[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kaatastrof

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 21:22

Ik ben door negatievere ervaringen van vrienden met Ghost destijds wat beginnen twijfelen aan de zadels, maar met die Buttera begint het toch ook wel wat te kriebelen. Lijkt me heerlijk zitten, eigenlijk wat ik zoek ook en prima binnen budget. :)

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 22:57

Kaatastrof schreef:
Ik ben door negatievere ervaringen van vrienden met Ghost destijds wat beginnen twijfelen aan de zadels, maar met die Buttera begint het toch ook wel wat te kriebelen. Lijkt me heerlijk zitten, eigenlijk wat ik zoek ook en prima binnen budget. :)

Dat je vrienden negatieve ervaringen hebben, wil natuurlijk niet zeggen dat jij die ook moet hebben. Ieder paard en iedere ruiter is anders. Ik persoonlijk wil niks anders meer dan ghost. Op mijn paard lag de barefoot weer slecht en schoof heel erg. En je kan altijd eerst testen natuurlijk of het wat voor jou en je paard is.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 07:38

Hier een hersenschudding gekregen door een schuivende ghost. :+
Maar met zoeken en aanpassingen ligt hij nu stevig en stabiel. Vorig jaar met afvallen moest er ook continu aangepast worden. Ben blij dat ik ghost niet heb opgegeven, zeker nu met mijn buttera zitting. Ik had bijna een ander zadel gekocht, maar verkoper reageerde op den duur niet meer. Achteraf toch wel blij om. :))

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 12:33

puppy1128 schreef:
Nou hier ook blij met de buttera zitting hoor, ik heb hem als zadel. Het zit heerlijk en stevig. :D

Hier een paar foto's met het zadel.
[RIJ-ITP] Wanneer je weer volop kan genieten!

MOOI!!! <3 Mooie kleur, mooie pony, mooie foto's _/-\o_

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 17:01

Jullie Buttera's zijn prachtig!

Ik heb een vraag aan de Ghost-dealers en/of Ghost-kenners. Heb een zitting van de Ghost Florac op de kop getikt voor een belachelijk goede prijs. Maar dan moet ik natuurlijk nog een Ghost basis erbij. Kun je die los kopen, ook bijvoorbeeld na een pasconsult? Vind het niet erg om een compleet zadel te kopen (ik zit ook te lonken naar de Barocco) en dan van zitting te wisselen als ik bijvoorbeeld wil springen. Maar is het überhaupt een optie, de basis los?

Zadelpasser erbij doe ik t.z.t. sowieso, wil zeker zijn dat het goed ligt op paard.
Laatst bijgewerkt door miereneter op 03-05-21 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 17:07

Mijn ervaring is dat de zitting veranderen zoveel gedoe is, dat ik dat nooit zou doen om de ene keer te dressuren en de andere keer te springen. Zoiets zou ik enkel als optie zien om te doen als ik bv een gans weekend / week zou gaan springen bv.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 17:28

Duhelo schreef:
Mijn ervaring is dat de zitting veranderen zoveel gedoe is, dat ik dat nooit zou doen om de ene keer te dressuren en de andere keer te springen. Zoiets zou ik enkel als optie zien om te doen als ik bv een gans weekend / week zou gaan springen bv.

Goed om te weten, dank je!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 19:15

miereneter schreef:
Jullie Buttera's zijn prachtig!

Ik heb een vraag aan de Ghost-dealers en/of Ghost-kenners. Heb een zitting van de Ghost Florac op de kop getikt voor een belachelijk goede prijs. Maar dan moet ik natuurlijk nog een Ghost basis erbij. Kun je die los kopen, ook bijvoorbeeld na een pasconsult? Vind het niet erg om een compleet zadel te kopen (ik zit ook te lonken naar de Barocco) en dan van zitting te wisselen als ik bijvoorbeeld wil springen. Maar is het überhaupt een optie, de basis los?

Zadelpasser erbij doe ik t.z.t. sowieso, wil zeker zijn dat het goed ligt op paard.

Ja hoor, je kunt alle onderdelen los bestellen (bijna alle onderdelen) Dus ook een basis en kussens

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 20:50

miereneter, ik heb hetzelfde als Duhelo. Ik had (heb) 2 zadels (basissen), 3 zittingen (had toen 2 pony's). De 3de zitting bleek uiteindelijk gewoon werkloos te blijven, ik ben veel te lui om dat regelmatig te veranderen. :D

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 09:16

Citaat:
Ja hoor, je kunt alle onderdelen los bestellen (bijna alle onderdelen) Dus ook een basis en kussens

Super! Het is wel echt een heel fijn systeem, die zadels.

Jokari, goed om te weten, misschien moet ik het dan bij één zitting houden.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 16:34

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 20:05

Niet met deze, maar wel de beugelriemen met T gespjes. Die vind ik heel makkelijk vooral als je tijdens het rijden een keer moet verstellen, maar ik merk wel dat de gaatjes snel uitlubberen. Weet niet of dat hetzelfde soort leer is? Van wat ik op de site lees wel.

Ik heb ook een vraag over de halfpad van Grandeur. Die is er in drie maten: 55, 62, of 65 cm. Ik heb een maat 2 Barefoot Cherokee zadel, welke maat kan ik er dan het beste onderleggen? Ik twijfel tussen 62 en 65, maar ik weet niet wat ik precies moet opmeten om erachter te komen.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 11:28

Mocht iemand interesse hebben, ik heb een cavallin toscana piccolo in de uitverkoop

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 11:35

Ik dacht even: het is voorbestemd, maar dat kleurtje is nét het ene kleurtje wat ik niet zoek...
Ik denk er sterk over om een cavallin bbp/zadel te gaan testen. Ik vind de buttera wel erg "heftig" qua voorkant, maar denk kwestie van testen of de toscane of buttera beter passend is.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 11:39

Ah, helaas!

Het is zeker een kwestie van testen. Het mooie is dat je met 1 basis beide zittingen kunt testen, gemakkelijk zelf uit te wisselen!

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 11:44

Buitenzinnig schreef:
Ah, helaas!

Het is zeker een kwestie van testen. Het mooie is dat je met 1 basis beide zittingen kunt testen, gemakkelijk zelf uit te wisselen!

Echt waar joh!!
Ow ja, enige, ik dénk van de Buttera een maat normaal nodig te zijn en van de Toscane maat Picollo, als ik het goed heb begrepen valt de Buttera klein...
"vroeger" een gewone ghost gehad, normale maat, die was véél te groot, maar ik ben ondertussen zo'n 5 (gezonde) kilo's zwaarder, dus twijfel of een buttera picollo hem gaat worden :+

Ben zo'n 1,78 en 72 kilo met maat 38 ongeveer. (gewone kledingmaat)

Ik heb een paar prachtige vossen, en gebruik veel roze en paars, dus uhh dat gaat vloeken als een malle :+
De groene op je facebook vind ik ook tof, blauw kan ik prima mee, zwart bruin, paars, roze, kan allemaal. Maar geen roestkleur :7

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 21:22

Hoi allemaal, helaas heb ik alweer hetzelfde probleem als de vorige keer : de pad verschuift naar achter onder het zadel dus de pad wordt te dik. Het zadel blijft zelf nog steeds goed liggen.

Maarja, wat nu.. Ik vind het een tikkeltje spannend om echt inlageloos te gaan rijden zels al kan dat in theorie wel met trekker zadel.
Vorig jaar was ik begonnen met dubbele inlages (een soort gel + 3 mesh) in de dikke pad. Toen kwam mijn eigen zadel in de plaats van het leenzadel en waren de gel inlages niet meer nodig (die heb ik dus ook niet aangeschaft).

Weer later ben ik overgegaan naar de dunnere pad met 3 mesh inlages. Is ook weer gecontroleerd door de zadelpasser trouwens.

Maar nu zit ik wel te denken, misschien toch dunne inlages kopen? Welke dan? Iemand een tip of zou ik toch paula nog eens moeten bellen.. :+

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 19:25

Paula zegt, pad gewoon goed vastmaken aan de voorkant.
Dus ik ga aan de knutsel en zet er lusjes op

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 20:28

siskeh schreef:
Buitenzinnig schreef:
Ah, helaas!

Echt waar joh!!
Ow ja, enige, ik dénk van de Buttera een maat normaal nodig te zijn en van de Toscane maat Picollo, als ik het goed heb begrepen valt de Buttera klein...
"vroeger" een gewone ghost gehad, normale maat, die was véél te groot, maar ik ben ondertussen zo'n 5 (gezonde) kilo's zwaarder, dus twijfel of een buttera picollo hem gaat worden :+

Ben zo'n 1,78 en 72 kilo met maat 38 ongeveer. (gewone kledingmaat)

Ik heb een paar prachtige vossen, en gebruik veel roze en paars, dus uhh dat gaat vloeken als een malle :+
De groene op je facebook vind ik ook tof, blauw kan ik prima mee, zwart bruin, paars, roze, kan allemaal. Maar geen roestkleur :7

Ik heb van de buttera beide maten getest. En de picolo was voor mij te klein. ( zit tussen maat 38 en 40 in) en normale maat was top. Bij mijn Mandriana heb ik wel picolo. Maar inderdaad door de hogere voorkant van de buttera zit je wat krapper. Maar is zo'n heerlijk zadel. Heb er meteen een voor mezelf besteld. Ik vind ze persoonlijk ook super mooi om te zien.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 20:53

Zo op foto's vind ik de hoge voorkant wel wat "heftig", maar misschien valt dit in de praktijk wel erg mee.
Daarom ook interesse in model Toscane. en wat jij beschrijft is volgens mij hier al vaker voorgekomen.
"Gelukkig" heeft paard makkelijk de ruimte voor een normale maat, maar ik vind zelf te ruim zitten echt niet fijn.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 22:11

Sintara schreef:
Paula zegt, pad gewoon goed vastmaken aan de voorkant.
Dus ik ga aan de knutsel en zet er lusjes op

Heeft gewerkt *\o/* ik heb gewoon zowel aan de voorkant lusjes nodig, als ook bij de singel. En om de een of andere reden had de ene pad het ene en de andere het andere..

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 08:22

Hoi allen,

Wij zoeken een zadeltje voor onze Welsh mountain en werden getipt voor een barefoot bellis.
Zijn hier mensen met ervaring ermee? Vroeger vond ik zelf op m’n pony’s barefoot helemaal niet zo fijn zitten, veel te wijd. Hoe is dat met de kinder zadels?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 12:50

Ik heb die barefoot gehad en geen kind wou erop rijden :'), voor mn ene merrie te groot en de andere kon net. Ik heb nu een wintec junior en een bates dressuur

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 18:36

Gisteren hebben Marie en ik weer geoefend met boogschieten met de Buttera! En m'n moeder was er om het op te nemen.

Even voor het idee: ik heb een piccolo zadel en zelf broekmaat 36/38. Marie gaat hier ietsjes te langzaam, ze vond een bepaalde hoek van de bak ineens wat spannend (een kip was met het kippengaas in de weer geloof ik).

Ik heb het gevoel alsof ik jullie wat spam met het zadeltje, maar ik ben er zo blij mee :+

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 18:55

Mariett schreef:
Gisteren hebben Marie en ik weer geoefend met boogschieten met de Buttera! En m'n moeder was er om het op te nemen.

Even voor het idee: ik heb een piccolo zadel en zelf broekmaat 36/38. Marie gaat hier ietsjes te langzaam, ze vond een bepaalde hoek van de bak ineens wat spannend (een kip was met het kippengaas in de weer geloof ik).

[ Video ]

Ik heb het gevoel alsof ik jullie wat spam met het zadeltje, maar ik ben er zo blij mee :+

Je spamt maar een end weg hoor!!! Wat leuk *\o/* <3

Maar begrijp ik het goed, stond je moeder achter het doel???? :oo
Dat lijkt me best gevaarlijk....