voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nachtlampje

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 21:40

joehoe :)

ivonne85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 22:44

karev ... banaansingel oh ben benieuwd hoe dat gaat bevallen

boooo ... welke barefoot heb je besteld??

p.s. slofje niet zo boos doen he..
niet zo leuk.

vanavond nieuwe foto's gemaakt... uudje jou fjord is net zo breedt als mijn haf <<) :o

ik zal de nieuwe foto's ff hier neerzetten..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

reactie's mogen gegeven worden weer :)

wel lief blijven he voor mn bolle vriend ;)

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 22:47

ik zou een xl uitproberen :)

ivonne85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 22:51

nou slofje kijk dan eerst ook even naar de foto's van uudje de pagina hiervoor en lees even de 2 pagina's ervoor van pmarena

het is vaker dat je eerst wat zegt, voordat je wat gelezen hebt,

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 23:23

Uhm t lijkt alsof je opeens de pik op me hebt? Lees alles van dit topic grondig door omdat ik ook het beste mijn zadel wil gebruiken voor Thom. Heb dus ook Uudjes foto's gezien en dat van bianca gelezen, maar uitproberen kan geen kwaad lijkt mij? Als je toevallig ergens 1 kan lenen ofzo zodat je hem niet gelijk hoeft te kopen, dat zou alleen maar goed zijn om uit te proberen lijkt me. Misschien dat je m tijdelijk kan lenen terwijl je paardje nog wat afslankt zodat je dan de l kunt gebruiken.
Over het vorige berichtje dat je schreef, hoezo boos? Vind het gewoon niet netjes om andermans teksten te pikken, en dat is alles. Heb haar er op aangesproken en een mod geinformeerd, vind ook niet dat ik iets verkeerd doe daarin en ben ook helemaal niet boos :)

ivonne85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 07:27

slofje , je hebt de vorige keer ook al tegen mij gezegd dat het absoluut niet goed is om met stevige inlages te rijden in een zadel met vps... terwijl dat helemaal niet zo is.

nee ik heb niet opeens de pik op je,
net wat pmarena ( bianca ) had geschreven .. ook in PB is het zo dat het zadel dan naar voren gaat kieperen en ik bijna geen ruimte over hou aan de voorkant.. dus hou het zo... ik ken niemand in de buurt die zo'n breedt paard heeft als ik.. en ook niet met een barefoot zadel.
Ik heb Marcel erover gemaild, waar ik het zadel van gekocht heb, die zegt het zelfde als pmarena.

prima over die tekst en die lieke,. tuurlijk is het niet netjes, maar ach ja...
fijn dat je niet boos bent,

fijne dag

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 12:52

ik zou het ook zo gaan proberen ivonne.
Ik heb trouwens nu een vps zadel. Maar wat me opviel is dat ik in het midden van het zadel, de zweetafdruk zegmaar, niet bezweet is. Voor tegen de schouder wel, en achter tegen de klendenen wel, maar middenin niet. En ook vind ik met de enkele inlages, die off. in een vpsloos zadel moeten, de ruggegraat niet geheel vrij aan de voorkant.

Ik heb ook nog dubbeldikke liggen, die lijken aan elkaar gelijmd 2 stuks, zal dat kwaad kunnen

ivonne85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 12:57

hoi karev
ik heb bianca ( pmarena ) nog een mail gestuurd met bovenstaande foto's.
dat je een stuk droog hebt in de midden , kan ook echt komen omdat je paard zijn rug niet genoeg ontspant en niet genoeg zijn rugspieren gebruikt... dus eigenlijk met zijn hoofd omhoog loopt en niet netjes over de rug.
dat heb ik namelijk met apinc ook.. ook al toen ik het boomzadel nog had.
het enige wat je daaraan kan doen is heel intensief en concequent trainen om hem in de ontspanning lang en laag te laten lopen, zodat hij zijn buikspieren aanspant en zo jou gaat dragen.
met rechtrichten en les kom je al een heel eind.. maar ik heb dat ook hoor met apinc
die draak vind het allemaal wel best hoe die loopt hahaahaa
die dubbel dikke inlages zou ik niet gebruiken voor een zadel met vps
ik heb als tip gekregen van pmarena dat je de enkele stevige inlages bovenin het pad kan doen en zover inkorten tot net achter de pommel en dan de zachte vps inlages onderin het pad doen , dat is wel een optie.
ik rij ook niet met de enkele vps dunne inlages.. die vind ik persoonlijk te dun

succes

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 13:13

maar dressuur doen we niet aan,hihi. ik probeer haar wel over de rug te rijden buiten, maar ook lang niet altijd. Vind ik ook niet leuk op buitenritten, dan gaan we lekker met los teugeltje door het veld

ivonne85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 14:05

klopt doe ik ook niet graag aan aan dressuur,,, wij zijn ook nooit in de bak te vinden,
longeren met dubbele lijn is ook goed
je paard zal wel die rugspieren moeten leren gebruiken,, dat is wel beter voor haar
en dressuur hoeft ook niet vaak
1 x per week ofzo
ik moet me er ook altijd tot aanzetten helaas

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 14:23

we krijgen een nieuwe Cheyenne :)

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 14:59

Foutjes zijn menselijk ivonne :) Dat was wat ik begrepen had, en ik wilde alleen voor onheil behoeden.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:52

Slofje schreef:
Uhm Lieke, wil je niet mijn bericht jatten? Dit heb ik namelijk in het begin van het topic of een ander topic over boomloze zadels geschreven. Vind ik niet zo netjes van je. Je neemt nieteens de moeite om de naam van mijn paard te veranderen.

Jeetje zie het nu ook, wat raar zeg.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:02

Waarschijnlijk heeft Lieke gewoon een stukje willen quoten waar ze het mee eens was ? En is dat een beetje ongelukkig uitgewerkt , niet te druk over maken :)

Ivonne: het plan zoals je het nu hebt met je zadel / pommel daar sta ik helemaal achter hoor :j

ivonne85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:03

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:04

Ja , die heb ik ontvangen zie ik :)

Maar dat is eigenlijk hetzelfde als wat hier al staat dus vandaar dat ik hier even reageer :)

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:06

Je Kunt natuurlijk de XL proberen Ivonne, maar ben bang dat het zadel iets naar voren gaat kiepen, wat pmarena ook al zei, ik vind de L wel netjes liggen hoor en als hij met rijden niet op je haf knelt waarom dan een XL?
Let ook op dat als je paardje straks weer wat minder in de wei loopt hij weer afvalt, maar je kunt dan natuurlijk de L weer gebruiken.

Tamara ben benieuwd hoe die banaan singel straks zit, over die plekken op de rug ga ik met Ivonne mee, denk dat het wel belangrijk is dat de rugspieren getraind worden, waardoor ze ook weer een strakker buikje krijgt en de singel ook weer beter blijft zitten, twee vliegen in 1 klap hihi. :P

Boooo , fijne zadels hoor die cheyennes, de mijna werkt al verslavend, als ik een maal met dat zadel op mijn paardje zit wil ik er niet meer af, maar ja daar is Udo dan weer niet zo blij mee. :D

ivonne85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:06

helemaal goed,,, heel erg bedankt!!
ik had alleen dan laatst dat mailtje voor je nieuwe website niet goed verstuurd denk ik
want daar had ik geen hoofdletters gebruikt..
dan doe ik dat nog een keer van de week:D

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:10

@uutje, ja zeker! :j Hebben we er zomaar een dagje 2 :))

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:28

Zo boooo, toe maar, rij je 's morgens met het ene zadel en 's avonds met het andere hihi.
Heb je dan je testzadel nog of zo, wel foto's plaatsen hoor als je hem hebt, is altijd leuk.

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:37

Die we nu hebben gaat terug, er zit een klein foutje in :)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 19:25

Ik geloof dat ik totaal niet snap waar jullie nou over zitten te kissebissen... Nouja, iig even reageren mbt de zadels:

@ ivonne: Ik zou zeggen past, wat betreft deze pommel. Benieuwd hoe de XL ligt, nu je deze toch besteld hebt. In ieder geval houd je dan minder schoftruimte over, en omdat er toch nog een dik zadel plus dito dekje tussen moet lijkt me dat niet zo fijn.

ivonne85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 22:06

safiera
heb de xl pommel geannuleerd bij marcel.
dus ga morgen weer rijden... hopelijk zweet hij behoorlijk dan kan ik zien dat hij niet knelt :D
thanx voor de reactie iig...

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 22:50

Nou mij. Testzadel gaat morgen middag terug. Net terwijl eelkje weer goed loopt 8)7

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 11:10

Kon je niet regelen dat je hem iets langer mag houden voor een extra bedrag?