Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 14:46

Die past in mijn ogen niet. Zit op het jukbeen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 15:46

Jonnekee schreef:
Hoe vinden jullie de Schockemohle Equitus Beta?

Heel fijn, mooi ver van de ogen vandaan en het jukbeen lag mooi vrij.

Ik vind wel dat hij echt bij je paard moet passen, maar dat is met veel hoofdstellen zo :)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 16:49

Ik vind de presteq ook niet mooi zitten. Op de foto met neusriem goed zit ie op het jukbeen en op de laatste foto’s zit ie goed bij jukbeen maar op de neus te laag

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 17:29

MarjanB schreef:
Ik vind de presteq ook niet mooi zitten. Op de foto met neusriem goed zit ie op het jukbeen en op de laatste foto’s zit ie goed bij jukbeen maar op de neus te laag

Klopt hij is alweer retour :+
Hij kijkt er ook wel erg verontwaardig bij :+
Hij denkt wat is dit :')
Ik ga maar weer verder zoeken

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 14:56

Ik heb nog een anatomisch hoofdstel te koop maat FULL met 2 extra neusriemen
Afbeelding

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 14:56

Afbeelding
Afbeelding

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 15:04

Heeft er iemand toevallig een hoofdstel van bridle 2 fit die me kan zeggen hoe breed de riempjes aan het kopstuk zijn? Bridle2fit heeft namelijk een kopstuk dat ik wel interessant vind maar heb geen zin om een volledig nieuw hoofdstel weer aan te schaffen. Ik heb een equibling hoofdstel met anatomisch breed kopstuk in extra full maar ik vind dat de oren naar mijn zin toch net niet helemaal vrij zitten.
Mevrouw heeft echt een giga breed hoofd blijkbaar, aangezien ze maar 1m60 is en de Xfull niet past :+

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 15:10

Waidida schreef:
Heeft er iemand toevallig een hoofdstel van bridle 2 fit die me kan zeggen hoe breed de riempjes aan het kopstuk zijn? Bridle2fit heeft namelijk een kopstuk dat ik wel interessant vind maar heb geen zin om een volledig nieuw hoofdstel weer aan te schaffen. Ik heb een equibling hoofdstel met anatomisch breed kopstuk in extra full maar ik vind dat de oren naar mijn zin toch net niet helemaal vrij zitten.
Mevrouw heeft echt een giga breed hoofd blijkbaar, aangezien ze maar 1m60 is en de Xfull niet past :+

Ik heb er 2 en kan morgen wel meten, maar volgens mij zijn alle maten identiek toch van riempjes of ben ik nou gek? :+

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 15:12

Saaams schreef:
Waidida schreef:

Ik heb er 2 en kan morgen wel meten, maar volgens mij zijn alle maten identiek toch van riempjes of ben ik nou gek? :+

geen idee, zou kunnen hoor, ik had deze vraag een tijd geleden eens aan hunzelf gesteld en ze zeiden dat de riempjes aan de neusriem 1,5cm breed, maar dat lijkt me heel breed of ben ik nu gek?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 15:18

Ja, ik gok hooguit een cm?
Afbeelding

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 15:40

Hmm ziet er inderdaad best smal uit, ik heb de doorvoerbreedte van mijn gespjes gemeten en kom op 1,4cm waar de neusriem aan hangt, 1,5 waar het bakstuk aan hangt en 1,3 waar de keelriem aan hangt.
Edit: Ik kan vanavond eens mijn hoofdstel omdoen en een foto maken, kunnen jullie meteen kijken wat jullie mening erover is en of ik spoken zie of niet :+

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 16:41

Sorry Wadida maar de riempjes van verschillende merken hebben verschillende breedtes :+
Maar geen enkel merk heeft riempjes van 1,5cm, denk dat ze wat anders in gedachten hadden, misschien het riempje waarmee je de neusriem zelf vastmaakt (aan de onderkant), die is wel breed namelijk.
Het is echt mm werk en dat maakt het iig rot meten. Vrijwel geen enkel gespje van andere merken is breed genoeg voor mijn Stübben kopstuk bv...

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 16:42

Bielsje schreef:
Sorry Wadida maar de riempjes van verschillende merken hebben verschillende breedtes :+
Maar geen enkel merk heeft riempjes van 1,5cm, denk dat ze wat anders in gedachten hadden, misschien het riempje waarmee je de neusriem zelf vastmaakt (aan de onderkant), die is wel breed namelijk.
Het is echt mm werk en dat maakt het iig rot meten. Vrijwel geen enkel gespje van andere merken is breed genoeg voor mijn Stübben kopstuk bv...

Oooooh daar zeg je zoiets, ja het zou zeker kunnen dat ze dachten dat ik dat bedoelde! Maakt de zoektocht er wel niet makkelijker op zo :')

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 18:54

Bij dezen dus foto´s van het kopstuk, ik vind dat het onderaan bij de oren wat duwt? Of ben ik aan het hallucineren?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 19:11

Ik zou eerst een grotere frontriem proberen dan. Want ook al heb je een kopstuk dat perfect past, als de frontriem te klein is gaat alles tegen de oren aanliggen. De frontriem lijkt ook strak oo het hoofd te liggen.

Bij een groter kopstuk krijg je juist dat het middenstuk te breed wordt en de oren beginnen voordat de uitsparingen van het kopstuk beginnen. En met deze frontriem zal het alsnog naar voren getrokken worden.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 20:21

MyWishMax schreef:
Ik zou eerst een grotere frontriem proberen dan. Want ook al heb je een kopstuk dat perfect past, als de frontriem te klein is gaat alles tegen de oren aanliggen. De frontriem lijkt ook strak oo het hoofd te liggen.

Bij een groter kopstuk krijg je juist dat het middenstuk te breed wordt en de oren beginnen voordat de uitsparingen van het kopstuk beginnen. En met deze frontriem zal het alsnog naar voren getrokken worden.

De frontriem is ook een x full en is een wave, maar hij is eigenlijk te groot, ook al lijkt dat op deze foto niet zo. Ik kan er nog makkelijk een hand tussenkrijgen, die spant zeker en vast niet. Ik zie wel dat het zo lijkt op de foto
Hier is de frontriem van vooraanzicht:

Afbeelding

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 22:30

Waidida schreef:
Bij dezen dus foto´s van het kopstuk, ik vind dat het onderaan bij de oren wat duwt? Of ben ik aan het hallucineren?

[ [url=m/7qdFkW.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/SQfXy4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ixyWk7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/kEVge2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik denk dat je voor jou paard wat andere vormen kopstuk moet gaan proberen. Denk eerder een smaller kopstuk dat dat beter past bij de aanzet van hoofd naar hals van jou paard. Maar dat blijft toch altijd proberen/passen.

JameyDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 22:40

Hij is eigenlijk voor mijn andere paard (die nu nog 2 is) maar wat ben ik toch verliefd op dit hoofdstel ps of sweden nirak heb hem even uitgeprobeerd bij mijn andere paard, vind hem echt heel erg mooi vormen en dat alles mooi vrij ligt<3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 09:16

Ik vind het een prachtig hoofdstel :)

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 12:34

Mooi! Maar sowieso een prachtige set met je zadel zo.

Ik wist ook niet dat lemieux zulke beugelriemen had, die ga ik even opzoeken :))

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 13:43

Zijn er hier mensen met een bovenaanzicht van hun micklem kopstuk? is het de bedoeling dat het brede deel echt tussen de oren valt?

JameyDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 16:18

Waidida schreef:
Zijn er hier mensen met een bovenaanzicht van hun micklem kopstuk? is het de bedoeling dat het brede deel echt tussen de oren valt?

Van wat ik van andere mensen heb gehoord van het micklem kopstuk valt altijd een beetje tegen, geloof dat het nieuwere model wel beter is. :) geloof wel dat er wat foto's staan van het micklem hoofdstel in dit topic moet je wel even scrollen :o
Laatst bijgewerkt door JameyDL op 21-05-24 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 16:36

JameyDL schreef:
Waidida schreef:

Van wat ik van andere mensen heb gehoord van het micklem kopstuk altijd een beetje tegen, geloof dat het nieuwere model wel beter is. :) geloof wel dat er wat foto's staan van het micklem hoofdstel in dit topic moet je wel even scrollen :o

Hmm ja ik begon ook te twijfelen aan die pasvorm, ik heb wat geschoold, wel niet alle 200 pagina´s geef ik toe, maar vond niet meteen een foto van hoe het achter de oren moest zitten. Maar ik ga denk ik toch voor de andere kopstuk variant van bridle2fit gaan

JameyDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 16:54

Afbeelding
de oude^
Afbeelding
de nieuwe^
van wat ik kan vinden
als je micklem achter de oren in typed in de zoekbalk zie je idd niet zo snel foto's maar wel veel mensen die er over klagen dat het niet fijn ligt.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 19:57

Waidida schreef:

Ja en Nee :D

Eerder was er een speciaal Micklem topic.
Toen is er discussie geweest of het kopstuk met de brede kant naar achter (richting staart) of naar voren gericht moest zijn. Ik heb het toen gevraagd aan William Micklem himself.

Het kopstuk van een Micklem moet met de brede kant naar de ruiter en dus niet tussen de oren.
Indertijd was er verwarring omdat er een kopstukken was waarbij ‘Front’ en de pijl verkeerd t.o.v. elkaar gedrukt waren.