[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 20:37

Kitty_ schreef:
Wat leuk, ook aan de Ghost :) Lilianne is laatst toevallig ook bij Theo op stal geweest ;)
Het nieuwe materiaal van de Ghost vond ik zelf erg goed aanvoelen, volgens mij is dat heerlijk materiaal voor de zitting.

Ja ik ben helemaal enthousiast, kan niet wachten om er lekker mee te gaan rijden!
Wij staan tegenwoordig in Bleiswijk haha, jullie ook niet meer echt in de buurt toch?
Hoe gaat het met Amigo? Still going strong zo te zien, super leuk!
O en ga je ook ooit pads maken met fopschaap? :D

Is het nieuwe materiaal zo glimmend zwart zoals de wrong op die voorbeeld foto of komt dat door de belichting? Het bruine lijkt veel matter. Hou niet zo van glimmend.

Bedankt iedereen voor de ideetjes en het meedenken, weet nu al helemaal niet meer wat ik moet haha. :')

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 20:47

Bliksem schreef:
Kitty_ schreef:
Wat leuk, ook aan de Ghost :) Lilianne is laatst toevallig ook bij Theo op stal geweest ;)
Het nieuwe materiaal van de Ghost vond ik zelf erg goed aanvoelen, volgens mij is dat heerlijk materiaal voor de zitting.

Ja ik ben helemaal enthousiast, kan niet wachten om er lekker mee te gaan rijden!
Wij staan tegenwoordig in Bleiswijk haha, jullie ook niet meer echt in de buurt toch?
Hoe gaat het met Amigo? Still going strong zo te zien, super leuk!
O en ga je ook ooit pads maken met fopschaap? :D

Is het nieuwe materiaal zo glimmend zwart zoals de wrong op die voorbeeld foto of komt dat door de belichting? Het bruine lijkt veel matter. Hou niet zo van glimmend.

Bedankt iedereen voor de ideetjes en het meedenken, weet nu al helemaal niet meer wat ik moet haha. :')

Wij staan niet meer in de buurt nee, maar ik ben er nog zo nu en dan te vinden ;) Met Amigo ben ik sinds kort ook aan het mennen, je moet wat op je 29e he :P
Het zwarte is wel een beetje glimmend maar niet "high shine" Het zwarte op de wrong komt door de licht flits volgens mij...

Ik wil geen nepschaapjes... :P ik heb de afgelopen 10 jaar zoveel pads gehad, zowel met nep schaap als echt, en daaruit zijn de Kifra-pads ontstaan. Het nep schaap is leuk voor even, totdat je langere ritten gaat maken of de pads intensiever gaat gebruiken :+
De pad is bij boomloos rijden een belangrijk onderdeel van je zadel, dus vooral niet op bezuinigen :o

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 20:48

Bliksem wil een Vega zadel???
Lorica slijt niet af. Het is door en door gekleurd. Het is stroef, zoals suede - je hebt bruin, zwart en kaneel -in het nieuwe gladde kunstleer (Micropell) heb je alleen maar zwart en donker bruin. Volgens Ghost fabrikant is het sterker dan de Lorica - je zou een zitting kunnen nemen van Lorica and dan de zweetbladen in Micropell

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 20:52

Helaas zag ik aan de achterkant wel al beschadigingen.. Heb mijn zadel nog geen tien keer gebruikt (op mijn eigen pony zelfs maar 3 keer ofzo). We zagen het toen we keken naar de kussens eronder. Op het zweetblad precies waar de singelbevestiging komt (die metalen knoopjes), en dan dus aan de achterkant vh zweetblad..

Heb er toen geen foto van gemaakt.. Maargoed, je ziet het ook niet natuurlijk, maar jammer was het wel..

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 20:54

Niet om te bezuinigen, maar omdat ik geen dierlijke producten wil gebruiken inderdaad :)

Gelukkig dat het niet zo shiny is als op de foto.
Ga in ieder geval vannacht nog even goed dromen van alle combinaties.
Neig nu het meeste naar een zwart lorica zitting en donkerbuin Micropell (fijn, het heeft een naam :P) zweetbladen.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 20:59

Marocje schreef:
Helaas zag ik aan de achterkant wel al beschadigingen.. Heb mijn zadel nog geen tien keer gebruikt (op mijn eigen pony zelfs maar 3 keer ofzo). We zagen het toen we keken naar de kussens eronder. Op het zweetblad precies waar de singelbevestiging komt (die metalen knoopjes), en dan dus aan de achterkant vh zweetblad..

Heb er toen geen foto van gemaakt.. Maargoed, je ziet het ook niet natuurlijk, maar jammer was het wel..

Ja, daar zit alles tegen het metaal aan, dat zal wat krassen.... Vervelend, maar zoals je zegt, het zit aan de achterkant.

Tja, Micropell - geen idee of het een merknaam is maar het is handiger bestellen dan elke keer zeggen "dat nieuwe spul" :P

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 21:01

Safiera schreef:
Maar; bedenk ook wat voor dekje(s) en hoofdstel enz je van plan bent te gebruiken. Wil je op wedstrijd (ook onderlinge tellen) er mee?

Ik denk dat het bij het kaneel lorica lastig kan zijn te combineren met een dekje en hoofdstel. Zelf eens een lichtbruine/oranje/london wintec gehad in die kleur... pff :P
En als het slijt zie je idd misschien kleurverschil, maar, je zit ook op de slijtage dus erg storend is het dan meestal niet.

Ik wil vanaf volgend jaar graag wat endurance wedstrijdjes gaan meepakken, maar daarbij is het juist wel leuk om een beetje iets aparts te hebben. Dressuurwedstrijden ga ik never nooit niet rijden haha, dus wat dat betreft heb ik wel vrij spel om iets geks te bedenken. :)

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 21:02

@marcella bedankt voor je reactie.. heb je er extra inlages in of ni?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 21:49

Kwetal schreef:
Bliksem wil een Vega zadel???
Lorica slijt niet af. Het is door en door gekleurd. Het is stroef, zoals suede - je hebt bruin, zwart en kaneel -in het nieuwe gladde kunstleer (Micropell) heb je alleen maar zwart en donker bruin. Volgens Ghost fabrikant is het sterker dan de Lorica - je zou een zitting kunnen nemen van Lorica and dan de zweetbladen in Micropell

Dat over dat lorica door en door gekleurd is klopt volgens mij niet helemaal; het lichtbruine lorica is niet door en door lichtbruin. Alleen het bovenste laagje 'fluweel' (even bij gebrek aan een beter woord) is lichtbruin; daaronder is het materiaal een soort donkergrijs. Als het lichtbruin eraf slijt (zoals bij het zadel dat ik zag door een ongelukje gebeurd was), dan zie je het grijze dat eronder zit. Dus door en door lichtbruin is lorica sowieso niet, maar ik geloof wel dat die bovenste mm sterk genoeg is om niet snel weg te slijten, mede doordat het zo stroef is en schuiven tegenwerkt.

Op het Horse Event hadden ze trouwens ook nog een leuke lichtbruine lorica-combi:
Afbeelding
lichtbruin zweetblad met donkerbruine zitting en wrongen. <3

Bliksem

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 21:52

Dat donkerbruin is wel leer toch? Leuk zo'n overzichts foto'tje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 21:57

* Buitenzinnig moet me vooral corrigeren als ik het fout heb *
De donkerbruine wrongen op de kaneel lorica waren ook lorica geloof ik, en het donkerbruine zadel met de schapenzitting was nubuck dat net de dag ervoor in het vet was gezet: als je het invet is het een tijdje donkerder, na verloop van tijd wordt het dan vanzelf weer lichtbruin.
De voorste zwarte met de paarsblauwe pad was volgens mij het zwarte vega nepleer. :)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:19

Het bruine lorica zadel was met zwart lorica ;)
Het bruine vetleren zadel met wollen was gewoon vetleer met een nubuck bruine pommel (pommel niet ingevet)
ik heb ooit een nubuck zadel ingevet, dat werd inderdaad een vetleren zadel (bruin)
Met de paarse pad was inderdaad het vega zadel.
niet shiny hoor, her zwart is wat porie-achtig, erg mooi!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:31

Nog even over Lorica - alle zweetbladen worden gevoerd ivm stevigheid - wat daar onder zit (dus de voering) kan best bruin/zwart zijn, maar het Lorica zelf is heus, echt waar, door en door Kaneel (of welke kleur dan ook)
Ik heb de nodige Lorica zadels verkocht en er kan altijd wat slijten uiteraard, dat heb je nou eenmaal met gebruik, maar het is niet kwetsbaarder dan leer. Bovendien liggen de leertjes hier naast me - en zowel de voor als de achterkant van het lapje is eender van kleur.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 23:13

Beauty26 schreef:
@marcella bedankt voor je reactie.. heb je er extra inlages in of ni?

Er zitten zelf al inlages in, maar gebruik eronder een pad met inlages (ook gewoon om de onderkant schoon te houden). :D :+

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 23:31

Oké, bedankt! ;)

Verder nog mensen met ervaring libra bbp??

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:10

Marcella schreef:
Beauty26 schreef:
Hoi ik kom ff binnenvallen, ik zoek voor mn paard een barebackpad, en op aanraden van de dierenarts ben ik gaan kijken naar de Libra BBP, hoe zijn jullie ervaringen hiermee??

Ik ben er tot nu toe heel tevreden over (zondag gekocht en maandag mee gereden). :+

+:)+

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:35

Ik heb ook een Libra bbp voor de passervice en ik vind het een erg leuke pad voor die prijs! Zit lekker zacht en stevig. Gebruik er zelf ook een goede pad met inlages nog onder :)

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:49

Nou ik heb vandaag weer een keer met mijn boomzadel gereden. Maar dat zit echt breder dan de Ghost :oo Mijn paard vond de lengtebuiging en vwnw in galop ineens weer erg moeilijk. Ik ga dus toch maar even verder prutsen/zoeken naar de juiste inlages voor mijn Ghostje :j

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:25

Ik vraag mij af hoe breed jullie de kussens van jullie Ghost zadel hebben zitten? Bij aankoop zaten de kussens zo goed als tegen elkaar aangeplakt. Ik merk dat mijn zadel lichtelijk naar rechts schuift (mede door scheve pony), dus had bedacht of dit aan de breedte van de kussens kon liggen. Heb ze net verplaatst naar zo'n 2 cm tussen-ruimte. Is dat niet te ver uit elkaar dat het kan belemmeren? :)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:49

Het mag tot ca. 5cm uit elkaar (totaal dan, niet 5cm aan de ene en 5cm aan de andere kant)

Sussanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 19:28

Mijn testzadel firenze is weer terug gestuurd -O- Wel effe balen, maar ik weet wat ik moet doen... zadel en bbp verkopen, zodat ik zsm een ghost kan kopen! :D
Ik zit enorm lekker op de ghost. Justine loopt er lekker onder en was vandaag ineens lekker fris. Ook draven deed ze weer lekker vlot. Mijn instructrice heeft er ook even op gereden, zij vond em zitten als een bbp, en ook goed zitten. Mooi bijkomend voordeel... mijn paardje vind linksom erg "moeilijk" en steeds had ik het idee dat het aan mij lag, dat is niet consequent genoeg was, maar zij kwam erachter dat mijn paardje moeilijk was, dat ze haar gewicht en nek in de strijd gooit :') Euh ja, dat zeg ik al een jaar. Zij dacht dat het wel mee viel tot vandaag. Nu gaat zij tijdens de lessen ook een poosje met haar aan de slag, kijken of we haar wat meer aan het mee werken krijgen :+

Edit spelfouten

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 19:33

Fijn dat je paardje zo goed liep met de ghost :j

Ik krijg binnenkort een knalrode ghost Roma zitting :))

Sussanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 19:42

pleiada schreef:
Fijn dat je paardje zo goed liep met de ghost :j

Ik krijg binnenkort een knalrode ghost Roma zitting :))

Dat valt wel op :+ ben zelf niet van de kleurtjes, maar vindt het wel gaaf om te zien. (Ben altijd bang om teveel op te vallen) Wel effe fotootje plaatsen he als je em hebt

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 19:45

Ik was eerder ook niet zo van de kleurtjes..Weet nog wel dat ik een oud model ghost heb getest die er toen ook in heel veel kleurtjes was..Vond het echt zooo lelijk,kon me echt niet voorstellen dat iemand daarmee wou rijden :D ..Blijkbaar kan je van mening veranderen <<)

Zal een foto plaatsen als hij er is :))

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 21:43

Leuk! Voor de zit vind ik dat heel plezierig...steekt goed af en als je erop zit is het subtiel.
Ik vind een witte zit leuk, daarom heb ik maar meteen een schaapje besteld :D