Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Duhelo schreef:dat was dit:Fojoe kwam met een leuk idee om een soort van stijgbeugelriem in een lus aan mijn ringen vast te maken, zodat ik mijn gewone engelse singels kan gebruiken, maar hou toch liever mijn zadel met alles erop en eraan in een geheel.
Duhelo schreef:ik zal vanavond een poging doenkwa afmetingen, geen idee. mijn dubbeldikke pastten makkelijk in de agradipad, maar zou niet weten hoe lang ze zijn. Mss kan Fojoe ze eens opmeten?
Safiera schreef:Zoek schreef:Dat zou kunnen idd maar vind het zo zonde dat deze glad zijn en het zadel mooi bewerkt is...
Ja, dat is inderdaad jammer. Enige optie zou zijn dit zelf te doen of te laten doen.
@ kinel: Dat meen je niet! Aah en ik maar denken dat ze elk jaar een paar maanden eerder met de pepernoten begonnen in de winkels![]()
Ik ben nu dus van plan te gaan knutselen met inlages. Heb er twee (zachte onder en stevige boven) in de BF-pad zitten nu en dat is te weinig. Wat zouden jullie doen? Stevige er bij of zachte er bij?
En dan nog de volgorde... Sowieso één laagje zachte aan de kant van het paard. Maar dan? Zacht - stevig - zacht? Z-Z-S?
Of Z-S-S?
Ik wil ook geen drie inlages onder de pommel, dus ook nog bedenken van welk laagje ik 'm daar inkort. En ik wil de lagen richting ruiter wat versmallen, dat je dus ook minimaal een laagje smaller maakt. Op drie lagen zitten is wel breed lijkt me.
Ik ga wel lijm zoeken trouwens, denk dat ik het pakket anders nooit zonder schuiven in de pad krijg. En eerst een test bij de BF-pad, als het daar dan werkt pas ik ook onze halfpad aan. Mag dus even inlages inslaan![]()
Oja, de pony is ook nog wat overbouwd. Kan/moet ik daar nog wat mee? Wanneer ik een stuk bij de pommel vrij laat, bereik ik dan niet juist het tegenovergestelde als wanneer ik ophoog aan de voorkant?
Pff, veel vragen. Wie weet heeft iemand zin om mee te puzzelen
TanteFlavie schreef:Ik haal vrijdag een testzadel cheyenne op. Eigenlijk gaat mijn voorkeur uit naar de London, maar iedereen raadt me dat af omwille van mijn vrij korte beentjes... (ik ben maar 1,59 m) Wat is het probleem met "korte beentjes"?
Ik heb een hele ronde fjord, dus een xxl pommel nemen?
fojoe schreef:Duhelo schreef:dat was dit:Fojoe kwam met een leuk idee om een soort van stijgbeugelriem in een lus aan mijn ringen vast te maken, zodat ik mijn gewone engelse singels kan gebruiken, maar hou toch liever mijn zadel met alles erop en eraan in een geheel.
[ Afbeelding ]
op die manier kan je dus ook je huidige fra aan je westernzadel knuppen, en een nieuwe (kortere) fra bestellen voor je engelse zadel.
is wschl goedkoper of op zijn minst makkelijker te vinden dan zo'n lange western singel.
TanteFlavie schreef:Ik haal vrijdag een testzadel cheyenne op. Eigenlijk gaat mijn voorkeur uit naar de London, maar iedereen raadt me dat af omwille van mijn vrij korte beentjes... (ik ben maar 1,59 m) Wat is het probleem met "korte beentjes"?
Ik heb een hele ronde fjord, dus een xxl pommel nemen?
Duhelo schreef:fojoe schreef:dat was dit:
[ Afbeelding ]
op die manier kan je dus ook je huidige fra aan je westernzadel knuppen, en een nieuwe (kortere) fra bestellen voor je engelse zadel.
is wschl goedkoper of op zijn minst makkelijker te vinden dan zo'n lange western singel.
ja, maar, maar, het aansingelen op zijn westerns is zo cool![]()
raya00 schreef:met de londen op mijn kleine tinker kon ik de singelstoten aan elkaar vastknopen ipv. een singel gebruikenHeb overigens ook de barrydale getest, en dat zat voor geen meter. Ik kon niet met mijn knie bij de wrong, niet met mijn been bij mijn paard en qua singel was 45 cm nog veel te lang voor mijn paard. Conclusie: paard én ik gewoon een slagje te klein voor de Barrydale
JoJoPonylove schreef:het zou kunnen dat het zadel gewoon wat te breed valt, dat je je zit gaat aanpassen om dit op te vangen en zo je benen wat meer naar buiten draait.ik heb sinds 4 weken een boomloos zadel (gekocht bij me paard), ik vind het echt fijn, toen ik op de manege reed altijd zadel met boom, en als ik nu op de manege rij krijg ik echt zadel pijn XD.
nadeel: ik kreeg er wel ergere kapstokvoeten door??
Zoek schreef:Heavy duty inlages zijn geweldig... Maar ze passen niet in de/het barrydale pad en dat vind ik erg jammer omdat deze aangeprezen word als de endurance/dressuur model....en ik graag lange ritten ermee maakt..
anne_bento schreef:Gaat jou zadel niet enorm schuiven met zoveel inlages?
Ik heb 2 lagen geprobeerd en zat al enorm wiebelig en schoof alle kanten uit. Heb nu de heavy duty inlages, zit helemaal niet wiebelig maar nog lekker smal en de ruggengraatvrijheid is echt top!