Krimpen de dekjes bij jullie ook ? Mijn wedstrijddekje (die ik wel meteen was na iedere wedstrijd) Is best wel gekrompen viel me laatst op . Ik was met wol was middel op 30 graden
Dat klinkt wel aanneemlijk ja. Ik kies altijd een kort en rustig programma bijvoorbeeld voor fijne was maar ik moet zeggen dat ik ook niet wacht tot de dekjes helemaal smerig zijn dus aan een kort programma hebben ze wel genoeg.
Ik was ze kort 15 min op 30 graden, en laagste stand centrifuge. Liggend drogen. Alle dekjes zijn bij mij nog als nw en toch al aantal keren gebruikt & gewassen
Hier was ik ze gewoon op 30 graden vol programma. Nooit problemen met krimpen gehad. Ik droog ze over een stoel en centrifugeer niet te hard.
alicelover
Geplaatst: 10-06-19 10:06
Hier wassen we alle dekjes op 30 graden. Meestal fijne was. En zonder wasverzachter. Ik droog ze ook liggend. Nog nooit last gehad van krimpende dekjes van Lemieux.
Ik twijfel om mijn eerste LeMieux aan te schaffen, de Plum. Ben bang dat hij "te roze" is. Ik wil liever geen roze, maar echt paars vind ik ook niet altijd mooi. Heeft iemand foto's van Plum te paard?
Sorbet is wel echt mooi koraal hoor, vind hem niet oranje. Echt een mooi kleurtje. Moet nog steeds eens een foto maken.
Ik heb wel het idee dat de nieuwe dekjes (met de andere vorm bij de singellussen) minder stevig zijn of zo. Mijn sorbet dekje lijkt wat dunner te zijn.
hoi hoi, ik heb van lemieux al 2 dekjes (full size) onder mijn 17 inch dressuurzadel liggen. ik zweer bij ze, vind ze echt helemaal fantastisch, en zou er graag nog 2 kopen, 1 voor mn dressuur zadel, en 1 voor mn 16,5 inch springzadel. maar ik vind de dekjes onder mijn dressuurzadel misschien wel wat langig ofzo, dus ik ben eigenlijk benieuwt of er mensen zijn die met de pony maat van lemieux ervaring hebben, en onder welke zadel maten dan.
Renee_S
Geplaatst: 11-06-19 09:55
Volgens mij staat maat M voor zadels t/m 17 inch en maat L (full dus) Voor zadels van 17.5 inch of langer.
Met een 17 inch dressuur en 16.5inch spring zou er denk ik dus prima een maat M onder moeten kunnen!
Edit: Dit zou wel duidelijkheid moeten geven!
Capriootje
Geplaatst: 11-06-19 09:57
Dit is een s/m onder 17 inch erreplus springzadel. Pony is maatje E.