[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zinzi_jewel

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 11:10

Die van mij staat keurig naast een krukje. Ook gebruikte we vroeger de omheining van de buitenbak .
En in het bos ook langs n ongevallen boom , paaltje what ever ...
En als t echt niet anders kan stappen we op zonder hulpje

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 11:49

Kirsha schreef:
xManon_ schreef:
Ik heb al gezocht maar kan niet echt het antwoord op mijn vraag vinden. Is een HAF pad geschikt voor onder een bf zadel met vps?
Ondanks elastische singel ligt mijn Cherokee nog steeds niet lekker stabiel en las hier iemand die niet meer zo schuift met haf pad dus wil dat misschien ook proberen. Ik weet niet of pony gevoelig is op de huid maar daar kom ik dan wel achter.

Dat was ik - ik heb er destijds een onder mijn Arizona gehad en nu onder de Justadjust en dat gaat echt prima, hele nette afdrukken :j

Oke, dankjewel! Ik heb ook op je facebook advertentie gereageerd. :D

Wat betreft opstappen, ik moet echt het krukje naast pony zetten want andersom gaat niet. Hij zet áltijd nog een stap ervandaan. Ik probeer wel tegenwoordig ook aan de andere kant op te stappen, vooral omdat mijn zadel naar links zakt. Voelt heel gek maar ik denk wel dat het goed is om allebei de kanten te pakken

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 12:00

Als ik een tijdje veel rij kan ik mijn paard wel naast de ladder parkeren. Maar aan het begin moet ik het paard ongeveer ernaast parkeren en het laatste stukje nog zelf goed neerzetten. Als ik er onderweg naast ga, betekent dit dat ik naar huis mag lopen of ik moet toevallig de combinatie van een sterke omstander én een bankje of opstapje hebben. Helaas is het paard groot, ben ik zwaar en rij ik met bbp (zonder stijgbeugels).

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 12:01

xManon_ schreef:
Kirsha schreef:
Dat was ik - ik heb er destijds een onder mijn Arizona gehad en nu onder de Justadjust en dat gaat echt prima, hele nette afdrukken :j

Oke, dankjewel! Ik heb ook op je facebook advertentie gereageerd. :D

Wat betreft opstappen, ik moet echt het krukje naast pony zetten want andersom gaat niet. Hij zet áltijd nog een stap ervandaan. Ik probeer wel tegenwoordig ook aan de andere kant op te stappen, vooral omdat mijn zadel naar links zakt. Voelt heel gek maar ik denk wel dat het goed is om allebei de kanten te pakken

Ik had al zo'n vermoeden dat jij het was :)) Ik zag trouwens dat bij Goedhard de HAF pads in de actie zijn nu, 75 euro i.p.v. 100. Ik heb het nog steeds niet zomaar liggen maar het scheelt toch :P

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 13:58

Ik ben maandag van Otti gelanceerd! Wilde opstappen. Zat half in het zadel en meneer rent bokkend weg! Daar lig je dan in een plas. Meteen er weer opgestapt. Hij wilde dus met rijden niet graag draven of galopperen. Alsof hem iets gigantisch dwarszit. In draf was hij gigantisch aan het zwiepen met z'n staart. Vrijdagochtend komt de osteopaat. Ben erg benieuwd. Hopelijk niets mis met m'n zadel. Dat was het eerste dat door mij heen schoot.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 14:02

:(:) Wel knap gemikt dan ;) Midden in een plas... :oo
Misschien zat er iets onder het zadel? Steekbeestje? Takje of zo? Wat er dan gelijk met jou af gelanceerd is?

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 15:05

Ik heb onder de pad gezocht op rare dingen maar niets gevonden. Heb hem even goed laag ingesteld met hoofd en hals.hij werd wel iets beter. Hopelijk weet ik vrijdag meer. Ik kwam neer en schoof zo de plas in....ben nog wel 20m blijven zitten.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 15:23

Tja, geen idee - paarden blijven paarden en kunnen wel eens ut hun pantoffel gaan om niks... :o
Ik had een merrie die ca. 2x per jaar een poging ondernam om me er af te werken, dan had ze kennelijk even een dagje niks doen nodig, want daarna was ze weer super lief.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 15:26

Aan de andere kant op stappen herinnert mij aan een aantal weken terug. Mijn paard kon absoluut niet stil staan dus dat hadden we een tijdje geoefend tot het wel lukte, nou dus vanaf links er op was geen probleem (ik ging dan vanaf een opstapje want was een bbp), daarna stapte ik weer op maar had toen nog niet in de gaten dat ik via rechts opstapte dus hoppa paard gaat weer lopen. Ik even goed nagedacht waar het nu mis ging en kwam er dus achter dat ik aan de verkeerde kant was opgestapt, had er zelf niks van gemerkt :')

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 16:35

Op kunnen stappen van twee kanten kan handig zijn. Ik doe het ook nooit. Maar eens een projectje van maken....
Wie van jullie kan er met de Ghost opstappen vanaf de grond. Is mij nog niet gelukt. Dan zakt het scheef. Jammer bij lange ritten. Moet ik iemand anders vragen om te hangen aan de andere kant. Geen probleem, maar wel als ik alleen onderweg ben.

Sussanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 16:44

TinePine schreef:
Op kunnen stappen van twee kanten kan handig zijn. Ik doe het ook nooit. Maar eens een projectje van maken....
Wie van jullie kan er met de Ghost opstappen vanaf de grond. Is mij nog niet gelukt. Dan zakt het scheef. Jammer bij lange ritten. Moet ik iemand anders vragen om te hangen aan de andere kant. Geen probleem, maar wel als ik alleen onderweg ben.

Ik heb nu een week een testzadel van BZ en ik heb direct gekeken of ik kon opstappen zonder kruk, op mijn tankje merens. En dat lukte. Dat lukt me met mijn BF niet. Nu stap ik altijd met kruk op, maar het is wel af en toe handig dat het ook zonder kan.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 17:57

Ik heb ook een ghostje :D

Afbeelding

Nu nog netjes passend krijgen :')

Afbeelding

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 18:28

Ik kan met alle pony's met de Ghost vanaf de grond opstappen als dat nodig is, vooral bij mijn ronde Haf een unicum.

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 19:23

Vandaag is lilianne langs geweest en mijn stippel krijgt een piccolo quilty. Nu twijfel ik nog over de kleur- en materialen combi, iemand zin om mee te denken? :D

Afbeelding
De zwarte lorica vind ik wel mooi

Afbeelding
En dan met deze bruin erbij?

Iemand hier al ervaring met lorica, zit dat lekker/stroef?
Met dat nieuwe synthetische materiaal denk ik al helemaal niemand ervaring? Of kon je dat toevallig voelen op HE?

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 19:25

Ik vind dat bruine wat op haar stippen lijkt mooi :)

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 19:27

Ik ben bang dat dat een beetje too much wordt.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 19:28

Ik heb toevallig het materiaal gevoeld van het zadel hierboven op HE en vond het bijna nog beter aanvoelen als het leer..Het leek ook erg veel op leer en was dik maar toch soepel..

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 19:29

Ik heb zwart Lorica, en zit lekker stroef (wollen zitting). Ik zou het niet combineren met bruin, dat lijkt me niet mooi? het is een beetje grijszwart, dat Lorrica..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 19:30

Ik vind dagt middelste het mooiste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 19:44

Ik heb op Horse Event de lichtbruine Lorica gezien en vond de kleur en het materiaal echt super, maar zoals hierboven als gezegd werd is het basismateriaal waar de bovenlaag op ligt donkergrijs. Als dus het lichtbruin wegslijt, dan blijft het niet bruin zoals bij leer, maar wordt het grijzige zichtbaar. Dus uiteindelijk ben ik uit praktische overwegingen toch maar voor het bruine vetleer gegaan, maar die lorica-kaneel blijft mijn favoriete kleur. <3
Wie weet, als er ooit nog een 2ehands Roma/Firenze piccolo seat in kaneel voorbij komt... :D

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 20:13

Dat kaneel past inderdaad precies bij de stippen!
Zwart kan altijd maar is wel een 'harde' kleur.
Dat grijsbruin is dan 'zachter'.

Maar; bedenk ook wat voor dekje(s) en hoofdstel enz je van plan bent te gebruiken. Wil je op wedstrijd (ook onderlinge tellen) er mee?

Ik denk dat het bij het kaneel lorica lastig kan zijn te combineren met een dekje en hoofdstel. Zelf eens een lichtbruine/oranje/london wintec gehad in die kleur... pff :P
En als het slijt zie je idd misschien kleurverschil, maar, je zit ook op de slijtage dus erg storend is het dan meestal niet.

Misschien zou volledig zwart met als 'grapje' alleen het dijwrongetje in kaneel leuk zijn?
Of evt het dijwrongetje en het 'maanvormige' achter op de cantle? De kussens zijn van boven toch altijd zwart begreep ik.

*kijkt nog een keer naar voorbeeldfoto* Hmm, misschien dat randje achter toch niet (had de BF vorm in m'n hoofd). Maar de wrong met evt het stukje voor de wrong (dat 'losse' stukje leer met de stiksels) in kaneel? Evt het voorboogje?
Ik zou 'm lekker eigen maken! En, met alleen zo'n detail in je zadel kom je ook goed weg met net zwart/wit/whatever dekje. En met zwart hoofdstel. Of je vraagt of Ghost van de restjes kaneel-lorica een frontriem voor je er bij maakt! :D

Zelf het lorica nog niet gevoeld/getest.
Maar wel supertevreden met het drytex van Barefoot. Ik heb sinds die ervaring niks meer tegen goed kunstleer, het heeft zelfs mijn (onze) voorkeur!

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 20:15

@Bliksem, de middelste past er mooi bij maar als je wat meer contrast wil zou de donkerste leuk staan en idd de dijwrongen en zit in kaneel :)

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 20:18

Hoi ik kom ff binnenvallen, ik zoek voor mn paard een barebackpad, en op aanraden van de dierenarts ben ik gaan kijken naar de Libra BBP, hoe zijn jullie ervaringen hiermee??

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 20:24

Bliksem schreef:
Vandaag is lilianne langs geweest en mijn stippel krijgt een piccolo quilty. Nu twijfel ik nog over de kleur- en materialen combi, iemand zin om mee te denken? :D

[ [url=m/9QrNA6.jpg]Afbeelding[/url] ]
De zwarte lorica vind ik wel mooi

[ [url=m/t1wT9c.png]Afbeelding[/url] ]
En dan met deze bruin erbij?

Iemand hier al ervaring met lorica, zit dat lekker/stroef?
Met dat nieuwe synthetische materiaal denk ik al helemaal niemand ervaring? Of kon je dat toevallig voelen op HE?

Wat leuk, ook aan de Ghost :) Lilianne is laatst toevallig ook bij Theo op stal geweest ;)
Het nieuwe materiaal van de Ghost vond ik zelf erg goed aanvoelen, volgens mij is dat heerlijk materiaal voor de zitting.

Voor de liefhebbers: ik heb 3 Kifra-pads in de "koopjeshoek" staan met een kleine korting. Weg = pech :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 20:29

Beauty26 schreef:
Hoi ik kom ff binnenvallen, ik zoek voor mn paard een barebackpad, en op aanraden van de dierenarts ben ik gaan kijken naar de Libra BBP, hoe zijn jullie ervaringen hiermee??

Ik ben er tot nu toe heel tevreden over (zondag gekocht en maandag mee gereden). :+