iana schreef:pmarena schreef:Komt vaak voor wanneer mensen een testzadel hebben ook, ruiter moet evenwicht vinden en breng daardoor paard wat uit evenwicht, die snapt het niet meer zo goed en gaat maar langzamer dan, of probeert de ruiter te helpen door langzamer te gaan lopen
dankjewel. ik dacht wel dat ik in die richting moest zoeken. Ze is nog jong dus dat speelt ook waarschijnlijk. Nog veel oefenen dus, hoe kan ik dit het beste aanpakken? In stap is er geen enkel probleem.
je concentreren op je houding.
ik heb het ook wel met mijn jonkie hoor. paard draaft groot, heeel groot. en vind het volgens mij ook wel grappig om me uit evenwicht te brengen.
én, mijn evenwicht is bagger (vraag maar aan Kalo van Fojoe, een bokje en een draaitje en ik hapte zand

ik heb vooral "last" tijdens het aandraven, als ze wat te onstuimig wegdraaft en ik raak uit evenwicht, gooit mevrouw de remmen dicht (vooral als ik naar voor val)
Proberen erop verdacht te zijn ,en goed achteruit blijven zitten (eerste passen goed blijven doorzitten helpt ook). eventueel eens paard aan de longe laten nemen door iemand anders, zodat die voorwaarts blijft?