Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Marcella schreef:Zou dus best een van de dressuurmodellen van de Hidalgo willen proberen, maar ben bang dat ik tegen 2 problemen aan gaat lopen. Niet diep genoeg (word snel uit het zadel getrokken) en zweetbladen te lang (bekend probleem met korte benen). En dan nog het geld probleempje wat dus zonder baan ook niet beter word.
Hinke schreef:hiZe hebben ook diepere zit zadelsMaar dat lost het geldprobleem natuurlijk niet op.
Hidalgo's zijn vergeleken met normale boomzadels eigenlijk heel goedkoop, maar het is gewoon nog steeds veel geld, zo'n nieuw zadel![]()
@No_ No hoe bevalt jou hidalgo nu?
@pmarena idd! Ik had me ook bijna laten overhalen om een barefoot London 2dehands op equiday te kopen, die was maar 250 euro en het was een prima zadel. Toch maar niet gedaan
Okee dames ik heb even jullie hulp/mening nodig. Ik heb -na het nodige twijfelen en kijken bij andere merken zadels, etc etc- toch net een hidalgo besteld. Maar nu komen de echte keuzesIk heb al gekozen voor het model (hidalgo taco). Nu heb ik nog de mogelijkheid om a) voor de zitmaat te kiezen, b) de diepte van de zit en c)de kleur van de stiksels.
Als ik kies voor 18 inch diepe zit en beige stiksels kan ik het zadel binnen een week hebben, anders duurt het 6 weken. Toch denk ik dat 18 inch te groot is voor mij - wat denken jullie? En welke kleur stiksels zou een handige keuze zijn? Zou wit/beige niet snel vies worden met invetten?
Hier overigens een foto van een 18 inch zadel, tijdens het pasconsult
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t1.0-9/10247340_652242978146626_666909137_n.jpg
muppetmayo schreef:Gaaf model Hinke, fijn dat je eruit bent welk model het moet worden! Ik denk dat 18 inch vrij groot is voor je, zo van de foto af te zien.
Teteltee ik vind het zadel niet te lang, volgens mij kan het wel hoor. Hij ligt netjes trouwens!
Karev als jomaro geen interesse heeft heb ik evt ookwel interesse.
De Hidalgo zou ik overigens ook weleens willen testen, dressuurmodel. Maar voorlopig net een trailer aangeschaft met helaas de nodige troubles, de bijpassende auto komt ook nog, dus ik vrees even geen centjes voor nieuwe zadels.
Jippie_G schreef:Mooie zadels komen er weer voorbij!
Ik heb een vraag: welk flexibel zadel heeft de meeste A-vorm? Ik had een BF Arizona. Voor mij (lees: mijn bekken) perfect, op mijn ronde paard schoof het echter alle kanten op. Nu een Trekker. Ligt als een huis op mijn paard, maar voor mijn bekken is dit niet goed: veel te breed. Het moet ook nog een vrij kort zadel zijn kussens max 45 cm).
Ik dacht aan een Hidalgo?
Shirley schreef:Een rondere ton met minder schoft dan de mijne zul je nergens treffen
Wij willen echt noooooooit meer anders en geloof me, we hebben al heel wat geprobeerd