[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:35

Bij mij kwam er eens een scheurtje in.. Deed helemaal niet hard. :( :') Maar ik had ze toch niet nodig, denk daarom :')

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:44

Wat een tof idee van die testzadels in 2 kleuren :))

Wist niet eens dat de arizona ook in zwart kon, ik zie altijd alleen maar bruine voorbij komen haha.

Marcella wat staat je set tof bij elkaar! Goeie kleur match :D

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 07:18

Geryon Gebruikte jij het barefoot pad dan zonder inlagers?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 07:45

jomaro schreef:
Geryon Gebruikte jij het barefoot pad dan zonder inlagers?

Nee, inlages vervangen voor hd inlages :)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 09:13

Zijn jullie allemaal barefoot fans? :oo

Vandaag ga ik mijn hidalgo maar eens dressuurmatig proberen :D

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 09:20

De meerderheid hier heeft een BF haha.
Leuk No_No, Ben benieuwd!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 09:21

Nee hoor anders zou ik geen Hidalgo Milwaukee hebben, maar heb ook nog een barefoot Cheyenne. :+ :D

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 09:26

Is er hier nog iemamd die een c singel zoekt? De rossner in het bruin mt 65. Kan er geen vriendjes mee worden..

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 09:31

SecretLIN schreef:
jammer hahaa dan moet ik internet afspeuren...

karev schreef:
Is er hier nog iemamd die een c singel zoekt? De rossner in het bruin mt 65. Kan er geen vriendjes mee worden..

Misschien dat SecretLin nog niet voorzien is ?
Die zocht er eentje :j

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 09:59

@No_No: nee hoor, maar Barefoot is tot nu toe zo te zien wel het meest bekende boomloze zadelmerk. Waarschijnlijk door de prettige prijs/kwaliteitverhouding en het feit dat ze veel verschillende modellen hebben.

Ik ben zelf westernruiter en heb een voorkeur voor Bob Marshall zadels.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 10:02

Barefoot is ook gewoon en fijne instapper in het "boomloze" wereldje :j

Veel mensen proberen eens een Barefoot, kopen er 1 nieuw of tweedehands, en gaan dan na een poosje met een wat groter budget weer eens verder zoeken naar een nog net iets beter bij hen passend zadel van een ander type Barefoot of proberen eens een ander merk ofzo :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 10:05

Zou dus best een van de dressuurmodellen van de Hidalgo willen proberen, maar ben bang dat ik tegen 2 problemen aan gaat lopen. Niet diep genoeg (word snel uit het zadel getrokken) en zweetbladen te lang (bekend probleem met korte benen). En dan nog het geld probleempje wat dus zonder baan ook niet beter word.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 10:22

Vandaar :o
Waar woon je marcella? Je mag mijn zadel best eens proberen hoor, als je in mijn omgeving woont.

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 11:07

Nou ben ik weer, nieuwe inlages zijn inmiddels besteld, nogmaals bedankt voor jullie ervaringen! Nu nog de vraag of jullie even willen kijken of jullie mijn zadel te lang vinden? Het is een maat 2, ik pas nét in een maat 1 maar heb dan echt 0,0 ruimte over, in de 2 zit ik veel netter.

Afbeelding
Afbeelding

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 11:10

Marcella schreef:
Zou dus best een van de dressuurmodellen van de Hidalgo willen proberen, maar ben bang dat ik tegen 2 problemen aan gaat lopen. Niet diep genoeg (word snel uit het zadel getrokken) en zweetbladen te lang (bekend probleem met korte benen). En dan nog het geld probleempje wat dus zonder baan ook niet beter word.

Ze hebben ook diepere zit zadels :) Maar dat lost het geldprobleem natuurlijk niet op.
Hidalgo's zijn vergeleken met normale boomzadels eigenlijk heel goedkoop, maar het is gewoon nog steeds veel geld, zo'n nieuw zadel :o

@No_ No hoe bevalt jou hidalgo nu?

@pmarena idd! Ik had me ook bijna laten overhalen om een barefoot London 2dehands op equiday te kopen, die was maar 250 euro en het was een prima zadel. Toch maar niet gedaan :)

Okee dames ik heb even jullie hulp/mening nodig. Ik heb -na het nodige twijfelen en kijken bij andere merken zadels, etc etc- toch net een hidalgo besteld. Maar nu komen de echte keuzes :P Ik heb al gekozen voor het model (hidalgo taco). Nu heb ik nog de mogelijkheid om a) voor de zitmaat te kiezen, b) de diepte van de zit en c)de kleur van de stiksels.
Als ik kies voor 18 inch diepe zit en beige stiksels kan ik het zadel binnen een week hebben, anders duurt het 6 weken. Toch denk ik dat 18 inch te groot is voor mij - wat denken jullie? En welke kleur stiksels zou een handige keuze zijn? Zou wit/beige niet snel vies worden met invetten?
Hier overigens een foto van een 18 inch zadel, tijdens het pasconsult
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t1.0-9/10247340_652242978146626_666909137_n.jpg

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 11:17

karev schreef:

Ik heb misschien wel belangstelling.
Zit er veel rek in de singel?

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 11:23

@teteltee, vind je zadel mooi passen, zeker niet te lang naar mijn mening.
@marcella, we zijn op dezelfde dag jarig zie ik nu pas :o ook nog gefeliciteerd mijnentwege :D

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 11:29

Hinke schreef:
hiZe hebben ook diepere zit zadels :) Maar dat lost het geldprobleem natuurlijk niet op.
Hidalgo's zijn vergeleken met normale boomzadels eigenlijk heel goedkoop, maar het is gewoon nog steeds veel geld, zo'n nieuw zadel :o

@No_ No hoe bevalt jou hidalgo nu?

@pmarena idd! Ik had me ook bijna laten overhalen om een barefoot London 2dehands op equiday te kopen, die was maar 250 euro en het was een prima zadel. Toch maar niet gedaan :)

Okee dames ik heb even jullie hulp/mening nodig. Ik heb -na het nodige twijfelen en kijken bij andere merken zadels, etc etc- toch net een hidalgo besteld. Maar nu komen de echte keuzes :P Ik heb al gekozen voor het model (hidalgo taco). Nu heb ik nog de mogelijkheid om a) voor de zitmaat te kiezen, b) de diepte van de zit en c)de kleur van de stiksels.
Als ik kies voor 18 inch diepe zit en beige stiksels kan ik het zadel binnen een week hebben, anders duurt het 6 weken. Toch denk ik dat 18 inch te groot is voor mij - wat denken jullie? En welke kleur stiksels zou een handige keuze zijn? Zou wit/beige niet snel vies worden met invetten?
Hier overigens een foto van een 18 inch zadel, tijdens het pasconsult
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t1.0-9/10247340_652242978146626_666909137_n.jpg

Hoelang ben je? Qua zitmaat is 18 inch idd (te?) groot, maar je moet ook je benen kwijt kunnen. Ik heb 0 ervaring met zadels aanmeten, maar ik pas makkelijk soms in 17/17.5 inch maar je benen moeten ook lekker zitten :o Dat is dan echt afhankelijk van het soort zadel bij mij. Bij sommige zadels valt de zitmaat ook automatisch groter omdat het zitgedeelte vrij vlak is.

Misschien zijn de stiksels een soortvan beschermd met iets tegen vies worden? :') Je ziet bij veel hidalgo zadels lichte stiksels? Ik vind zelf gewoon stiksels in de kleur van het zadel meestal het mooist.

Ik zou overigens als ik dan toch voor een nieuw zadel zou gaan echt helemaal naar wens laten maken en niet voor een 18 inch met lichte stiksels gaan omdat dat sneller is. Wel een gaaf model hoor wat je gaat bestellen, zeker foto's laten zien :D

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 13:12

Gaaf model Hinke, fijn dat je eruit bent welk model het moet worden! Ik denk dat 18 inch vrij groot is voor je, zo van de foto af te zien.

Teteltee ik vind het zadel niet te lang, volgens mij kan het wel hoor. Hij ligt netjes trouwens!

Karev als jomaro geen interesse heeft heb ik evt ookwel interesse.

De Hidalgo zou ik overigens ook weleens willen testen, dressuurmodel. Maar voorlopig net een trailer aangeschaft met helaas de nodige troubles, de bijpassende auto komt ook nog, dus ik vrees even geen centjes voor nieuwe zadels.

Jippie_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 13:54

Mooie zadels komen er weer voorbij!

Ik heb een vraag: welk flexibel zadel heeft de meeste A-vorm? Ik had een BF Arizona. Voor mij (lees: mijn bekken) perfect, op mijn ronde paard schoof het echter alle kanten op. Nu een Trekker. Ligt als een huis op mijn paard, maar voor mijn bekken is dit niet goed: veel te breed. Het moet ook nog een vrij kort zadel zijn kussens max 45 cm).

Ik dacht aan een Hidalgo?

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 13:57

muppetmayo schreef:
Gaaf model Hinke, fijn dat je eruit bent welk model het moet worden! Ik denk dat 18 inch vrij groot is voor je, zo van de foto af te zien.

Teteltee ik vind het zadel niet te lang, volgens mij kan het wel hoor. Hij ligt netjes trouwens!

Karev als jomaro geen interesse heeft heb ik evt ookwel interesse.

De Hidalgo zou ik overigens ook weleens willen testen, dressuurmodel. Maar voorlopig net een trailer aangeschaft met helaas de nodige troubles, de bijpassende auto komt ook nog, dus ik vrees even geen centjes voor nieuwe zadels.

Hoe gaat 't met je haf? En jouw stuitje? Alweer kunnen rijden?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 14:14

Jippie_G schreef:
Mooie zadels komen er weer voorbij!

Ik heb een vraag: welk flexibel zadel heeft de meeste A-vorm? Ik had een BF Arizona. Voor mij (lees: mijn bekken) perfect, op mijn ronde paard schoof het echter alle kanten op. Nu een Trekker. Ligt als een huis op mijn paard, maar voor mijn bekken is dit niet goed: veel te breed. Het moet ook nog een vrij kort zadel zijn kussens max 45 cm).

Ik dacht aan een Hidalgo?

Hidalgo heeft inderdaad korte zadels. Je zou eens naar de venice islandic kunnen kijken. Heb hier een testmodel, 17" met 45cm kussens. Onder een 17,5" kunnen ook 45cm kussens ( toevallig net binnen gekregen, was een bestelling). Daar zitten ze mooi onder. Wat vlakkere zit, en je zit vrij smal.

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 14:44

Hoe zijn de ervaringen met een rond paardje, met weinig schoft en een Barefoot Cheyenne?
En... Is een Barefoot Cheyenne zonder VPS ook goed?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 14:45

Een rondere ton met minder schoft dan de mijne zul je nergens treffen :D

Wij willen echt noooooooit meer anders en geloof me, we hebben al heel wat geprobeerd :j

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 14:50

Shirley schreef:
Een rondere ton met minder schoft dan de mijne zul je nergens treffen :D

Wij willen echt noooooooit meer anders en geloof me, we hebben al heel wat geprobeerd :j

Oké, dat is goed om te horen!!
Mijn Haflinger is vooral behoorlijk rond in de zomer ;)
Mag ik vragen, welke singel jij hierbij hebt?