Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 09:18

Yvank_ schreef:
Toch zou ik met dat bitloze uitkijken... zelf met nu ook een originele meegemaakt dat het haakje waar die aanzit knapt gewoon aan lang teugeltje... En ben helaas niet de enige, contact met horseware leverde ook dat die aangaven dat je er alleen in de bak bitloos mee 'mag' omdat ze inderdaad niet zo sterk zijn en kunnen knappen en dat buiten levensgevaarlijk is..

Deze foto is gemaakt voor bekent was dat hij 'makkelijk' kon knappen. Bij mij is hij toen ik buiten reed met bit geknapt. Het is nu gemaakt en we rijden weer vrolijk rond. :D

Indestal

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 09:23

eigenlijk wel schandalig voor zo veel geld zo slechte kwaliteit....het leer en de stiksels, zou niet moeten mogen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 09:25

Ja het is ook schandalig eigenlijk := , maar ik vind de kwaliteit leer ook ronduit slecht.. De meeste hoofstellen zien er na een paar maanden uit alsof ze al 10 jaar gebruikt zijn.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 09:29

Daar was ik al bang voor, je ziet het nl ook al op het plaatje...dun stukje leer...het concept is wat je betaald..

Zijn er meer dit soort hoofdstellen van andere merken?

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 09:32

Dat bij de Multi de stiksels/leertjes knappen bij bitloos gebruik vind ik écht slecht. Dat moet toch absoluut niet kunnen op zo'n grote schaal met zo'n prijs.

Maar dat hoofdstellen er na kort gebruik al uit zien als oude lorren ben ik het niet mee eens, ken meerdere mensen die er al jaren mee rijden (plus ik zelf) en daarvan zien de hoofdstellen er stuk voor stuk nog top uit. Mijne wordt ijna dagelijks in weer en wind gebruikt, en krijg nog steeds wel eens de vraag of ie nieuw is :P Ik denk dat dat echt aan het onderhoud/manier van omgaan of de opslag ligt.

Leer van mijn BR en Passier hoofdstellen is wel zachter, leerkwaliteit daarvan is beter dan de Micklem. Maar die zijn dan ook net zo duur of zelfs nog een stuk duurder, en dat zonder "speciale" anatomische vorm. Idd, het concept betaal je dus wel extra voor bij de Micklem.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 09:39

Ik heb een bartl van bijna 200 ik geloof dat hij 180 was, die heb ik al 10 jaar ziet er uit als nieuw en ik vet soms in....van de week een paar uur in bak olie gelegd en boterzacht, diepzwart en als nieuw komt hij er uit, zelfs de gaatjes met de klipjesafdruk is amper te zien...
Dat is kwaliteit en dat zie je ook...het verschil met hoofdstellen van 30 euro...ik denk dat die ook niet zo lang mee gaan.

Maar losscheuren is ook gebruik van goedkope garen en dat vind ik not done!

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 10:11

Ik heb een 'neppe' op de kop getikt voor €17,50. Ga kijken hoe mijn leasepaard er op reageert. Je kan er dus beter niet sidepull mee buiten rijden? En zijn er meer mensen die een 'neppe' hebben?

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 11:40

Maaikevdk schreef:
Ik heb een 'neppe' op de kop getikt voor €17,50. Ga kijken hoe mijn leasepaard er op reageert. Je kan er dus beter niet sidepull mee buiten rijden? En zijn er meer mensen die een 'neppe' hebben?

Ja ik.. Ik hád er ruim 100 :P
Heb er ook 1 in gebruik om mee te longeren. Voor het rijden heb ik een echte, een Competition. Die er ook nog als nieuw uitziet, ik ben er heel tevreden over!
De neppe is minder van kwaliteit, niet onderlegd onder de neusriem. Wel onder het kopstuk en frontriem. De bandjes van de neppers zijn ook zwakker, een aantal heb ik zelf al laten repareren bij de zadelmaker. Mijn eigen nepper is juist heel stevig!
€17,50 is helemaal geen geld, die van mij kosten dan nog €25 euro en die vlogen al de deur uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 11:52

Niu begin ik toch weer te twijfelen hoor, om met mijn micklem buiten als sidepull te rijden...

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 11:54

Zijn ze zo slecht ja voor bitloos gebruik? Ik wil de mijne toch ook echt als sidepull gaan gebruiken, hoop dat hij toch wel langer meegaat ;) we zullen zien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 11:57

Tja ze kunnen knappen... Rambo raadt ook bitloos buiten rijden ermee af :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 12:00

Mischien moet ik m dan toch maar weer verkopen.

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 12:31

Het blijkt dat de verhalen hierover nogal wisselend zijn. Op facebook zijn ze juist positief over de sidepull en heeft er niemand klachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 12:34

Tja maar als die knapt als je in volle galop door het bos gaat ben je zeker niet blij :n . Ik nam het risico niet... alléén in de bak. Net als het advies van rambo.

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 13:50

Om even op de kleuren terug te komen.

Horseware had zwart, bruin en Tobaco kleur.

Sinds 2012 is Horseware gestopt met de Competition in Tobaco kleur te fabriceren. Het hoofdstel is blijkbaar uit het assortiment gehaals omdat de kleur niet voldoende werk verkocht .
Deze kleur is alleen nog mondjesmaat te vinden op E-bay.
Zelf had ik de mazzel om de SH maat in de Tobaco kleur over te kopen van een mede bokker.

Mijn eerste hoofdstel is al 7 jaar oud, en voldoet nog steeds naar tevredenheid!
Hoewel ik op wedstrijd nog steeds veel verbaasde blikken zie als ik voorbij rij, zie ik er steeds meer mensen mee rijden.

Afbeelding

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 17:07

Dabo schreef:
Maaikevdk schreef:

Ja ik.. Ik hád er ruim 100 :P
Heb er ook 1 in gebruik om mee te longeren. Voor het rijden heb ik een echte, een Competition. Die er ook nog als nieuw uitziet, ik ben er heel tevreden over!
De neppe is minder van kwaliteit, niet onderlegd onder de neusriem. Wel onder het kopstuk en frontriem. De bandjes van de neppers zijn ook zwakker, een aantal heb ik zelf al laten repareren bij de zadelmaker. Mijn eigen nepper is juist heel stevig!
€17,50 is helemaal geen geld, die van mij kosten dan nog €25 euro en die vlogen al de deur uit!

Ik ben diegene die op Fb had gereageerd voor kleinere maten ;) Is het verstandig om van tevoren hem te laten verstevigen op een of andere manier, of gewoon gaan gebruiken totdat hij (hopelijk niet) kapot gaat en er daarna mee naar de schoenmaker gaan?

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 19:18

Ik zou gewoon ff flink aan de ringetjes trekken en draaien.. De zwakke bandjes gingen direct al kapot.
Die van mijn eigen hoofdstel zitten goed stevig, alle 4. Die laat ik dan ook niet repareren. Maar ik rij er dan ook niet bitloos mee, en mocht er 1 knappen met bit, dan hangt alleen die kaak of kinriem maar los...
Als je bitloos rijdt is het een ander verhaal natuurlijk. Bij elk systeem (sidepull, kin of kaakgekruisd) staat er druk op die ringetjes van de kinriem...

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 19:51

Ik heb de mijne verkocht !
Helaas beetje spijt van ...
Had wel een multi , wil nu een competion kopen . Zonder extra ring op de neus

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 22:12

ik ben heel lang op zoek geweest naar de tobacco, nooit gevonden helaas... -O-

Nef1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 03:24

MargrietJonk schreef:
Om even op de kleuren terug te komen.

Horseware had zwart, bruin en Tobaco kleur.

Sinds 2012 is Horseware gestopt met de Competition in Tobaco kleur te fabriceren. Het hoofdstel is blijkbaar uit het assortiment gehaals omdat de kleur niet voldoende werk verkocht .
Deze kleur is alleen nog mondjesmaat te vinden op E-bay.
Zelf had ik de mazzel om de SH maat in de Tobaco kleur over te kopen van een mede bokker.

Mijn eerste hoofdstel is al 7 jaar oud, en voldoet nog steeds naar tevredenheid!
Hoewel ik op wedstrijd nog steeds veel verbaasde blikken zie als ik voorbij rij, zie ik er steeds meer mensen mee rijden.

[ [url=m/PvkDTJ.png]Afbeelding[/url] ]

Die kleur is zo gaaf!! En wat staat het hem prachtig!!
Paard heeft ook een heerlijk koppie <3 Wat een knapperd!

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:16

Hi hi dank je Nef! Ze mn ondeugende sprinkhaan. <3

Toendertijd waren ze ook best moeilijk leverbaar, omdat ze net op de markt kwamen.
Omdat ik die kleur zo mooi vond, heb ik m gewoon gekocht. Ondanks dat het alleen bij
mn rijlaarzen paste. Ach. Alles went. hi hi.

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:17

Afbeelding

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:26

Prachtig die kleur!

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 14:30

Op een donkerbruine is dat kleur hoofdstel inderdaad prachtig!

Nef1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 02:56

MargrietJonk schreef:
[ [url=m/LpreER.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hou op!! Je maakt me gek! <3 :P
Echt wat een heerlijk koppie!