Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 11:06

Nou, ik heb tot 3 x aan toe een SD neusriem geprobeerd te bestellen en tot 3 keer aan toe konden ze hem na weken (boos) mailen toch niet leveren. :') Was wel genezen toen.

loismooij15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 12:03

bobje26 schreef:
Nou, ik heb tot 3 x aan toe een SD neusriem geprobeerd te bestellen en tot 3 keer aan toe konden ze hem na weken (boos) mailen toch niet leveren. :') Was wel genezen toen.

Lekker is dat dan....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 12:40

Ja, eerst bij dealer 1 besteld, nee ik kan hem met 6 weken leveren (wilde hem graag voor mijn wedstrijd binnen hebben). Nou na 8 weken niks gehoord dus gemaild. 'Ja de producten zijn niet geleverd' ja daar kan ik niks aan doen, kun je op zn minst even mailen. Ok die gecanceld en toen bij dealer 2 besteld en die kreeg ze met 2 weken binnen! Maar helaas zat mijn neusriem niet bij de bestelling.. :( Toen contact gehad met SD design en zij gaven aan dat het de fout van de dealer was, terwijl de dealer de neusriem wel meebesteld had. Ok, nog een keer meebesteld dan maar, maar ook die kwam nooit aan.

Na hoop gedoe de boel maar weer geannuleerd en maar gelaten voor wat het is. Was er wel beetje zuur van haha.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 13:19

Ik ben druk bezig het topic door te spitten, maar heeft iemand nog voorbeeldjes van de Aquila Deluxe? :D

M_ontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 13:35

Ik maak morgen wel een foto, ik heb hem sinds een paar dagen en ik ben er erg blij mee! Mijn paard loopt er ook heel fijn op, veel fijner dan op een ‘normaal’ hoofdstel of de Nika revolution die ik hiervoor had.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 13:51

Ik vind SD design heel mooi, super zacht leer en zacht onderlegt.
Bij horseboutique besteld en de volgende dag in huis.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 18:00

Verschillen deze hoofdstellen nou allemaal in drukverdeling of hebben ze hetzelfde effect? Heb een merrie die als ze spanning opbouwt erg onrustig is in de aanleuning dus wil het haar zo comfortabel mogelijk maken.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 21:44

Volgens mij zit die goed?

Afbeelding

Afbeelding

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 22:54

Mijn anatomische Dy'On gaat toch te koop. Ik merk dat ik veel meer grijp naar mijn lage neusriem. Vind het alleen erg jammer dat er zo weinig keus is in lage neusriemen. :(

Skogan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 05:03

Kan je niet de neusriem veranderen? DYON heeft lage neusriem wel

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 07:01

mcjv schreef:
Mijn anatomische Dy'On gaat toch te koop. Ik merk dat ik veel meer grijp naar mijn lage neusriem. Vind het alleen erg jammer dat er zo weinig keus is in lage neusriemen. :(

Welke heb je?

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 11:16

Even een vraagje, ik heb nu het onderstaande hoofdstel van Kramer:
Afbeelding
Opzich is het een fijn hoofdstel, maar de leerkwaliteit vind ik niet al te fijn. Ik had hem gekocht met de gedachte mocht de vorm mij en mijn paard bevallen kan ik altijd nog gaan sparen voor de PS of Sweden of Anky variant.
Nu mijn vraag, weet iemand het verschil tussen die van Anky en die van PS? Pasvorm lijkt mij hetzelfde, maar hoe is de leerkwaliteit? Heeft iemand als eens één van deze of beide uitgeprobeerd?

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 11:26

Janntjuh schreef:
Even een vraagje, ik heb nu het onderstaande hoofdstel van Kramer:
[ [url=m/HvdM20.jpg]Afbeelding[/url] ]
Opzich is het een fijn hoofdstel, maar de leerkwaliteit vind ik niet al te fijn. Ik had hem gekocht met de gedachte mocht de vorm mij en mijn paard bevallen kan ik altijd nog gaan sparen voor de PS of Sweden of Anky variant.
Nu mijn vraag, weet iemand het verschil tussen die van Anky en die van PS? Pasvorm lijkt mij hetzelfde, maar hoe is de leerkwaliteit? Heeft iemand als eens één van deze of beide uitgeprobeerd?

Ik heb de pioneer revolution van PS of Sweden. De leerkwaliteit is echt top!! Nooit eerder zulk fijn leer gehad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 11:26

Sluit ik mij bij aan. Heerlijk leer.

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 11:29

Het zijn beide best prijzige hoofdstellen met €250 en €190, dus als er niet heel veel verschil inzit dan bespaar ik liever die €60 door de Anky te nemen. Ik heb wel eens een ander hoofdstel van PS in mijn handen gehad, dat hoofdstel voelde echt boterzacht aan.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 11:54

Ik zie dat de meeste bakstukken gewoon naar boven doorlopen, maar enkele hebben het bakstuk beneden vast zitten met een kort riempje (beetje vaag :+). Heeft het hoofdstel met zo'n kort riempje nou ook een betere ligging voor het bit? Ik wil vandaag of morgen een hoofdstel bestellen, maar twijfel nog tussen een paar modellen.

LindyTH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 11:58

Ik heb zelf de Anky, vind het een heel fijn hoofdstel maar het leer van de PS of Sweden is wel wat zachter.

De Anky kun je regelmatig met 25% korting kopen, PS of Sweden doet nooit mee met deze aanbiedingen, dat maakt het prijsverschil nog iets groter. :)

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 12:19

Hoi, ik kom hier ook even binnenvallen!
Ik wil eigenlijk van mijn neusriem en sperriem af. Deze heb ik eigenlijk toch altijd heel los zitten en volgens mij hebben ze zo toch haast geen zin :Y)
Ik heb mijn oog laten vallen op de Contour Physio. Ik vind alleen erg weinig ervaringen met dit hoofdstel. Kan iemand hier er misschien meer over vertellen, en hoe deze bevalt?

Edit, linkje: https://barefoot-saddle.nl/longeren/149 ... IO-2-02_NB

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 12:20

xLindy91 schreef:
Ik heb zelf de Anky, vind het een heel fijn hoofdstel maar het leer van de PS of Sweden is wel wat zachter.

De Anky kun je regelmatig met 25% korting kopen, PS of Sweden doet nooit mee met deze aanbiedingen, dat maakt het prijsverschil nog iets groter. :)

Dat scheelt inderdaad ook nog een hele hoop! Heb je toevallig een foto van je hoofdstel? En hoe valt deze kwa maat?

LindyTH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 12:51

Niet heel duidelijk maar dit is de enige foto die ik nu heb.

Vind hem wat groot vallen, mijn paard heeft een normaal hoofd maar de bakstukken en neusriem zitten (bijna) op het strakste gaatje.

Afbeelding

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 00:48

friesam schreef:
mcjv schreef:

Welke heb je?

Heb de flat dressage in zwart full

@ Skogan: ik heb al een lage neusriem hoofdstel, dus vind het zonde om nog een neusriem te bestellen, heb ik 2 complete hoofdstellen. :P

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 00:53

xLindy91 schreef:

PS had laatst zelf wel via de website 20 procent korting en Ruitergoed hier in Nederland regelmatig 25 procent en volgens mij doen de hoofdstellen dan ook gewoon mee :) Anders het PS Of Sweden topic hier op Bokt in de gaten houden.

LindyTH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 09:06

Ik ben wel van de kortingsacties maar heb ze hier in NL nog nooit mee zien doen. :)

Maar bedankt voor de tip, zal dat topic eens opzoeken. :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 09:16

Kramer had tot dit weekend mooie anatomische kopstukken voor 14.95 -20%
Ik heb er besteld. Ze vallen wel klein, maat full is een maat cob. Past mijn paard net op het grootste gaatje. Maar ze zijn wel mooi zacht.

Skogan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 09:39

Ik heb mijn kramer hoofdstel ook binnen gekregen vorige week en ik moet wel zeggen dat als ik geen fikse korting op had, ik zou het terugsturen. Hoofdstel valt klein. Bakstukken moest ik veranderen, frontriem is op de krappe kant. Nou ja... hoofdstel voor 35€ ipv 99....
Ik zal paar foto's doen vandaag.