Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
JackieT schreef:Freyr schreef:Ik vind je lengte eigenlijk wel goed en zou niet korter nemen. Als je met je dekje zit, zou je misschien kunnen zoeken naar een singel waar er geen leer of iets verder dan de gespen gaat.
Ik dacht als ik een 70 bestel, dan zit ie op dezelfde plek maar dan strak genoeg, of is dat raar gedacht? Ben opzich wel blij met de pasvorm, en geen gehap met aansingelen
fjordjes schreef:Ik heb de singel van 75 cm geprobeerd maar als die aansingel dan hou ik zoveel ruimte over, kan heel gemakkelijk een hand er tussen krijgen. Dat lijkt me niet de bedoeling.
Daphara schreef:fjordjes schreef:Ik heb de singel van 75 cm geprobeerd maar als die aansingel dan hou ik zoveel ruimte over, kan heel gemakkelijk een hand er tussen krijgen. Dat lijkt me niet de bedoeling.
Kijk naar waar de gespen zitten.
Ik had ze al eens eerder gedeeld, maar hier nog even een keertje:
[ [url=m/y04KuE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/yPO1L6.jpg]Afbeelding[/url] ]
Als ik van jou vorige foto uit ga (de 60 cm?banaansingel) dan denk ik dat je inderdaad een banaansingel nodig hebt, waarschijnlijk op 65-70 cm lang.
Het zou beter te zien zijn als de beugel is opgestoken en de foto net iets lager genomen is, net als op de foto’s hierboven.
Daarop is goed te zien hoe hoog de gespen nou precies liggen en hoe de singel aan de buik aansluit.
fjordjes schreef:Ja zo heb ik m ook, zoals jij omschrijft. Maar sommige zeggen dat het andersom moet. Vind het maar verwarrend.
siskeh schreef:Er zit nogal een groot verschil tussen de "bananen" die ik gezien heb, niet allemaal hebben ze zo'n grote ronding.
ff aan de hand van een plaatje:
[ [url=m/gg8LrX.jpg]Afbeelding[/url] ]
Als je deze op je paard legt zou de bovenkant vd foto aan de voorkant moeten komen, en onderkant aan de achterkant.
ikke20 schreef:wauw wat een interessant topic. na 2 dagen me eigen in te lezen over singels kom ik er toch nog niet helemaal uit voor mijn merrie. misschien willen jullie even meedenken?
momenteel veel te dik en geen bespiering(blessure gehad sinds vorige week zitten we er weer op)
rijd al jaren met een fairfax. kom er nou dus achter dat hij denk ik te kort is. nou had ze al regelmatig een wondje maar dacht dat dat van het liggen kwam tot ik vorige week dus een bloedende wond aantrof na 30 min stappen. wat ik kan meten is deze singel 68cm. dus gok dat hij 70 is.
wil absoluut geen elastiek erin verder denk ik neopreen of leer het handigste is. merrie zweet snel en veel
[ [url=m/J8HBVs.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/POUwsn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/2BmSaw.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/JalAij.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/UVCqAf.jpg]Afbeelding[/url] ]
ikke20 schreef:@zinzi_jewel. dank je wel voor je reactie. ik heb meerdere singels met stiek gehad zadels bleven schuiven en paard vond het niks(nogal een merrie merrie) heb vroeger altijd de simpele wintecsingels gehad (bij ander paard) en dat was altijd prima.
@siskeh. ja hij is echt 70 leer is op dit moment ook mijn voorkeur odd vanwege het makkelijk schoon en droog houden.
@floran dank je wel. de singel is gemeten van gesp tot gesp. paard is niet aangesingelt vanwege het wondje. normaal is ze veel minder buikig en heeft ze een strakkere buiklijn. ik ga eens op zoek naar 1 van die singelsoorten.