Wel of geen bontje onder het zadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Janientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 07:41

Wij rijden nu met Dunker met een 'heel' bondje zeg maar, zo'n zadelvormige, zonder dekje. Dit omdat zijn zadel weer opgevuld moet worden, maar dat duurt een tijd voordat ze komen. Dus dan lossen we het even zo op ;)

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 10:13

Nog maar een keer, ik was niet voor en niet tegen weten jullie nog???? Twee weken geleden ben ik naar de kliniek geweest in Bodegraven, omdat de pony achterover gevallen was, het hoe en waarom doet er even niet toe. Maar ik had het idee dat er iets in zijn rug niet goed zit. Alles is nageken op de foto geweest echo enz. En idd hij heeft last van zijn rug. Het zadel is nagemeten en dat bleek helemaal goed te liggen, dat gebeurt met een soort shabrak je met elektroden, ook gemeten met bontje eronder en wat blijkt??? GEEN verschil in druk!!!!!!!

ina_1994

Re: Wel of geen bontje onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 10:27

Ik rijd wel met bondje,, omdat er het zadel niet helemaal goed past...

hetty007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 13:24

Zadel ligt goed zonder bontje, waarom zou ik er een bontje onder gaan leggen als het niet nodig is.

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 13:36

Ik merk toch de laatste tijd dat meer en meer mensen het gaan gebruiken , ook professionele mensen en dan niet voor 't mooie. Soms echt zo een heel bontje anderen zo een rond klein bontje maar bontje is bontje vind ik. Blijkbaar zien zij wel het nut er van in..mijn paard wordt nu ingereden met een bontje maar weet niet of ik het hier thuis ook ga gebruiken eigenlijk..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 20:53

Fidele,dat geloof ik wel,maar ik blijf ook geloven dat het toch de originele pasvorm beinvloed,zeker die echte dikke bontjes.
het zal schelen welk merk je hebt en of hij ruggengraat vrijheid heeft.

het is gewoon onzin om onder een goed passend zadel een bontje te stoppen,het legt je zadel ook hoger,waardoor je zelf minder contact hebt.

Karlijn_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 21:27

ina_1994 schreef:
Ik rijd wel met bondje,, omdat er het zadel niet helemaal goed past...

Waarom leg je er überhaupt een slecht passend zadel op?
Bij zowel de paarden als ik rij als mijn eigen paarden komt er echt néver een slecht passend zadel op.
Ik rij nog liever niet dan dat ik mijn paarden hun rug sloop door er een slecht passend zadel op te leggen.
Is het een jong paard, waarom heb je dan gelijk een duur zadel laten aanmeten terwijl je weet dat een paard groeit in de bespiering en ook nog wat cm de lucht in gaat terwijl je misschien al aan het inrijden bent?
Als het een ouder paard is snap ik het al helemaal niet?

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 00:24

Ik gebruik wel een bontje omdat, ik er altijd van overtuigt ben dat het zachter is als gewoon!

Ik rijd een paard van me werk! dus ik heb verder nix over het zadel te zeggen helaas.,
Ik vind de kussens van mijn zadel erg hard, en ik ben aardig gezet! en om de schokken een beetje op te vangen als ik iets even niet goed kan uit zitten.
Mijn paard is nog erg onbespierd, dus ik probeer de boel een beetje te verlichten door een bontje! :D

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 00:28

Normaal heb ik nooit iets onder mijn zadel bij united.
Maar door de koliekoperatie is hij vreselijk afgevallen en is er veel bespiering verloren gegaan, en nu rij ik dus tijdelijk even met bontje.
Wel een met ruggegraad vrijheid.