WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:03

Lees eens terug ook in t vorige topic hebben we veel fitters besproken :j

Zappertje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:04

als het zo blijft doorgaan ken ik ondertussen bijna meer van het zadel dan m'n fitter en kan ik zelf aan de slag :D
Ik vraag me af, als bij mijn paard het zadel blijft klapperen achter, had er mss ook een flat tree opgemoeten?
Bij de passessie is er enkel een 17 inch curved opgelegd. Een 18 inch had ze ook niet bij om te proberen

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:07

Het word steeds vreemder, ik zou echt een andere fitter raadplegen en kijken wat deze zegt.
Heb je misschien ook een foto van je paard van de rug ben nu wel erg benieuwd naar deze moeilijke rug :j

Wat zijn jou zadel specificaties? (dus kussens)

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:10

Zappertje84 schreef:
Mijn zadel is met een curved tree. In het begin zei ze al dat ze zo'n flat tree nooit gebruikt omdat het op geen enkel paard past.
Ik liet enkele weken geleden (toen de problemen escaleerden) een osteopaat komen, hij vond niks ernstig.
De lange rugspieren waren wel wat overbelast, net op de plaats waar het zadel zo fel drukte als het achterover klapte.

Dat zegt mij al genoeg over de (on)kunde van deze fitter! Op mijn paard gaat het nooit lukken een curved tree stabiel en in balans te krijgen! Als je paard zo reageert op het zadel, heeft het er last van, zo simpel is het. Kun je niet een zadel van iemand lenen om te zien of de reactie dan minder is? Mijn vorige paard kon bv absoluut niet tegen de bewegelijkheid van lucht. Een slecht passend wolzadel vod ze aangenamer dan een goed passend Wow zadel. Toen dat kwartje eenmaal viel, was mijn probleem simpel opgelost.
Laatst bijgewerkt door Mrijn op 06-01-12 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:12

Aangezien deel 2 de 100pagina's al gepasseerd is, hier het nieuwe topic.

In dit topic mogen alleen ervaringen over de WOWzadels worden gedeeld.
Vragen, meningen en wat dan ook over fitters enz. horen NIET in dit topic thuis, hier aub alleen ervaringen delen over het zadel.

Slowchat/oneliners/offtopic berichten horen thuis in; [HK] WoWligans on the loose: Watch out!
Evenals dat het geen verkoop topic is. Dat hoort thuis op EA.

Dit staat in de OP

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:15

Ja dat staat er inderdaad Is op de eerste pagina en op anderen ook wel eens gemeld dus kunnen we net zo goed een ander topic openen waar je net als de eerste 2 delen je wel je ervaringen kan melden met fitters of technieken bij wow.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:20

Ja van mij zijn er al een paar berichten verwijderd omdat ik het over fitters had, heb de mod toen ook een bericht gestuurd dat een WOW zadel en fitters niet los van elkaar gezien kan worden omdat je dan geen zadel hebt..Want het valt of staat met een fitter..Maar ik denk als iemand geen ervaring heeft met een WOW niet weet waar wij het over hebben..

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:23

Heb ik ook gedaan elco helaas word hier niet op gereageerd en mag je hier dus enkel zeggen mijn wow ligt a. goed b. slecht :=

Als je niet over fitters, fitten ea mag praten zal het voor een wow leek nooit duidelijk worden.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:26

Een wow leek weet niet eens wat fitters zijn.. :?
O:)

Zappertje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:29

Seven schreef:
Het word steeds vreemder, ik zou echt een andere fitter raadplegen en kijken wat deze zegt.
Heb je misschien ook een foto van je paard van de rug ben nu wel erg benieuwd naar deze moeilijke rug :j

Wat zijn jou zadel specificaties? (dus kussens)

Dit is een foto van verleden week, mss niet zo heel duidelijk..
hebk geen idee van, met tab en stitchline, en de rest weetk niet.. :s
op de foto lijkt het nu dat ze met haar kont héél hoog staat, maar je ziet ong aan de stal erachter welke het euhm.. zwaartepunt is :D

Afbeelding

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:33

als het heel goed is staat er op je kussens [aan de binnenkant bij je kanaal- ruggegraat] welke kussens het zijn. daarbuiten gezien hoort een fitter op je bon te zetten wat hij\zij je verkoopt! ik hoor wel vaker dat mensen bijgod niet weten wat ze op hun paard hebben liggen, zo hoort t niet :\
ik zie overigens een zeer vlakke rug zonder veel welving..

Zappertje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:40

wat ik me nog herinner is dwg.
kheb op m'n zadel gekeken maar zie er niks opstaan..

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:45

Denk dat het punt vooral is dat de fitters niet bij name genoemd worden. Als een fitter je iets over het zadel op je eigen paard vertelt, lijkt me het logisch dat je die ervaring wel mag delen, niet toch?

Komt ze nog een keer, de rug van mijn paard: (stond nog niet in dit deel 3)
Afbeelding
Flat tree, size 2, DWG met tab en stiklijn, boom3
En nog een recentere, van ongeveer een jaar geleden:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door MarChak op 06-01-12 22:52, in het totaal 4 keer bewerkt

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:46

Diezelfde fitter heeft vandaag onze afspraak afgebeld... En ik kàn echt niet rijden zonder mijn paard pijn te doen, dus ik doe het niet... Dus weer een week "rust"!

Ben echt al de hele dag depressief, ook omdat ze weet dat ze er zoveel last aan heeft en het best dringend is en het zo simpel op te lossen is :(

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:47

nee ,je kan t ws niet zo lezen , je kussens moeten er half los voor worden gemaakt om daar bij te kunnen.
dwg kan zijn hele veelgebruikte kussens, pest is dat je t dus niet zeker weet, het kan dus ook sdwg of xdwg of ddwg zijn...

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:56

Zappertje84 schreef:
wat ik me nog herinner is dwg.
kheb op m'n zadel gekeken maar zie er niks opstaan..

bij mij op m'n factuur staan de kussens en de boommaat wel op, maar niet wat voor boom. wss bij jou ook wel dan?

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:58

Amaretto27 schreef:
Heeft iemand Margreet Bouwmeester ook al fitter?

Margreet is mijn fitter, ben er erg over te spreken :j

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:59

ik vind dit toch echt onrustwekkend, ik heb dezelfde fitter als zappertje en yellowmofoon en ook enorme problemen met mijn paard onder het zadel. Zonder zadel (los en bijgezet aan de longe) niks aan te merken...ondertussen heeft zenu bijna 2 weken rust gehad, ik hoop volgende week een ander zadel te kunnen testen en dan zullen we het weten.

Zappertje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 23:00

Marchak, Jouw paard z'n rug lijkt idd wel op mijne er rug, beetje rechter zo.
Knollentuin, Ze had maar 2 soorten kussens bij, "de meest gebruikelijke omdat de rest bijna nooit hoeft"
eentje zonder stitchline en zonder tab en de andere die ik heb

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 23:02

nou, dat is duidelijk dan, met zn 3-en naar een ander op zoek. een beter signaal is er niet toch? je paard hoort onder een zadel als wow soepel ,los en graag willen lopen. doet ie dat niet onder t zadel en wel los en aan de longe dan is er iets niet goed

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 23:04

bij mij is het tot op heden nog niet duidelijk. De DA is erbij geweest en kon geen rugklachten ontdekken, wel maagklachten, maar die zijn ondertussen al lang en breed opgelost. Bij mi speelt er nog het probleem dat ik mijn paard tijdens mijn vakantie heb toevertrouwd aan mijn (ondertussen ex-)instructrice en daar is iets gebeurd, ze wil niet vertellen wat. Allicht is het een combi van beiden?

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 23:04

Ik vind het moeilijk om zo te zien Zap. Het is beter te beoordelen als er meer paard op staat, zeg maar ;) Mijn paard heeft een uitgesproken rechte rug
Afbeelding

Werd er van de week niet een naam genoemd van een centrale importeur in Nederland die ook de kwaliteit van de fitters in het oog houdt? Ik zou anders, als ik julie was, dit probleem bij Wow voorlegggen. Met z'n drieen een uitgebreid verslag maken van de ervaringen van jullie, gedragingen van de paarden en het niet thuis geven en niet komen met een oplossing van de fitter.

Zappertje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 23:12

Mrijn, morgen ga ik een nieuwe foto maken met "meer paard" erop :D
Mijn mail naar wow zelf is ondertussen beantwoord met nog meer excuses en zever om alles in te dekken..
Als we met z'n 3 mailen kan er mss wel eens iets degelijks uit de bus komen.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 23:16

Een centrale importeur had ik nog niet over gelezen? Laatste die ik had gesproken was David zelf, op Horse Event, maar dat was meer algemeen dan over mijn paard en mijn zadel.

Mijn ervaring is wel dat het aanpassen van een Wow ook wel nauwer luistert naar het gevoel van de ruiter/amazone. Een wolzadel wordt meestal alleen op een paard in stilstand bekeken en zonodig aangepast, bij een wow is het heel belangrijk dat je als berijder goed in woorden weer kan geven wat voor verschil je voelt in je paard en je zit als het zadel met lucht o.d. wordt aangepast.

@Zappertje: je hebt PB

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 23:16

ja hoor je gewoon sterk maken dat je met zn 3en er niet uitkomt met deze fitter en je mag nondeju toch voor 2800 euris wel een beetje service en garantie verwachten!