voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 17:42

Daf schreef:
Net gebeld met Beilen, want zag ineens op de site staan dat zadel per 18 okt beschikbaar was ipv gelijk (zoals eergister op de site stond toen ik betaalde), maar zadel was nog niet teruggestuurd en zou diegene vandaag gelijk doen en dan hoopt hij hem morgen gelijk naar mij door te sturen, zodat ik m zaterdag heb :):)

DUS WIL DEGENE DIE HET ZADEL NOG NIET TERUG HEEFT GESTUURD, DIT NU DIRECT NOG DOEN!!!!!
:P :P :D

Toch maak ik mij wel zorgen mbt haar schoft hoor. Verkoper denkt ook dat maat M goed moet zijn gezien dr stokmaat en bouw, maar hij stuurt zowel pommel maat S als M mee en lange singel :)

grappig heb vandaag de lexington opgehaald
(woon vlakbij)
de schoft vond ik meevallen ziezo moest ook een M heeft een hoge schoft (groot paard) hij ligt als gegoten en tot nu toe het enigste zadel waar zijn schoft vrij blijft liggen
ik bn heel benieuwd hoe hij jouw gaat bevallen (model london)

Daf

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 20:34

Hoi, woonde ik maar zo dichtbij ;) Heb je misschien foto's van hoe t zadel op jouw paard ligt? Hoor maar weinig dat het zadel ook op grote paarden gelegd wordt.

Vanavond boomloos zadel van stalgenootje opgelegd, Trekker Endurance Pro (ouder model) met M pommel, deze lag alleen gelijk op de schoft :\

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 20:34

Wat een pracht van een paard heb je trouwens :j

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 20:38

De nieuwe modellen van trekker hebben een verstelbare pommel,dus dat is al een heel verschil met de oudere modellen en aan te passen aan de rug van je paard :j

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 21:48

nee heb geen foto gemaakt maar je moet er voor zorgen dat hij een handbreedte vanaf de schouder ligt
en dat hij niet op de schoft ligt maar erachter zeg maar je moet zo kijken dat je zitvlak recht ligt
valt erg mee en je kunt het makkelijk bekijken

dankje ben ook heel erg blij met hem,!!

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 22:57

Wat is de Barrydale een aanrader zeg! Hij zit als een huis. alleen met galopperen moet ik mijn zit nog vinden.

Ik zei gisteren per ongeluk BarryFoot toen ik barefoot barrydale wilde zeggen, dus ik heb mijn barrydale omgedoopt tot BarryFoot :+

Afbeelding

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 22:59

<3 Oh wat een mooi zadel! Het staat jullie prachtig, echt waar :j

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 23:00

Thanks!
Wel jammer dat het zo snel slijt! Op de plaats van de beugelriemen zitten al lelijke plekken, dat valt me dik tegen.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 23:08

oei, ja das wel jammer.
Ik vind de cmbinatie super met je westernuitrusting! Ik rijd ook met westernspullen en hier hou ik wel van. :)

Heb jij een zwart/bruine? Ik vind de donkerbruin/lichtbruine ook mooi maar dat zwarte deel flatteert wel en je pad is er leuk onder.

Is het jouw eerste BF? Kan je vergelijken?

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 00:04

Ja kijk! Jou benen zijn precies lang genoeg Miss Charlie! Ziet er prachtig uit zeg, staat jullie supergoed :j

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 07:18

Wauw, dat staat supergoed.
Paard er ook blij mee??

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 07:50

lovewidy schreef:
ik ben nog steeds heel blij met mijn barefoot cheyenne. maar er is wel een probleempje waarvan ik hoop dat jullie mij kunnen helpen... mijn zadel schuift namelijk. elk zadel schuift, zelfs aangemeten zadels met voorsingel bleven nog schuiven. toen ben ik over gestapt naar boomloos. dit blijft redelijk liggen, beter iniedergeval als boomzadels. toen ik t zadel kocht was mijn pony drachtig, dus ik kon sws geen ander zadel kopen. na de bevalling heeft het een hele poos amper geschoven, maar nu begint t weer serieus te schuiven en ik word er niet vrolijk van... wee iemand wat ik tegen het schuiven kan doen? het zadel schuift namelijk net iets te ver. verder ligt het zadel trouwens erg goed en eigenlijk schuift het alleen in galop

Blijft toch een lastig probleem hè.. Mijn haflinger heeft een (te) ronde buik, vlakke schouder die erg ver doorloopt naar achteren, en een singelplaats ver naar voor. Ik heb al veel geprobeerd maar hij blijft te ver naar voor liggen.
Heb niet het idee dat pony er past van heeft dus heb besloten me er voor nu bij neer te leggen in de hoop dat het beter wordt zodra ze wat is afgevallen en meer rugspier ontwikkeld heeft.

Banaansingel al geprobeerd? Dat is voor sommigen wel een oplossing. En gecontroleerd of de pommel nog past?

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 08:17

erg mooi MissCharlie ! En je zit er zo mooi recht op, ik had altijd het probleem dat ik in een stoelzit werd gedwongen met de cheyenne (andere modellen nog niet uitgeprobeerd, en ondertussen zal de cheyenne ook wel geëvolueerd zijn veronderstel ik).
Vind de barrydale een heel knap zadel, afgelopen zomer in mijn handen gehad op een beurs en eventjes op gezeten en njammie !

Ik baal nog altijd dat ik de Trekker True Talent niet goed passend kreeg, volgend jaar laat ik die verdeler toch eens zelf afkomen (woont op amper 50 km, lekker handig) ipv het gewoon te testen zoals ik nu heb gedaan.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 10:04

@lovewidy: een pad met een anti-slip onderkant wil bij ronde paardjes wel helpen om het zadel op zijn plaats te houden.
ik was eens vergeten aansingelen voor ik opsteeg, en het zadel hing ongeveer op zijn buik - maar de pad lag nog perfect op zijn plaats :D

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 10:17

Ik heb een heeeeele ronde Haf waar alles op schuift, behalve mijn barebackpad met antislip onderkant en mijn BF Arizona met babaansingel van Mattes.

Goh ik ben helemaal verliefd op de Barrydale <3 ik kan er maar niet over zwijgen :o

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 10:27

iana schreef:
babaansingel

klinkt leuk :))

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 10:28

:D :D :D baNaansingel _O-

jij bent goed wakker ;)

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 11:26

MissCharlie: Wat loopt kimmetje lekker zeg!! Ik wordt daar zo blij van :)

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 11:46

Misscharlie, is dat kim? Woow :wow:
Die ziet er goed uit zeg! jullie gaan ook super!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 11:55

Wat een mooie Barrydale op de vorige pagina! (maar rijden die laarzen niet heel vervelend? :P)

Ik heb net equixantos gemaild of ze nog een pommel maat S hebben liggen, hopelijk kan ik die binnenkort ophalen :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 12:59

O, en ik krijg net een bestelling van ze met S pommels erin :=

Heb ik niet op voorraad, Barefoot loopt erg achter met leveringen helaas....dus ik duim voor je dat ze er nog 1 voor je hadden liggen :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 13:02

Oeps, haha! Ik hoop inderdaad heel hard dat ze er nog eentje hebben, als ik nu op het zadel ga zitten drukt het op de schoft :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 13:04

Oei, dat is niks inderdaad!

Geen ruimte om het zadel nog ietsje naar achteren te leggen? Dat kan vaak net dat kleine beetje schelen :)

Niet dat hij dan op de kont ligt uiteraard :P

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 13:10

Nee, het scheelde wel, maar niet genoeg helaas :). Ze is de laatste tijd weer wat aan het afvallen en dus komt de ruggegraat wat hoger te liggen. Ze lijkt er overigens geen last van te hebben, maar ik gun haar graag een S pommel :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 13:48

Hij heeft ze inderdaad niet meer, ze waren waarschijnlijk binnen 2 weken weer leverbaar. Nou ja, dan moet ze het nog maar 2 weekjes uithouden zo :D. Misschien kan ik de voorkant op de een of andere manier wat ophogen met een stel sokken in het dekje :').