Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anoniem schreef:Zijn HD inlages fijn in gebruik?
Ik wil ze aanschaffen, rijd vrij lange ritten,pony moet weer terug komen in bespiering op de rug en ik ben niet de lichtste...
Maar qua zit,is het dan heel erg anders??
SarahIlse schreef:Kom weer even spammen hoor.
Vandaag is Lilianne langs geweest & zijn we uitgekomen op een Ghost Quevis. Ik vond het directe contact tussen mijn been en haar buik heel fijn en de ´vooruitstekende´ wrongen, omdat ik liever wat korter dan wat langer zit.Wat ook wel heel opmerkelijk was: mijn merrie reageerde enorm verschillend op de pad mét of zónder inkeping. Zonder inkeping ging ze echt omhoog lopen ´duwen´ met haar hoofd en hals, terwijl ze mét inkeping veel sneller zakte. Heel erg grappig om dat verschil zo duidelijk te kunnen voelen en te weten natuurlijk.
Ik ga nu in ieder geval als een haas dat zadel bestellen, zodat we zo snel mogelijk weer aan de slag kunnen.
pleiada schreef:Ik heb even een vraagje voor jullie..Ik heb een van mijn ghosts verkocht aan iemand met een ijslander en kreeg net een berichtje dat het zadel wat naar voren schoof..Bij mij liggen de ghost op mijn tonnetjes als een huis dus ik heb daar nooit aan gedacht..Er zit geen orginele pad onder en ik had het idee dat die pad wat strak op de schoft trok..Kan het helpen om een andere pad te proberen en zou het evt ook helpen om de kussens bijv iets smaller te zetten?
SarahIlse schreef:Kom weer even spammen hoor.
Vandaag is Lilianne langs geweest & zijn we uitgekomen op een Ghost Quevis. Ik vond het directe contact tussen mijn been en haar buik heel fijn en de ´vooruitstekende´ wrongen, omdat ik liever wat korter dan wat langer zit.Wat ook wel heel opmerkelijk was: mijn merrie reageerde enorm verschillend op de pad mét of zónder inkeping. Zonder inkeping ging ze echt omhoog lopen ´duwen´ met haar hoofd en hals, terwijl ze mét inkeping veel sneller zakte. Heel erg grappig om dat verschil zo duidelijk te kunnen voelen en te weten natuurlijk.
Ik ga nu in ieder geval als een haas dat zadel bestellen, zodat we zo snel mogelijk weer aan de slag kunnen.
Anoniem schreef:Ik vraag het vooral omdat ik rugklachten heb. Vind het zachte close zitten van barefoot zo heerlijk
Maar vind goede druiverdeling ook belangrijk..
zafan schreef:SarahIlse schreef:Kom weer even spammen hoor.
Fijn dat je een zadel gevonden heb! Reed je al wel boomloos? Zo nee, vond je het een erg groot verschil? Lilianne komt over een kleine 2 weken bij mij langs, kan niet wachten echt benieuwd. Hoop ook wel steeds meer dat we op een ghost uit gaan komen!
Geryon schreef:Anoniem schreef:Ik vraag het vooral omdat ik rugklachten heb. Vind het zachte close zitten van barefoot zo heerlijk
Maar vind goede druiverdeling ook belangrijk..
Barefoot heeft van zichzelf al voldoende drukverdeling hoor!Zou ze in het geval van drukverdeling alleen nemen als je zelf erg zwaar bent, je endurance rijdt of een hele gevoelige pony hebt die met minder klachten krijgt.
Overigens zouden hd inlages het geheel juist minder breed maken omdat het meer a-vorm wordt. Ik vind het zelf ook totaal niet breder zitten alleen iets hobbeliger.