[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:01

|( Misschien dat ik mijn spookje te koop zet ..

Ben toch beetje bang dat mijn paard haar rug niet geschikt is door de verzonken vorm van de rug .

Sussanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:09

Afbeelding

Nog even een rijfoto. Niet mijn beste zit en de beugels kunnen nog wel wat langer. Justine vond de oefening moeilijk en moet nog veel been geven. Maar daar gaat het niet om, het zadel ligt neem ik aan goed.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 23:29

Er staat op facebook 2 cheyenne's te koop. Zo te zien incl. Fenders en pad. Denk geen vps. Voor 2 samen 350. Maat 2
Iemand die samen wil doen?
175 vind ik prima voor een tijdelijk zadel... :P

MissCharlie

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 23:40

Staan die te koop in een groep? Wel interessant voor als ik zelf mijn zadel ga verkopen.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 23:42

Ja de barefoot te koop en ruil groep

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 00:45

Zinzi_jewel schreef:
|( Misschien dat ik mijn spookje te koop zet ..

Ben toch beetje bang dat mijn paard haar rug niet geschikt is door de verzonken vorm van de rug .

Wat zonde, ik kan me voorstellen dat het balen is als je weer opnieuw op zadelzoektocht moet... :(
Hoe merkte je dat deze niet paste? bedoel je dat de rug te hol is, of dat de ruggengraat teveel uitsteekt?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 06:39

Haar rug is denk ik te hol ...
Waardoor ik daar net geen draagvlak heb ..
Of ze is erg gevoelig . Maar dat weet ik niet wat t is ...
Merk aan haar lopen ( nog )niks geks . Maar de afdruk is niet zoals t zou moeten zijn ...
En ik baal 300%

Maar ben nog bezig met mailcontact over een evt oplossing .

Sussanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 06:57

Zinzi_jewel schreef:
Haar rug is denk ik te hol ...
Waardoor ik daar net geen draagvlak heb ..
Of ze is erg gevoelig . Maar dat weet ik niet wat t is ...
Merk aan haar lopen ( nog )niks geks . Maar de afdruk is niet zoals t zou moeten zijn ...
En ik baal 300%

Maar ben nog bezig met mailcontact over een evt oplossing .

Balen want je leek zo enthousiast. Heb je ook een foto van de afdruk, zodat anderen hier ook mee kunnen kijken? Of mss een bezoekje van de passervice?

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 08:23

Ik vind de ghost wel fijn voor een wat hollere rug,zoals bij mijn oudere merrie..Hij past zich juist mooi aan vind ik..Ik ben ook wel benieuwd naar de afdruk..

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 09:52

Afbeelding

Afbeelding

Heb wel met pad gereden maar dit katoenen dekje eronder gelegd zodat ik t duidelijker zag !
Zag dit namelijk ook met de Kifra .

Paard beweegt ( nog ) wel goed onder het zadel en ik vindt t fijn zitten !
En het concept is super . Voor mijn idee de beste boomloze

Maar nu ik dit zie is mijn gevoel niet meer happy de peppy erbij .
Mocht iemand een quilty normaal zoeken .
De mijne zou dan mogen verhuizen ...
Pas keer of 5 gebruikt
Laatst bijgewerkt door Zinzi_jewel op 18-09-15 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 09:56

Ach jeetje wat rot, ziet er uit als exact dezelfde plekken als bij de hafdame hier. Ook gevalletje holle rug. :n
Jammer zeg :(:)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 10:02

Die afdruk heb ik met alle zadels en ook bij alle paarden hier..In het midden relatief schoon en droog en voor en achter vies en nat..Hoe ziet de rug van je paard eruit na het rijden?Als je paard aangeeft het zadel prettig te vinden en jij zit er lekker lijkt het me erg zonde om hem nu alweer weg te doen..Maarja eigen keuze he :)

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 10:10

Ik probeer nog wel wat dingen .
T is als er iemand een zoekt ik geen nee zeg tegen een net aanbod

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 10:16

Ow...bij de eerste afbeelding dacht ik ook: dat is normaal, het nat worden begint aan de voorkant en achterkant, dat is op zich niks ergs :)

Maar die daarna dat zijn precies diezelfde strepen zoals bij Wubwub inderdaad... dat is wel balen....hoop dat daar nog een oplossing voor te vinden is :)

Die aanbieding van die 2 Barefoots: als je er 1 zelf wilt en ze zien er goed uit zou ik het gewoon doen hoor!! Verkoop je die andere toch wel weer makkelijk voor die prijs :j

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 10:28

Wat jammer dat het toch niet lekker past!

Die barefoot heb ik gedaan.
Heb gewoon bod gedaan van 150 voor eentje. Mocht hem overnemen voor 175 incl verzendkosten. Helemaal top! Leuk zadeltje.
Dinsdag wordt 'mijn' paard gekeurd. Als ze goed is heb ik een eigen paardje. Ze moet er t/m december blijven staan, ivm jong veulen. Maar mag gewoon komen rijden.
Mag hun zadels lenen, maar daar past mijn kont niet in, haha

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 10:39

Indien er builen optreden op de rug van je paard, dan heb je een kans dat dat van het zadel komt, of van de gebruikte pad, of gewoon omdat de ruiter scheef zit en er daardoor iets tegen de "plek met bult" aan drukt - alleen kan dat ook gebeuren met andere zadels, maar dat weet je niet - of die geven weer andere problemen en irritaties :o

Verder kan een boomloos zadel niet bruggen - hoe hol de rug ook is - zodra er gewicht op komt, buigt het door en sluit aan op de rug.

Verder zou ik luisteren naar het paard - als die er prettig mee loopt en jij er lekker in zit, zou ik me niet druk maken. Deze droge plekken toestaand is al vaker voorbij gekomen ivm Ghost - die hebben een V singel systeem waarbij er een soort open plek ontstaan die beter ventileert dan onder de rest van het zadel - ook daardoor komt het dat je die V altijd goed ziet (als droge plek) Een droge plek op de wervelkolom vinden we fijn... droog is niet altijd het gevolg van te veel druk, het is ook het gevolg van betere ventilatie.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 10:49

Welke zijn beter, de flexee dressuurzadels of de hidalgo dressuurzadels?
Als je een van beide tweedehands kon overnemen voor ong dezelfde prijs, welke zou er voorkeur hebben?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 10:57

Dank Don ,
Ik ga nog even verder ermee ...
Ben er verder ontzettend blij mee , dus dit zou moeten slagen !
Alle andere Boomloos die ik probeerde was t helemaal niet voor ons .
Te breed , te lang ...
Last van andere dingen .
Zelfs een semi boomloos zoals startrekk niet .
De ghost ligt het beste qua ligging en zit lekker .
Die plekken ....
Tja
Ik ben gewoon heel erg een perfectionist wat dat betreft .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 11:23

Ik ben nooit heel erg bezig met zweetafdrukken.
Probeer meer te kijken hoe mijn pony onder een zadel loopt. Bij hem merk ik t vooral in draf.
Als ie niet meer wil/kan strekken, is t niet goed.
Of stakerig draaft.

En uiteraard controleer ik de rug en wordt hij sowieso 1x per jaar wel nagekeken door masseur of iets.
Afgelopen woensdag werd zijn rug nog prima bevonden.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 11:43

Duhelo schreef:
Welke zijn beter, de flexee dressuurzadels of de hidalgo dressuurzadels?
Als je een van beide tweedehands kon overnemen voor ong dezelfde prijs, welke zou er voorkeur hebben?

Ik zou dan toch voor de Flexee gaan! Ik heb ervaring met alle 2. De Flexee is minder stug en betere opbouw dan de Hidalgo.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 11:52

Even een kanttekening, mijn paard is errug breed, en ik,moet wel zo smal mogelijk kunnen zitten (barefoot en ghost vallen af wegens te breed, ze vormen iets teveel mee naar paardlief :D)
Dus dan is stugger mss toch beter?

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 11:54

Ik vermoed dat de meeste hier je een Flexee gaan aanraden, maar ik zeg lekker niks want ik ben partijdig, ik weet alleen dat de Hidalgo het hier op een breed paard heel goed heeft gedaan en dat ik ook mensen ken die de Flexee juist weer niets vonden :D Denk dat het echt van je eigen voorkeur afhangt ook. Zelf nog nooit op een Flexee gezeten dus daar kan ik niks over zeggen.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 11:57

Duhelo schreef:
Even een kanttekening, mijn paard is errug breed, en ik,moet wel zo smal mogelijk kunnen zitten (barefoot en ghost vallen af wegens te breed, ze vormen iets teveel mee naar paardlief :D)

de hidalgo was vooral stug in de lengte buiging. In het volgen van de 'holling' van de rug. Maar zakte wel soms iets te ver in over de schoft (breedte) de flexee was wat het zelfde als de flexible die ik nu nog heb. Ze zijn buigbaar genoeg om de rug te volgen en stug genoeg om netjes boven je paard te blijven. De flexee is er ook met een kopijzer wat voor jou dan misschien fijn zou zijn. Dit heeft mijn flexible ook en vind dat toch wel heel fijn. Bij de flexee is die te verwisselen bij de Flexible niet.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 11:57

Ghost te breed? Ook de huidige nieuwe ghost's? Ik weet niet hoe de ghost's vroeger waren, maar die van nu, vind ik, vrij smal zitten? (en een barefoot vind ik ook minder fijn zitten)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 12:13

Daphneeeej schreef:
Duhelo schreef:

de hidalgo was vooral stug in de lengte buiging. In het volgen van de 'holling' van de rug. Maar zakte wel soms iets te ver in over de schoft (breedte) de flexee was wat het zelfde als de flexible die ik nu nog heb. Ze zijn buigbaar genoeg om de rug te volgen en stug genoeg om netjes boven je paard te blijven. De flexee is er ook met een kopijzer wat voor jou dan misschien fijn zou zijn. Dit heeft mijn flexible ook en vind dat toch wel heel fijn. Bij de flexee is die te verwisselen bij de Flexible niet.

over de flexee had ik eens contact gehad met per mi cavallo, en na opmeten op haar raadgevingen bleek dat het breedste kopijzer wss niet breed genoeg zou zijn. massimo boom heeft ze maat 40, dus enerzijds lijkt me dat stug, maar daarom durfde ik geen nieuw zadel te kopen.
Haha, dankjewel Kirsha ;)