Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 15:49

Flits45 schreef:
Hoe hebben jullie het opgebouwd om hem 24/7 op te laten?

Hier ben ik ook benieuwd naar

suikermeisje

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 16:00

Mijne nu beiden zonder. En niks te koud. De ene 300 grams en de ander die kort in het haar zit en eerder de recuptex steeds op had staat met 300grams en dat lijkt gewoon goed te zijn.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-18 16:03

Hier onder recuptex plus 100/200 gram en ontzettend kort int haar :') en die heeft het ook warm. De ander staat onder 600 gram nog een beetje lauw te wezen haha

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 16:08

hier recuptex en 650 grams met deze kou. Hij zit ook ontzettend kort in zijn haar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 16:51

Jeetje, 650 grams?! Ik heb nog nooit warmer dan 400 grams opgehad.
Staat hij in een binnen of buitenstal (of weide)?

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 17:30

Vorig jaar had ik een onderdeken 300 of 200 grams was het met een 400 grams regendeken er op.
Nou heb ik een 400 grams met de recuptex op liggen vandaag dan na het kraken ook de hals er op gedaan met een 200 grams hals er nog boven op.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 17:31

Ik zag dat je ook kunt testen, misschien ga ik dat maar eens doen. Maar dan wacht ik even op beter weer, kan nu namelijk hoe dan ook niet rijden :+

KAbriogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 23:58

Ik heb de mijne nu de avond voor de wedstrijd hele nacht opgehad totaal geen verschil ook geen enkele warmte ontwikkeling echt niks, paard heeft dus ook nu met deze kou geen dekens op en bv gisteren voor de springles ook uur of twee deken op gehad. Ze is en blijft exact hetzelfde ;o) Geen idee maar ik denk dat hij bij ons niet *werkt*. Naja ik weet het echt niet vind het best een mooie deken maar daar blijft het voor ons denk ik ook bij. Misschien ooit een andere therapie deken proberen..

celinetsjil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 00:04

KAbriogirl schreef:
Ik heb de mijne nu de avond voor de wedstrijd hele nacht opgehad totaal geen verschil ook geen enkele warmte ontwikkeling echt niks, paard heeft dus ook nu met deze kou geen dekens op en bv gisteren voor de springles ook uur of twee deken op gehad. Ze is en blijft exact hetzelfde ;o) Geen idee maar ik denk dat hij bij ons niet *werkt*. Naja ik weet het echt niet vind het best een mooie deken maar daar blijft het voor ons denk ik ook bij. Misschien ooit een andere therapie deken proberen..

Wat jammer dat deze nu ook niet warm word!! Bucas gaat weer zeggen dat dit niet waar is en niet kan.. Jammer dat hun niet inzien zat er ook paarden zijn die het dus niet bij werken hun willen dat sit niet kan dus doen ze er niks mee zou hem mooi terug sturen of verkopen

En je merkt met rijden enzo ook geen verschil? Van mij hebben de ligt word ook niet warm leverancier meld dat je 2gr verschil niet kan voelen en dat het om de werking gaat niet perse in de warmte (geloof dat maar haha) maar ik merk nu bij de kleine wel at verschil <3

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 00:27

KAbriogirl schreef:

Tussen alle opties aan therapiedekens werkte de recuptex hier ook het minste. Terwijl magnetische ankle wraps weer wel heel goed werken.
Mijn paard gaat veel beter op ionic en fedimax. Vandaag de ionic weer voor t eerst op gedaan en binnen een paar minuten begon hij zn hoofd te zakken en staan suffen. Waar hij normaliter geen zin heeft om stil te blijven staan als ik nog dekens en sluitingen etc op moet doen.

De werking verschilt per merk, per paard en per persoon. Maakt mij toch niet uit wat een fabrikant daarvan vindt :j

KAbriogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 02:11

Jotoma schreef:
KAbriogirl schreef:

Tussen alle opties aan therapiedekens werkte de recuptex hier ook het minste. Terwijl magnetische ankle wraps weer wel heel goed werken.
Mijn paard gaat veel beter op ionic en fedimax. Vandaag de ionic weer voor t eerst op gedaan en binnen een paar minuten begon hij zn hoofd te zakken en staan suffen. Waar hij normaliter geen zin heeft om stil te blijven staan als ik nog dekens en sluitingen etc op moet doen.

De werking verschilt per merk, per paard en per persoon. Maakt mij toch niet uit wat een fabrikant daarvan vindt :j

Daar ben ik ook inmiddels wel van overtuigd en zou ook wat andere dekens willen proberen. Zijn de genoemde dekens soort zweetdekens? Ik moet me er even in gaan verdiepen maar ga zeker nog een andere aanschaffen ;o)

KAbriogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 02:14

celinetsjil schreef:
Wat jammer dat deze nu ook niet warm word!! Bucas gaat weer zeggen dat dit niet waar is en niet kan.. Jammer dat hun niet inzien zat er ook paarden zijn die het dus niet bij werken hun willen dat sit niet kan dus doen ze er niks mee zou hem mooi terug sturen of verkopen

En je merkt met rijden enzo ook geen verschil? Van mij hebben de ligt word ook niet warm leverancier meld dat je 2gr verschil niet kan voelen en dat het om de werking gaat niet perse in de warmte (geloof dat maar haha) maar ik merk nu bij de kleine wel at verschil <3

Ach ja zo heel duur was hij niet hoor, ik betaalde er 150 euro voor verkopen is een optie maar mensen willen hem dan wel overnemen ondanks dat hij nieuw is voor bv 100 euro en ja dan bewaar ik hem wel.

Nee ik merk niks en ook niet met rijden, ze is altijd al soepel enz dus dat zou het ook nog kunnen zijn dat ze gewoon al goed gezond is ik weet het niet. Ik heb er geen verstand van ik zie en voel alleen hoe ze is en dat is altijd hetzelfde eigenlijk.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 08:32

KAbriogirl schreef:
celinetsjil schreef:

Ach ja zo heel duur was hij niet hoor, ik betaalde er 150 euro voor verkopen is een optie maar mensen willen hem dan wel overnemen ondanks dat hij nieuw is voor bv 100 euro en ja dan bewaar ik hem wel.

Nee ik merk niks en ook niet met rijden, ze is altijd al soepel enz dus dat zou het ook nog kunnen zijn dat ze gewoon al goed gezond is ik weet het niet. Ik heb er geen verstand van ik zie en voel alleen hoe ze is en dat is altijd hetzelfde eigenlijk.

100 euro is toch niet gek als je er zelf 150 voor betaald hebt? Ik vind het altijd zo'n aparte redenatie: dan leg ik hem wel in de kast en bewaar hem.. Dan brengt het zeker geen geld op en over een poosje is de 'hype' over en krijg je hem niet meer verkocht. Kan je toch beter die 100 euro accepteren?
Ik zie ze op FB al alweer vrij regelmatig te koop staan overigens.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-18 08:48

En ze zijn zo verkocht. 120 moet ook nog wel lukken

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 09:00

Jester_ schreef:

Klopt idd. Persoonlijk zou ik dan wel wachten op een kortingsactie als ik er één zou willen aanschaffen. Heb hem al een keer gezien voor 144 euro en dan heb je een echt nieuwe met garantie.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 09:22

DatBenIkNou schreef:
Jester_ schreef:

Klopt idd. Persoonlijk zou ik dan wel wachten op een kortingsactie als ik er één zou willen aanschaffen. Heb hem al een keer gezien voor 144 euro en dan heb je een echt nieuwe met garantie.

En daarom willen mensen tweedehands er niet meer dan 100 euro voor geven, dat lijkt mij echt heel logisch. Zo zit ik er ook in.

Maar ik hoor dat de rambo of back on track wellicht wel beter werkt dan de recuptex bij een aantal paarden? Mijn stalgenootje heeft een back on track die ik een keer kan uitproberen. Ben erg benieuwd.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 09:40

Heb zelf de recuptex en back on track en vind zelf ook dat de back on track beter werkt !

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 10:59

KAbriogirl schreef:
Jotoma schreef:

Daar ben ik ook inmiddels wel van overtuigd en zou ook wat andere dekens willen proberen. Zijn de genoemde dekens soort zweetdekens? Ik moet me er even in gaan verdiepen maar ga zeker nog een andere aanschaffen ;o)

Je hebt ze in alle soorten en maten. Staldekens, uitrijddekens, liners etc. Er gaat dus al een heel topic over alle therapiedekens die er gebruikt worden, daar is zeker meer info te halen.

Het is dus niet zo zwart/wit dat het werkt of niet werkt. Bij de ene dus wel, bij de andere niet.

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 11:44

KAbriogirl schreef:
celinetsjil schreef:

Welke maat heb je?

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 11:50

Ik heb een 'nieuwe' 2e hands gekocht, niet uit verpakking geweest. Dan ben ik wel bereid om meer dan €100 te betalen :)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 14:26

Ben benieuwd wat voor prijs ik voor die van mij krijg. Die staat inmiddels op mp en boktmarkt. Die is twee maanden oud en gaat er met bon uit ivm de garantie.

KAbriogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 15:12

Goldie schreef:
Ik heb een 'nieuwe' 2e hands gekocht, niet uit verpakking geweest. Dan ben ik wel bereid om meer dan €100 te betalen :)

Dat bedoel ik dus ik had de light gekocht voor 160 en deze 2 x opgelegd en dan 100 euro bieden vind ik dus echt weinig. In mijn ogen is dat niet tweedehands deze deken heb ik dus gewoon terug gestuurd wat voor de verkoper totaal geen probleem was wat ik dus maar wil zeggen dat deze dus gewoon nieuw was anders had ik hem niet terug kunnen sturen.

KAbriogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 15:20

DatBenIkNou schreef:
100 euro is toch niet gek als je er zelf 150 voor betaald hebt? Ik vind het altijd zo'n aparte redenatie: dan leg ik hem wel in de kast en bewaar hem.. Dan brengt het zeker geen geld op en over een poosje is de 'hype' over en krijg je hem niet meer verkocht. Kan je toch beter die 100 euro accepteren?
Ik zie ze op FB al alweer vrij regelmatig te koop staan overigens.

Nee dat vind ik niet en btw ik had de light en die kocht ik voor 160 en was twee x opgelegd dat vind ik niet tweede hands, kaartjes hingen er aan en geen haar te bekennen dan vind ik dat een raar bod hoor. Ik stuurde die deken terug als hij echt niet netjes was dan zou de verkoper hem ook nooit hebben terug genomen ;o)

En wie zegt dat ik hem in de kast leg? Dat zeg ik niet ik wordt zelf beetje moe van de *golddigers* die alles wel willen hebben maar er niks voor willen betalen dan koopt die persoon hem zelf maar *nieuw* en dan koop je wellicht mijn deken die ik terug stuurde ;o)

KAbriogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 15:25

DatBenIkNou schreef:
Jester_ schreef:

Degene die ik terug stuurde was week of 2 in bezit dus ook gewoon bon erbij en garantie.

Maar even in het algemeen iets rechttrekken ik had dus eerst de light versie en hij werkte niet ik zei al dat ik hem terug zou sturen en had volgens mij niet gezegd dat ik hem zou (door)verkopen maar kreeg allerlei privé berichten met of ik hem wilde verkopen...

Ik geef daar wel antwoord op en vooral dat ik hem gewoon terug kon sturen dus dat het dan een wel heel goed bod moest zijn....niks meer of minder en daarom zei ik in mijn bericht dat ik dan 100 euro een raar bod vind dan gooi ik gewoon 60 euro in de sloot terwijl ik anders alleen de verzendkosten moest betalen voor het retouren...

KAbriogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 15:27

Chesss schreef:
KAbriogirl schreef:

Welke maat heb je?

De maat is 6.9 inch maar als je het vraagt omdat je hem wilt kopen ook deze is niet te koop ;o) Ik ben toch te duur lees ik net..xxx