Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Emma2

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 08:03

Dank jullie wel, ik ga het proberen, vond hem idd met bit minder mooi liggen dan zonder. Heb het langste bitriempje eraan op het eerste gaatje... Had het idee dat de neusriem zo hoog hoorde te liggen

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 08:58

Wordt de Micklem II ook afgeraden om mee buiten te rijden bitloos dan? Daar zit een kruisje over die leertjes heen gestikt ter versteviging. Heb nog van niemand gehoord dat hij daarop kapot is gegaan sinds ze dat hebben. Voor mijn jonge pony heb ik wel een Micklem II en daar zou ik toch later graag veel bitloos mee willen kunnen dus ik vraag me af hoe dat zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 09:35

Voor alle types raden ze het af is mij toen verteld. Het hoeft niet stuk te gaan maar het kan wel. Ik weet ook wel mensen di een Micklem II hebben die stuk gegaan is. Het is gewoon niet zo stevig helaas!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 09:38

Fijn is dat. We hebben m juist gekocht om buiten bitloos mee te gaan rijden. Lekker dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 09:39

Tja hij hoeft natuurlijk niet stuk te gaan. Zat mensen die geen last hebben. Maar het is helaas niet iets wat zelden voorkomt.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 09:44

Ik vind het eerlijk gezegd ook een raar advies.
Mag springen dan bv wel? Zou ook niet willen dat het knapt als ik boven een hindernis hang.

Ik rijd buiten doorgaans met minder druk dan in de bak, als in, buiten aan lange teugel, in de bak in aanleuning, dus wel contact.
Lijkt mij dan in de bak een groter probleem.

En hoe komt men aan dat advies wanneer je je hoofdstel al jaren hebt (naar volle tevredenheid)?

Ik kom het nu toevallig hier tegen, maar staat het bv ook op verkoopsites en op de productsite van Rambo zelf?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 09:52

Het zal er bij mij gewoon op zo'n kaartje bij?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 09:57

Dat je er niet bitloos mee buiten mag rijden?

Ik heb mijn ene hoofdstel al 3,5-4 jaar en in augustus een tweede gekocht, beide multi's.
Heb er niks bij aangetroffen waarop staat dat bitloos uitsluitend geschikt is voor rijden in een rijbaan :n

Op de website van de micklem zelf lees ik bij het gebruik van de bitless methodes ook niets hierover: http://www.williammicklem.com/multibrid ... ridle.html
Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 16-11-15 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 10:01

Ja dat het wordt afgeraden er buiten de rijbak bitloos mee te rijden. En ik ben niet de enige die dit advies gekregen heeft want weet dat er veel meer mensen zijn.

Ik dacht dat het in het 10 min durende instructiefilmpje oko gezegd wordt maar dat weet ik niet helemaal zeker.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 10:08

Ik heb het filmpje 3,5 jaar geleden wel gekeken volgens mij.
Nu niet meer, want ik weet al hoe die werkt :+

Maar wel vaag dat het advies dan kennelijk winkelafhankelijk is.

Bij mijn recent gekochte hoofdstel zat er nl geen kaartje bij dat het bitloze gebruik buiten de rijbaan afraadt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 10:10

Ik denk dat het inderdaad afhangt van de winkel. Ik snap best als er veelvuldig klachten over knappen binnen komt dat ze een advies er aan gaan hangen. En ik heb het ook al veel vaker gehoord.

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 10:36

Ik vind dat een heel vreemd advies. Mijn micklem 1 is weer erg mooi gemaakt inclusief extra stiksel boven op de neusriem. Ik doe er nu gewoon alles weer mee. Dus ook weer lekker buitenrijden. Gewoon het hoofdstel goed in de gaten houden. Maar dat moet je met elk bitloos hoofdstel wel. Bij mijn andere sidpull zit ook een leertje wat los. Elk hoofdstel moet je gewoon zo nu en dan na blijven kijken :)
Laatst bijgewerkt door car0linee op 16-11-15 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 10:38

Maar bij de micklems knapt er toch wel extreem vaak eentje :)

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 10:43

Ik denk dat dat ook komt omdat ontzettend veel mensen de micklem hebben. Van andere hoofdstellen kom ik sowieso weinig op internet tegen. Dat andere hoofdstel heb ik bijvoorbeeld nog veel minder gebruikt als mijn micklem (mischien max 20x) en na een rare sprong bij longeren is er toch een gedeelte van de neusriem kapot. Mijn micklem heb ik toch al drie jaar en twee jaar intensiever in gebruik. En nu dus idd een keer het ringetje eraf gescheurd op buitenrit. Maar wel een Heel wat anders dan dat andere hoofdstel..

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 10:55

Vriendin van me had iets bitloos van Barefoot en dat ging ook los in galop.

Ik blijf het een vreemd advies vinden, want in de rijbaan ben ik ook echt niet blij als er wat knapt.
BV tijdens het springen. Of wanneer je in een niet omheinde rijbaan rijdt. Allemaal situaties die minstens zo vervelend zijn als wanneer in midden op de hei zit.

Zou een advies: "controleer voor elk gebruik de stiksels" dan logischer vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 11:26

Ik zit er wel aan te denken om de mijne dan extra te verstevigen bij de schoenmaker ofzo..

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 11:47

In dit filmpje:

Op 8:19 zegt mr. Micklem 'But I only recommend using it in a enclosed arena'

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 15:13

Emma2 schreef:
Heb vandaag mijn nieuwe micklem gepast. Kan iemand mij vertellen of hij zo goed zit? De foto's zijn helaas niet helemaal scherp want meneer had geen zin om stil te staan ;)

[ [url=m/s1xrNe.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/47M86T.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind dat de kaakriem te dwars over de kaken heen spant, deze moet in het holletje onder de kaak komen en niet er dwars overheen

Maliboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 11:42

Ik heb een vraagje, ik heb sinds gister de micklem competition en alles past behalve de frontriem, past elke willekeurige frontriem hier gewoon op? Ik heb altijd hoofd stellen met dubbele kopstukken gehad dus kan niet even passen.

sem722

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 11:47

Even een vraagje.

Ik heb een Competition Bridle waar ik echt super over te spreken ben.

Nu ben ik momenteel aan het wandelen, en daarvoor zou ik hem graag bitloos willen gebruiken dmv Iets van een leertje wat de zijkanten combineert en ik mijn touw aan kan vast maken.

Nu las ik bij Micklem op de site het volgende:

Add the curb groove attachment by fitting it under the bottom back strap, like a curb chain. You need to open the lower back strap of the Multibridle when doing this.
Fit the lower back strap though the keeper (figure 10) at the back of the curb groove attach-ment before doing this strap up again. Then bring the side straps of this attachment back through the side rings of the Multibridle, before attaching the reins to the end of these side straps.

Snap ik het dan goed dat ik een curb groove attachment en een keeper nodig heb om dit te realiseren?

Zo ja, iemand een idee waar ik deze losse items kan kopen?

Thanks!

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 16:29

maajjkee schreef:
Ik heb een vraagje, ik heb sinds gister de micklem competition en alles past behalve de frontriem, past elke willekeurige frontriem hier gewoon op? Ik heb altijd hoofd stellen met dubbele kopstukken gehad dus kan niet even passen.

Ik heb er zelf ook een andere frontriem aan gedaan.

Ik denk erover om mijn hoofdstel te verkopen, mijn nieuwe paard krijgt bij het bit onder de neusriem schaafplekken ;(

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 18:26

maajjkee schreef:

Ja elke gewone (dus niet voor dubbel kopstuk) frontriem past. Soms zijn de lusjes wel wat groot, omdat er natuurlijk geen apart riempje voor de neusriem onderdoor loopt en het dus minder gevuld is. Dan zakken ze wel een beetje naar beneden (max. tot waar de gespjes komen). Maar daar zijn ook oplossingen voor.

Maliboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 18:51

Bedankt voor de antwoorden, dan ga ik even 1 bestellen! He wat vervelend een nieuwe frontriem kopen. :+

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 00:13

sem722 schreef:
Even een vraagje.

Nu ben ik momenteel aan het wandelen, en daarvoor zou ik hem graag bitloos willen gebruiken dmv Iets van een leertje wat de zijkanten combineert en ik mijn touw aan kan vast maken.

Add the curb groove attachment by fitting it under the bottom back strap, like a curb chain. You need to open the lower back strap of the Multibridle when doing this.
Fit the lower back strap though the keeper (figure 10) at the back of the curb groove attach-ment before doing this strap up again. Then bring the side straps of this attachment back through the side rings of the Multibridle, before attaching the reins to the end of these side straps.

Snap ik het dan goed dat ik een curb groove attachment en een keeper nodig heb om dit te realiseren?

Thanks!

Als je een Competition hoofdstel hebt, passen de D-ringetjes van deze 'strap' niet door je ringetjes van je hoofdstel.. Heb het uitgeprobeerd, met mijn eigen Competition.

sem722

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 10:06

Dabo schreef:
sem722 schreef:
Even een vraagje.

Thanks!

Als je een Competition hoofdstel hebt, passen de D-ringetjes van deze 'strap' niet door je ringetjes van je hoofdstel.. Heb het uitgeprobeerd, met mijn eigen Competition.

Kijk, dit is informatie waar ik dus echt iets aan heb!
Bedankt voor je antwoord...hoef ik dus niet verder te gaan zoeken - maar kan ik beter iets zelf fabriceren.

Thanks!