[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 22:00

Tja daar kom je achter door zelf te proberen dat is ook weer per persoon verschillend.

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 22:05

Ik heb gekeken op de site van Barefoot, en ik zou graag een keertje (nog geen idee wanneer!) een Barefoot Cheyenne willen lenen. Maar bij de leenspullen staat hij al een tijd niet tussen..
Is deze er niet? Of is deze nu nog uitgeleend?

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 22:05

Gefeliciteerd Marcella!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 22:16

Mirjam1202 schreef:
Ik heb gekeken op de site van Barefoot, en ik zou graag een keertje (nog geen idee wanneer!) een Barefoot Cheyenne willen lenen. Maar bij de leenspullen staat hij al een tijd niet tussen..
Is deze er niet? Of is deze nu nog uitgeleend?

Je heb bij verschillende wederverkopers waar je een barefoot kan huren.
http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/wederverkopers/

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 22:24

Een fijne verjaardag Marcella, beetje laat :=

Vind zelf ook de arizona meer als een huis zitten en steviger dan de cheyenne. Echter kan je wel makkelijker dressuur rijden met de cheyenne. Vandaar dat ik ze beide heb :D (cheyenne en een replica van de arizona)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 22:36

Ach ben nog jarig de hele dag.

Ik vind de Arizona weer te flexibel bij dat maffe monster van me, maar nu met de Hidalgo wel voldoende stevigheid bij maffe acties.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 23:17

Jaa, Marcella, gefeliciteerd!

Ik heb vandaag lekker bitloos en zadelloos door de wei gehobbeld <3

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 23:27

Afbeelding
Afbeelding
Nou hoofdstel vandaag met de auto meegenomen en nu dus geen transport schade. Er is wel iets kleur verschil, maar vermoed dat het kom door de satijn finisher. Maar is heel minimaal.

Nu nog de teugels afmaken met verven moet nog 2x 5 laagjes. :=

yvonne1303

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 07:11

Akke_sSpring schreef:
Een krukje is een kwestie van gewenning. Die van mij heb ik direct bij het inrijden al geleerd om naast het krukje stil te staan voor ik opstapte. Als ze eenmaal het principe snappen dan kun je ze overal naast parkeren om op te klimmen, picknicktafel, paaltje. Maar ook zonder die hulpmiddelen kan ik gelukkig opstappen zonder dat het zadel echt schuift. Paard is niet megarond, dat zal vast schelen.

Helemaal eens met bovenstaande, ik deed in het begin dan ook nog hoofd opzij vragen en snoepje erin als beloning. Om het langer stilstaan te bevorderen. Als ik in het bos moet afstappen kan ik haar met de voorbenen over een boomstam laten stappen en dan zelf op de stam gaan staan om erop te komen. Bij gebrek aan bankjes ed.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 08:03

Marcella nog gefeliciteerd! Leuk setje wel zo hoor!

Barrydale / Lexington verschil is erg persoonlijk hoe je dat ervaart. Afhankelijk van je eigen bouw en voorkeuren, en de bouw en beweging van je paard zal de 1 het heel anders ervaren dan de ander. Maar over het algemeen zullen de meeste mensen de Barrydale wel een wat minder gedwongen en ruimere zit vinden hebben dan de Lexington.

Bij mij op de site staan nu alleen een paar tijdelijke testzadels.

Over een maand ofzo verwacht ik "echte" testzadels binnen te krijgen:

- een Cherokee maat 1 met verplaatsbare cantle
- een London maat 1 met verplaatsbare cantle
- een Lexington maat 1 met verplaatsbare cantle
- een Barrydale maat 1 met verplaatsbare cantle
- een Arizona maat 1 met verplaatsbare cantle

En als het goed is allemaal aan de ene kant bruin en de andere kant zwart :P

Als tester kun je dan testen of een maat 1 bij je past, en zo niet dan heeft het testzadel toch nog nut want dan kan je gewoon de cantle naar achteren verplaatsen zodat je er toch die week mee kan rijden om te ervaren of het wat voor je is.

En je kan dan meteen redelijk goed kiezen wat het mooiste op je paard staat: bruin of zwart.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 08:09

Ohh wat een geweldige test opties, leuk bedacht en slim!

Marcella, het is een mooi setje geworden <3

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 08:24

En om de Cheyenne te testen kan je gewoon de JustAjust nemen:

kan je de JustAdjust testen met de dijwrongen, en als je die dijwrongen eraf haalt dan is het in principe zo goed als gewoon een Cheyenne, die je in zittingmaat 1 of 2 kunt zetten d.m.v. de vecro cantle.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 08:31

Die testzadels, slim bedacht :))

Ziet er mooi uit Marcella!

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 10:11

Ik heb zowel de Barrydale als de Lexington gehad. Ik ben begonnen met de Barrydale maar mistte daar uiteindelijk toch wel wat steun bij mijn benen. Overgestapt naar de Lexington en die gaf meer steun, voordeel daarvan was dat de verplaatsbare kniewrongen al dan niet bevestigd kunnen worden. Ik ben begonnen zonder, dat ging op zich prima, later toch kniewrongen besteld omdat ik dat wilde proberen en dat zat nog fijner. De diepe zit heb ik voornamelijk ervaren bij een met-4-benen-tegelijk-verticaal-opstijgen sprong waarbij ik door de zit weer keurig terug gleed in het zadel. Ik had nog voldoende ruimte om vrij te bewegen in het zadel dus voelde me niet opgesloten. Helaas schoof mijn zadel tijdens het rijden wat naar achteren (naar de juiste plaats) en dan dook het wat naar voren. Dat had waarschijnlijk te maken met de verhoogde VPS achter en de bouw van mijn paard.
Ik heb nu een London, zit ook prima en blijft heel netjes horizontaal liggen dus schuift niet.

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 17:22

Nu zie ik sommige Barefoot Cheyenne's, met een rits aan de achterkant, en sommige die daar geen rits hebben?
Is die mét de rits, een oude? Die zonder VPS?

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 17:51

Mirjam1202 schreef:
Nu zie ik sommige Barefoot Cheyenne's, met een rits aan de achterkant, en sommige die daar geen rits hebben?

Ja met rits is oud model en zonder VPS.

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 18:27

jomaro schreef:
Mirjam1202 schreef:

Ja met rits is oud model en zonder VPS.

Oké, bedankt!
Zijn de zadels zonder VPS wel goed? Als je er natuurlijk een goede pad onder legt?
En wijkt die kleur bruin veel af van het bruin van tegenwoordig?

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:13

Ik heb een vraagje voor de ervaren Barefoot-gebruikers. Ik heb een hele mooie Cherokee over kunnen nemen, nieuw model met VPS. Echter zaten er in de pad geen inlages meer. Op de site van Barefoot staat dat je de inlages er niet uit mag halen, want dan kunnen ze scheuren (dit is waarschijnlijk bij verkoper gebeurd, maar krijg netjes geld terug om nieuwe inlages te kopen). Mijn vraag is of je nieuwe inlages dan wel in de pad krijgt? Aangezien de website zegt dat ze best strak er in zitten en ook snel scheuren.. Of zijn ze redelijk simpel te vervangen?

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:15

Ik vind ze redelijk simpel te vervangen :j

Martje80

Het is mij gelukt om er nieuwe ingales in te doen. Voorzihtg, dubbel er in en achterin duwen en dan uitklappen naar voren zeg maar. Zo hoef je er niet aan te trekkem en duwen

draaakje

Met een beetje geduld is dat echt geen probleem hoor! Ligt er ook wel aan welke inlages je besteld. De hele zachte kan wel even een klein beetje prutsen zijn. Maar zolang je niet heel lomp er aan gaat trekken is er echt geen probleem hoor.

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:21

pmarena schreef:
Marcella nog gefeliciteerd! Leuk setje wel zo hoor!

Barrydale / Lexington verschil is erg persoonlijk hoe je dat ervaart. Afhankelijk van je eigen bouw en voorkeuren, en de bouw en beweging van je paard zal de 1 het heel anders ervaren dan de ander. Maar over het algemeen zullen de meeste mensen de Barrydale wel n wat minder gedwongen en ruimere zit vinden hebben dan de Lexington.

Bij mij op de site staan nu alleen een paar tijdelijke testzadels.

Over een maand ofzo verwacht ik "echte" testzadels binnen te krijgen:

- een Cherokee maat 1 met verplaatsbare cantle
- een London maat 1 met verplaatsbare cantle
- een Lexington maat 1 met verplaatsbare cantle
- een Barrydale maat 1 met verplaatsbare cantle
- een Arizona maat 1 met verplaatsbare cantle

En als het goed is allemaal aan de ene kant bruin en de andere kant zwart :P

Als tester kun je dan testen of een maat 1 bij je past, en zo niet dan heeft het testzadel toch nog nut want dan kan je gewoon de cantle naar achteren verplaatsen zodat je er toch die week mee kan rijden om te ervaren of het wat voor je is.

En je kan dan meteen redelijk goed kiezen wat het mooiste op je paard staat: bruin of zwart.

stiekem wil ik gewoon al die testzadels (behalve de lexington) wel even proberen....

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:23

Haal de inlages gewoon eruit met wassen vind dat veel handiger in de wasmachine. Heb ze 2x mee gewassen vond dat dramatisch. En nog steeds geen scheuren in mijn inlages.

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:27

Oké super, dan bestel ik gewoon de inlages die er standaard inzitten. Dankjulliewel!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:33

Ik vind de inlages ook best meevallen qua zwakheid, maar vind het wel netjes dat ervoor gewaarschuwd wordt. Voor je het weet heb je van die rauwdouwers die de boel er zo hard uittrekken dat het scheurt en dan krijg je weer klachten dat de kwaliteit slecht is enzo. Denk dat het daar ook wel wat mee te maken heeft :j