Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Shanna schreef:Goedemorgen,
Ik zou me graag hier willen mengen met enkele vragen.
Op dit moment heb ik voor mijn merrie een Equestor David de Wispelaere close-contact zadel waar ze helaas niet meer inpast. Om deze reden staat dit zadel nu dus te koop, en zodra hij verkocht is wil ik z.s.m. een nieuw zadel voor haar kopen. Daarom ben ik me nu al in de optie's en mogelijkheden aan het verdiepen.
Ik wil zowel springen, als dressuur, al recreatief met het zadel rijden, en vind vrijheid van de ruggraad en goede drukverdeling extreem belangrijk. Verder zou ik graag een close-contact zadel willen.
Ook wil ik graag mijn huidige dekjes kunnen blijven gebruiken zonder ze te moeten aanpassen. Ik had al begrepen dat dit met een barefoot eigenlijk niet mogelijk is omdat je pads en inlages nodig hebt om de rug vrij te houden? Nu zag ik op de site dit zadel: http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Zadel ... ssage.html
Is deze qua gebruik te vergelijken met een engels zadel (alleen wat soepeler) of moet je hier ook speciale pads en inlages onder gebruiken?
Zijn er mensen die dit zadel hebben of kennen? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Is het ook mogelijk om dit zadel ergens te proberen voor een gunstige prijs?
Ik hoop reactie te mogen ontvangen!
Gr.
Shanna
Buitenzinnig schreef:heb wel een zwart vetleren Florac piccolo met iets kortere kussens (50cm ipv 52) en wit wol aan de onderzijde.
Hebben wat schroefjes los gelaten maar zijn netjes vervangen.
Het zadel wordt op deze manier verkocht, zonder pad en zonder hoes en met deze kussens en bijpassende sweat flaps. De nieuwprijs voor dit zadel zonder hoes is €453 maar mag nu weg voor €300
Shanna schreef:Shanna schreef:Goedemorgen,
Ik zou me graag hier willen mengen met enkele vragen.
Op dit moment heb ik voor mijn merrie een Equestor David de Wispelaere close-contact zadel waar ze helaas niet meer inpast. Om deze reden staat dit zadel nu dus te koop, en zodra hij verkocht is wil ik z.s.m. een nieuw zadel voor haar kopen. Daarom ben ik me nu al in de optie's en mogelijkheden aan het verdiepen.
Ik wil zowel springen, als dressuur, al recreatief met het zadel rijden, en vind vrijheid van de ruggraad en goede drukverdeling extreem belangrijk. Verder zou ik graag een close-contact zadel willen.
Ook wil ik graag mijn huidige dekjes kunnen blijven gebruiken zonder ze te moeten aanpassen. Ik had al begrepen dat dit met een barefoot eigenlijk niet mogelijk is omdat je pads en inlages nodig hebt om de rug vrij te houden? Nu zag ik op de site dit zadel: http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Zadel ... ssage.html
Is deze qua gebruik te vergelijken met een engels zadel (alleen wat soepeler) of moet je hier ook speciale pads en inlages onder gebruiken?
Zijn er mensen die dit zadel hebben of kennen? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Is het ook mogelijk om dit zadel ergens te proberen voor een gunstige prijs?
Ik hoop reactie te mogen ontvangen!
Gr.
Shanna
Omdat ik helaas nog maar 1 reactie heb mogen ontvangen plaats ik mijn vraag nog een keer, ik hoop op meer reactie's!
Mayflower_ schreef:darkadia schreef:@Nessa Zou zeker geen kortere singel nemen. Wel zie ik een bol buikje, dus een C-singel zou kunnen helpen, zodat iig niet je hele zadel naar voren wordt getrokken. Sowieso ligt ie idd wat ver naar voren denk ik.
@Mayflower enorm balen zeg dat het niet gaat! Stond zo mooi bij jullie! Kun je niet op een of andere manier de zit wat smaller maken? Of zit daar het probleem niet?
Ik baal zo hard. Ben vanuit Friesland helemaal richting Rotterdam gereden om het zadel op te halen, zo graag wilde ik hem hebben. Maar ik krijg last van mijn rug, waarschijnlijk door de toch brede zit en te weinig steun.
Kwetal schreef:Er komt wel een Ghost in dik naturel (western) tuigleer - dat verkleurt heel mooi door zon, gebruik en olie - met fenders heb je dan wel een beetje een western-uitstraling
Tinkerloos schreef:@Buitenzinnig,grappig eigenlijk dat je geen ervaring hebt met Barefoot.
Ben je niet (een klein beetje) benieuwd hoe dat zal zitten/rijden?
haukieboy schreef:Volgens mij ligt hem dat niet aan de kniewrongen maar de hoogte van de achterkant. Een vriendin van mij had dit ook met haar barefoot zadels en dan vooral de london. Die heeft de verhoogde achterkant er af gehaald, die zit vast genaaid volgens mij. Kun je er zo af halen. Zij heeft nu nergens meer last van en door de kniewrongen juist even dat extra stukje steun. Wellicht een idee om te proberen met dat mooie bruine london zadel!
Als ik op diepe dressuurzadels rij krijg ik ook last van mijn rug. Bij mijn ijslanderzadel met lage lepel nergens last van.
Tinkerloos schreef:@Buitenzinnig,grappig eigenlijk dat je geen ervaring hebt met Barefoot.
Ben je niet (een klein beetje) benieuwd hoe dat zal zitten/rijden?
@Pmarena,heb jij wel eens met een Ghost gereden?
Ik heb allebei gehad,en vind beide geweldig.
Van de Ghost maar 1 versie gehad, vond ik echt een super zadel,
van de Barefoot meerdere modellen gehad.
En mijn ervaring was dat alle modellen qua stevigheid en zit voor mij hetzelfde aanvoellen.
Ik heb mijn Ghost toen omgeruild voor een Barefoot omdat mijn dochter geen steun had aan de Ghost.
Ze kieperde steeds naar voren.
(ik niet,ik vond het prima zitten)