Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ladyrosa schreef:Ah okee, bedankt voor de antwoorden! Als ik met een micklem bitloos wedstrijden wil gaan rijden kan ik dus het beste een multi kopen en daar het ringetje van afhalen?
Leen schreef:En de multi heeft nog kruisjes gestikt boven de kinriem. Waar de aanhechting is dus, wat maakt dat er heel wat druk op kan komen zonder dat het knapt. Bij de competition is dat niet nodig aangezien daar geen druk (of zeer weinig) op komt.
car0linee schreef:Mijn micklem is vandaag op buitenrit geknapt :'( gelukkig rij ik mijn merrie met de sidepull en kon ik mijn teugel iets hoger aan de neusriem hangen en is mijn merrie erg licht aan de hulpen. Maar flink balen. Iemand ervaring met het repareren van het hoofdstel op deze plek?
[ [url=m/3DEnX2.jpg]Afbeelding[/url] ]
Benfan schreef:car0linee schreef:Mijn micklem is vandaag op buitenrit geknapt :'( gelukkig rij ik mijn merrie met de sidepull en kon ik mijn teugel iets hoger aan de neusriem hangen en is mijn merrie erg licht aan de hulpen. Maar flink balen. Iemand ervaring met het repareren van het hoofdstel op deze plek?
[ [url=m/3DEnX2.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zo te zien hebben niet alle multi's een 'kruisje' bij de aanhechting van de ringetjes voor de neusriem. Zijn dat de nieuwere modellen die dat wel hebben? En de oude niet. En waar zou je dit evt kunnen laten doen?
ElQuinox schreef:ik heb een vraagje, ik las een beetje aan het begin van dit topic dat het hoofdstel snel kapot gaat, bijvoorbeeld op buitenrit. Nou zit ik er over te twijfelen om er een aan te schaffen omdat mijn paard heel onrustig is in de aanleuning en na het rijden (en heel soms tussendoor) zijn neus over zijn benen schuurt en ik had gelezen dat dat bij de micklem niet meer gebeurt. Maar omdat ik vaak een buitenrit doe, is het dan wel handig om een micklem te kopen?