

Marlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 16:57

Die van mij is al een tijdje in bestelling... duurt wel erg lang :(
Ondertussen heb ik een leenzadel gekregen, maar in de kussens zitten nu allemaal hobbels en bobbels! Dus hopelijk komt mijn echte snel!! Nu maar even met bontje...

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 19:42

Afbeelding

Mijn zadel. Kan deze overnemen. Helaas is ie wel bruin.... Verder super tevreden!

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 19:51

Hebbesje schreef:
[ Afbeelding ]

Mijn zadel. Kan deze overnemen. Helaas is ie wel bruin.... Verder super tevreden!

mooi zadel!
Hoop dat ik vanavond ook nog een krijg om te proberen :)