Was ook mijn eerste gedachte dat de zweetbladen best flink zijn op je leuke fjord! Hopelijk helpt het vervangen van het kopijzer.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lies schreef:Ik moet helaas mijn Edix Tudor verkopen. Mijn paard blijkt het beter te doen onder een zadel met vaste boom.
Mocht iemand interesse hebben, info via pb en hij staat op marktplaats, waar je natuurlijk ook een berichtje kunt sturen.
Het is een zwarte 18 inch, goed onderhouden
MarjanB schreef:Hij ligt idd achterover maar lijkt ook te ver naar voren te liggen. Hoop dat je probleem nu opgelost is!
(Hij lijkt ook net/niet te passen qua lengte)
Kincses schreef:Bedankt allemaal voor jullie reacties! Wel blij om te horen dat dit eigenlijk niet herkenbaar is met Edix, had ook alleen maar positieve dingen gehoord tot nu toe. Op aanrader van een bokker heb ik een aantal foto's opgestuurd naar Edix zelf. Kijken of zij nog een op of aanmerking hebben op de pasvorm/kopijzer o.i.d. waardoor ik deze problemen ervaar.
Als er nog iemand anders wil meekijken heeel graag! Er zit nu een zwart kopijzer in en gebruik op aanraden van de zadelpasser alleen de lange inlages in het dekje. Verder de crescent singel van Edix, op de foto nog niet goed aangesingeld. Dan komt hij aan beide kanten tot het dekje.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Kincses schreef:Bedankt allemaal voor jullie opmerkingen, daar kan ik iets mee!Te lang zou wel heel balen zijn, volgens de passer kon het precies maarja.. daar twijfel je dan nu ook aan.
Ga kijken of ik iemand kan vinden die kan meekijken.
Iemand enig idee welke dressuurzadels nóg korter vallen dan de Edix? Mijn passer had toen namelijk letterlijk alleen deze als zadelmerk optieHeb verder absoluut geen interesse in boomloos, alleen deze omdat die op een “normaal” dressuurzadel lijkt haha.
Kincses schreef:Ik heb inderdaad de andere modellen (iig de tudor) geprobeerd, maar kon daar zelf echt totaal niet in zitten. Voelde alsof ik op een plat springzadel zat zonder ook maar enige steunWas van mijn andere paard een zadel gewend met enorme steun, kniewrongen en hoge lepel. Vandaar ook de keuze voor de Tariq.
Ik ga op zoek naar een andere zadelmaker.. wel heel lastig hoor, om een goeie te vinden voor een korte rug. Als iemand nog tips heeft omgeving Drenthe hoor ik het graag
Kincses schreef:Ik heb inderdaad de andere modellen (iig de tudor) geprobeerd, maar kon daar zelf echt totaal niet in zitten. Voelde alsof ik op een plat springzadel zat zonder ook maar enige steunWas van mijn andere paard een zadel gewend met enorme steun, kniewrongen en hoge lepel. Vandaar ook de keuze voor de Tariq.
Ik ga op zoek naar een andere zadelmaker.. wel heel lastig hoor, om een goeie te vinden voor een korte rug. Als iemand nog tips heeft omgeving Drenthe hoor ik het graag
Esther28 schreef:lies schreef:Op dit moment is ie bij iemand die hem wil proberen. Heb hem van mp afgehaald.
Moet ik je laten weten, als ie terug komt?
Ze vraagt wat je vp is?