[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 15:41

Jennyxx schreef:
Geryon schreef:
Barefoot heeft van zichzelf al voldoende drukverdeling hoor! :) Zou ze in het geval van drukverdeling alleen nemen als je zelf erg zwaar bent, je endurance rijdt of een hele gevoelige pony hebt die met minder klachten krijgt.
Overigens zouden hd inlages het geheel juist minder breed maken omdat het meer a-vorm wordt. Ik vind het zelf ook totaal niet breder zitten alleen iets hobbeliger. :P

Het is ook heel persoonlijk inderdaad :j Voor mij zijn de inlages vrij breed, waardoor ze mijn benen helemaal aan de bovenkant verder uit elkaar zetten. Bij de Lexington kreeg ik daardoor een slaapbeen. De ghost is van zichzelf, na het inrijden, vrij slap. Met zachte inlages zit ik daarin heel smal. Met heavy duty inlages door de breedte van de inlage wat breder. Maar ik durf onder de ghost op mijn pony niet zonder. Ben er erg blij mee. En nu de ghost wat meer ingereden is, zit het toch weer een pietsie smaller :D

Wel wil ik ooit denk ik deze bruine Roma picccolo ruilen voor een Firenze piccolo. Maar voorals nog tuffen we hier lekker op :j Ik heb gisteren met een schaapzitting er overheen gereden. Had ik er eergisteren op gedaan, zodat het zadel wat minder glad is voor mijn dochter. Maar het bevalt mij ook wel :D

[ Afbeelding ]

Ja persoonlijk is het sowieso enorm! Wat betreft ghost heb ik ze enkel onder een nieuwe gehad. Ik kan me voorstellen dat het onder een ingereden ghost de zit wel breder maakt inderdaad, omdat ghost al smal is. Barefoot toch wat breder.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 15:57

Mayflower_ schreef:
Ik moet misschien helaas mijn prachtige Nootbtuine London maat 1 weer van de hand doen. ;( Ik kan er vanwege lichamelijke proberen niet goed op zitten... Dus als je iemand weet / zelf interesse hebt, doe een PB' tje.

Wat zonde zeg. Jammer dat ik een maat 2 nodig heb, want ik vind het een schitterend zadel.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 16:21

Anoniem schreef:
ik zoek zoeen die je ipv de gewone barefoot seatsaver gebruikt...

dat is de mijne inderdaad. met zo'n strook klittenband van onder om hem op je zadelbasis te plakken.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 17:51

Ik heb mijn zadeltje gepast! Ziet er zo goed uit. Even in gezeten en ik zit er ook goed op. Niet gereden.
Dinsdag even met rijden testen.

Afbeelding

Ze had nu een singel 60 cm.
Nu heeft ze nog een baby buik.
Zou 55 cm dan goed zijn?

Jammer mayflower dat je het zadel moet verkopen!

xxdomiixx

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 17:54

naar mijn idee mag hij wel wat verder naar achteren.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 18:00

Ja vond ik ook toen ik de foto's terug zag. Had even bewust er niks van gezegd :+

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 18:10

Voor degenen die een seatsaver zoeken; ik heb er ook nog een liggen. Eentje die je met klittenband onder het zadel door haalt en zo vast kan "plakken". Kan eventueel een foto maken als er iemand interesse heeft. :P

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 18:14

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 18:16

@Nessa Zou zeker geen kortere singel nemen. Wel zie ik een bol buikje, dus een C-singel zou kunnen helpen, zodat iig niet je hele zadel naar voren wordt getrokken. Sowieso ligt ie idd wat ver naar voren denk ik.

@Mayflower enorm balen zeg dat het niet gaat! Stond zo mooi bij jullie! Kun je niet op een of andere manier de zit wat smaller maken? Of zit daar het probleem niet?

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 18:20

Ok! Bolle buik komt ook nog van veulen. Die is begin augustus geboren.

Wat moet ik mij voorstellen bij een c singel?

EDIT

je bedoelt zoiets?

Bestaan ze ook met wol? Ik vind ze er zo hard uit zien...
Dit is het paard met niet zo'n bolle buik als nu
Afbeelding

Ik had stiekem de barefoot singel met wol in mijn hoofd...

RoyalMemory

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 21:42

Ik heb dus twee Ghosts Roma in de standaard maat. Het rijdt super, paarden zijn er ook blij mee. Maar.... Ik heb toch een beetje spijt dat we niet voor de piccollo zijn gegaan, denk ik....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 21:49

RoyalMemory schreef:
Ik heb dus twee Ghosts Roma in de standaard maat. Het rijdt super, paarden zijn er ook blij mee. Maar.... Ik heb toch een beetje spijt dat we niet voor de piccollo zijn gegaan, denk ik....

Op de HE stand merkte ik dat het wel scheelt als je er een schaap in doet; het bontje van Ghost was erg comfortabel maar niet heel 'hoogpolig' ;) maar als je er een langhariger schaapje in legt dan zit het al een stuk knusser. Ik had zelf ook even een standaard maat die echt te groot was (zitting 4-5 cm te lang), maar toen ik er even een Ikea schaapje in legde, zat dat zo goed dat ik bijna ging twijfelen of ik niet toch de standaard moest houden.
Misschien is dat iets om te proberen?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 22:18

Mij zit de standaard ook aan de ruime kant .
Maar niet ruim genoeg om hinderlijk te zijn bovendien zou n piccolo op mijn paard helemaal geen gezicht Zijn .
Schaapje kan idd prima comfi oplossing zijn

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 08:11

darkadia schreef:
@Nessa Zou zeker geen kortere singel nemen. Wel zie ik een bol buikje, dus een C-singel zou kunnen helpen, zodat iig niet je hele zadel naar voren wordt getrokken. Sowieso ligt ie idd wat ver naar voren denk ik.

@Mayflower enorm balen zeg dat het niet gaat! Stond zo mooi bij jullie! Kun je niet op een of andere manier de zit wat smaller maken? Of zit daar het probleem niet?

Ik baal zo hard. Ben vanuit Friesland helemaal richting Rotterdam gereden om het zadel op te halen, zo graag wilde ik hem hebben. Maar ik krijg last van mijn rug, waarschijnlijk door de toch brede zit en te weinig steun. |(

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 09:23

Hoihoi, ik kom even binnen vallen met een vraag. Zijn er hier ook mensen die een ghost zadel op een ijslander hebben liggen? Zo ja, dan neem ik aan dat je een piccolo uitvoering hebt? Is dit qua lengte wat te doen en kan iemand evt een foto plaatsen? Alvast bedankt!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 09:28

Bij een Ghost zadel is het minder erg dat het zadel iets na de 18e rib komt. Bij een boomzadel mag dit niet, maar door de flexibiliteit van de Ghost is het minder erg. Daarbij kun je de achterkant nog omhoog tillen als je er niet op zit.
De piccolo is er voor mensen t/m broekmaat 38 (soms kan de Firenze piccolo voor mensen met 40, maar het is altijd even kijken).
Afbeelding

En hier de Roma piccolo op een ijslander;
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xlf1/v/t1.0-9/62665_1559358690990439_4272096441552491078_n.jpg?oh=2e003dcba926a6a17007ef38d2fa3d7e&oe=5664E838

En een quevis normale maat;
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtf1/v/t1.0-9/11064597_1567910770135231_255164728949368503_n.jpg?oh=129f4868768aaf7b00ea0ee824d9c4b7&oe=5693023E

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 09:37

Ik vind die Ghostjes toch wel heul mooi. Komt er ook een Ghost met western uitstraling? :):)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 09:40

Jetta schreef:
Ik vind die Ghostjes toch wel heul mooi. Komt er ook een Ghost met western uitstraling? :):)

Daar wordt over gedacht - probleem is uiteraard de fork - hoe hou je die zo flexibel als het huidige pommeltje.
Er komt wel een Ghost in dik naturel (western) tuigleer - dat verkleurt heel mooi door zon, gebruik en olie - met fenders heb je dan wel een beetje een western-uitstraling

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 09:41

Bedankt voor de foto's. Ik denk dat het voor mij dan een firenze piccolo zou moeten worden. Mocht zoiets eens tweedehands in het zwart voorbij komen dan houd ik mij aanbevolen!

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 09:47

Nice Kwetal! Valt dat tuigleer in dezelfde prijsklasse of is het juist duurder?

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 09:47

Nessa schreef:
Ok! Bolle buik komt ook nog van veulen. Die is begin augustus geboren.

Wat moet ik mij voorstellen bij een c singel?

EDIT

je bedoelt zoiets?

Bestaan ze ook met wol? Ik vind ze er zo hard uit zien...
Dit is het paard met niet zo'n bolle buik als nu
[ Afbeelding ]

Ik had stiekem de barefoot singel met wol in mijn hoofd...

Ja, zo'n singel heb ik ook. Maar bij nader inzien lijkt me een elastische singel zoals de Westip toch beter.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 09:50

Pippaa schreef:
Nice Kwetal! Valt dat tuigleer in dezelfde prijsklasse of is het juist duurder?

Geen idee - ik denk wel wat duurder - we moeten er eerst 1 maken ;)

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 09:55

tuigleder is veel stugger, ik zou het niet meer willen als boomloos.
Ik heb ooit een arizona in tuigleder gehad en mijn Ghost is toch een verademing qua soepelheid :j

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 10:01

Ik ga gewoon de westip achtige bestellen (maar dan van barefoot, heb ook hobble straps nodig).
Kan altijd kijken hoe dit gaat.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 10:03

haukieboy schreef:
Bedankt voor de foto's. Ik denk dat het voor mij dan een firenze piccolo zou moeten worden. Mocht zoiets eens tweedehands in het zwart voorbij komen dan houd ik mij aanbevolen!

Wel meer denk ik ;)

Gewoon facebook en bokt in de gaten houden :)