Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Mirjam1202 schreef:Ik heb gekeken op de site van Barefoot, en ik zou graag een keertje (nog geen idee wanneer!) een Barefoot Cheyenne willen lenen. Maar bij de leenspullen staat hij al een tijd niet tussen..
Is deze er niet? Of is deze nu nog uitgeleend?
Akke_sSpring schreef:Een krukje is een kwestie van gewenning. Die van mij heb ik direct bij het inrijden al geleerd om naast het krukje stil te staan voor ik opstapte. Als ze eenmaal het principe snappen dan kun je ze overal naast parkeren om op te klimmen, picknicktafel, paaltje. Maar ook zonder die hulpmiddelen kan ik gelukkig opstappen zonder dat het zadel echt schuift. Paard is niet megarond, dat zal vast schelen.
jomaro schreef:Mirjam1202 schreef:Nu zie ik sommige Barefoot Cheyenne's, met een rits aan de achterkant, en sommige die daar geen rits hebben?
Is die mét de rits, een oude? Die zonder VPS?
Ja met rits is oud model en zonder VPS.
pmarena schreef:Marcella nog gefeliciteerd! Leuk setje wel zo hoor!
Barrydale / Lexington verschil is erg persoonlijk hoe je dat ervaart. Afhankelijk van je eigen bouw en voorkeuren, en de bouw en beweging van je paard zal de 1 het heel anders ervaren dan de ander. Maar over het algemeen zullen de meeste mensen de Barrydale wel n wat minder gedwongen en ruimere zit vinden hebben dan de Lexington.
Bij mij op de site staan nu alleen een paar tijdelijke testzadels.
Over een maand ofzo verwacht ik "echte" testzadels binnen te krijgen:
- een Cherokee maat 1 met verplaatsbare cantle
- een London maat 1 met verplaatsbare cantle
- een Lexington maat 1 met verplaatsbare cantle
- een Barrydale maat 1 met verplaatsbare cantle
- een Arizona maat 1 met verplaatsbare cantle
En als het goed is allemaal aan de ene kant bruin en de andere kant zwart
Als tester kun je dan testen of een maat 1 bij je past, en zo niet dan heeft het testzadel toch nog nut want dan kan je gewoon de cantle naar achteren verplaatsen zodat je er toch die week mee kan rijden om te ervaren of het wat voor je is.
En je kan dan meteen redelijk goed kiezen wat het mooiste op je paard staat: bruin of zwart.