Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Waidida schreef:Heeft er iemand toevallig een hoofdstel van bridle 2 fit die me kan zeggen hoe breed de riempjes aan het kopstuk zijn? Bridle2fit heeft namelijk een kopstuk dat ik wel interessant vind maar heb geen zin om een volledig nieuw hoofdstel weer aan te schaffen. Ik heb een equibling hoofdstel met anatomisch breed kopstuk in extra full maar ik vind dat de oren naar mijn zin toch net niet helemaal vrij zitten.
Mevrouw heeft echt een giga breed hoofd blijkbaar, aangezien ze maar 1m60 is en de Xfull niet past
Saaams schreef:Waidida schreef:Heeft er iemand toevallig een hoofdstel van bridle 2 fit die me kan zeggen hoe breed de riempjes aan het kopstuk zijn? Bridle2fit heeft namelijk een kopstuk dat ik wel interessant vind maar heb geen zin om een volledig nieuw hoofdstel weer aan te schaffen. Ik heb een equibling hoofdstel met anatomisch breed kopstuk in extra full maar ik vind dat de oren naar mijn zin toch net niet helemaal vrij zitten.
Mevrouw heeft echt een giga breed hoofd blijkbaar, aangezien ze maar 1m60 is en de Xfull niet past
Ik heb er 2 en kan morgen wel meten, maar volgens mij zijn alle maten identiek toch van riempjes of ben ik nou gek?
Bielsje schreef:Sorry Wadida maar de riempjes van verschillende merken hebben verschillende breedtes![]()
Maar geen enkel merk heeft riempjes van 1,5cm, denk dat ze wat anders in gedachten hadden, misschien het riempje waarmee je de neusriem zelf vastmaakt (aan de onderkant), die is wel breed namelijk.
Het is echt mm werk en dat maakt het iig rot meten. Vrijwel geen enkel gespje van andere merken is breed genoeg voor mijn Stübben kopstuk bv...
MyWishMax schreef:Ik zou eerst een grotere frontriem proberen dan. Want ook al heb je een kopstuk dat perfect past, als de frontriem te klein is gaat alles tegen de oren aanliggen. De frontriem lijkt ook strak oo het hoofd te liggen.
Bij een groter kopstuk krijg je juist dat het middenstuk te breed wordt en de oren beginnen voordat de uitsparingen van het kopstuk beginnen. En met deze frontriem zal het alsnog naar voren getrokken worden.
Waidida schreef:Bij dezen dus foto´s van het kopstuk, ik vind dat het onderaan bij de oren wat duwt? Of ben ik aan het hallucineren?
[ [url=m/7qdFkW.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/SQfXy4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ixyWk7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/kEVge2.jpg]Afbeelding[/url] ]
Waidida schreef:Zijn er hier mensen met een bovenaanzicht van hun micklem kopstuk? is het de bedoeling dat het brede deel echt tussen de oren valt?
JameyDL schreef:Waidida schreef:Zijn er hier mensen met een bovenaanzicht van hun micklem kopstuk? is het de bedoeling dat het brede deel echt tussen de oren valt?
Van wat ik van andere mensen heb gehoord van het micklem kopstuk altijd een beetje tegen, geloof dat het nieuwere model wel beter is.geloof wel dat er wat foto's staan van het micklem hoofdstel in dit topic moet je wel even scrollen
Waidida schreef:Zijn er hier mensen met een bovenaanzicht van hun micklem kopstuk? is het de bedoeling dat het brede deel echt tussen de oren valt?