Ervaringen Sella zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Laura1982

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 16:47

Romanoff die foto is wel.beetje in een rothoek genomen schuin van onder. Helaas zijn er over iedere zadelkamer goede en slechte verhalen te vinden. Seven ik denl dat ali niet alle info prijs wil geven ivm concurrentie.
Hij is vorige week bij ons geweest voor controle en was goed lachs en maakte een ontspannen indruk.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 17:46

Als je patent hebt moet dat geen probleem zijn lijkt me, volgens mij is de boom ook van een andere nl makelaardij tenminste als ik de site bekijk waarnaar verwezen werd.
Nouja geeft ook niet ik vind het jammer naar alle verhalen leek dit zadel wel eens de uitkomst voor mijn pijn te zijn maar ik wil ook graag dat een zadel op m'n paard op maat word gemaakt als ik nieuw bestel

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 22:26

@ laura; dan kan, het was voor ali wel duidelijk wat het probleem was.
Heeft dat super opgelost en we hebben ind wat staan grappen. Hij was stuk beter in zn hum dan 2 maand terug toen vond ik hem er ook slecht uit zien, nu stuk vrolijker :j

JeDe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 10:27

Seven schreef:
Ik geloof eerlijk gezegd ook niet in de volledig aanpasbaarheid :o
Als enkel de voorboom aanpasbaar is, is dat het enige wat kan veranderen. Nu ben ik (nog) geen zadelmaker maar ik ben toch reuze benieuwd naar het werkelijke concept en hoe het zadel er dus van binnen uitziet zonder kussens en zitting want wat ze beloven is erg interessant, helaas heb ik nog geen informatie gevonden of gekregen.

Zoals ik je ook al eerder heb aangegeven kun je die informatie vinden op de website die ik je gestuurd heb...
http://www.spaceheadsaddletree.nl/

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 10:33

Zal aan mij liggen maar die site geeft hier enkel dat de informatie nog komt zoals ik ook al naar je terug stuurde. :D
Afbeelding

JeDe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 10:36

Seven schreef:
Zal aan mij liggen maar die site geeft hier enkel dat de informatie nog komt zoals ik ook al naar je terug stuurde. :D
[ [url=m/Td653E.png]Afbeelding[/url] ]

Heel gek, ik kan hem gewoon bekijken...

JeDe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 10:38

Je kunt kijken onder "modellen", de rest van de website werkt niet. Maar dat is toch ook wat je wilde weten? :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 10:47

Naar heel wat aanklikken toch een deel gevonden van de site die wel werkt, daar staan inderdaad foto's van de bomen op en welke types verend, soft etc das heel interessant dus daar ga ik even naar kijken.
Jij past ook geen kale boom op het paard toch?
Kwa type bomen zijn er oog verschillende types mogelijk on de verstelbare of enkel deze?
Hoe werkt dat verstelbare, is het plastic dunner/flexibel aan de voorkant zodat de bomen het plastic weer vormen als ze er in een andere maat in gaat?

JeDe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 08:36

Seven schreef:
Hoe werkt dat verstelbare, is het plastic dunner/flexibel aan de voorkant zodat de bomen het plastic weer vormen als ze er in een andere maat in gaat?

Het kopijzer kan worden verbogen, en het kunststof buigt dan mee.
Mocht een volgend paard heel breed of heel smal zijn, dan kan er ook een ander kopijzer in gezet worden.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 08:45

OK das duidelijk bedankt

Sterrenpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 20:05

Gisteren is Ali geweest bij mij voor een passessie, een erg kundige man met geduld en nam echt de tijd alles goed uit te leggen en te laten zien hoe de zadels in elkaar zitten, wat de kale boom doet en hoe deze er ook uit ziet en moet zeggen echt een heel mooi en interessant systeem. Nadat ik alle uitleg gekregen had, gezien en gevoeld en nadat hij me pony bekeken, gemeten ect had was het tijd om de zadels uit te gaan proberen. Op 5 modellen heb ik gereden waarvan er 1 voor mij echt uit sprong de sella velluto deze is het dan ook geworden met witte stiksels en witte bies op zitvlak en lepel. Een erg bijzondere ervaring over hoe me pony onder het zadel liep en hoe duidelijk ik als ruiter alles goed onder me voelde. Ik krijg de open boom erin. Nu wachten totdat het zadel geleverd gaat worden maar tot die tijd heb ik de velluto als leenzadel dus kan er al heerlijk mee aan de slag.

Al met al dus een geslaagde dag en kan een ieder aanraden die zijn oog heeft laten vallen op sella contact op te nemen met Ali en het zelf te gaan ervaren.

sam_antha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 16:18

Ik kan na vandaag ook niet anders dan positief zijn over Ali. Met mijn paard al zoveel zadelmakers en zadels erop gehad, dat we het echt niet meer wisten. Aan de hand van dit topic toch voor Ali gekozen, die erg snel gekomen is. Vandaag 3 verschillende zadels gereden, ik en mijn zusje aangezien we ons paard delen. Het is de Sella Sensi geworden, gewoon saai alles zwart (zusje en ik werden het anders niet eens ;) ) Met gelijk de singel, wow dat maakt het echt af. Wat een verschil een singel kan geven.. had ik nooit verwacht! Nu even aantal weken wachten, maar het leenzadel is zo prettig! :D

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 16:20

Ik Heb ook de Sella sensi met gewone singel en zo blij met dit zadel. Fijn dat je wat passends gevonden hebt.

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 18:16

Ik ben nog wachtende op mijn zadel, 7 weken zit ik nu op ..... had gehoopt voor mijn vakantie maar helaas -O- ik moet mijn geduld nog iets langer bewaren. Gelukkig heb ik een fijn leenzadel :o

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 19:23

Denk dat je rekening moet houden met vakantie van de zadelmakerij. Ik wacht op een Skyway, zadelmakerij in Engeland is momenteel 3 weken dicht.

polderke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 05:11

Mijn Sella zadel zal helaas de verkoop in moeten. Ik vind het een heerlijk zadel en rnijn paard ook, maar helaas denkt mijn heup daar anders over.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 06:17

Pas de zadelpasser gehad. Even snel een sella op mijn hele korte pony gehad en er past wat betreft lengte een sella op voor broekmaat 34 a 36 ongeveer. Als ze er weer is en de pony wat minder buikig is dan wil ik er een laten aanmeten. Ik zal dit topic eens door gaan lezen en gelijk de nieuwe reacties in de gaten houden .

madeliefjesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 14:35

haai, ik ben ook rustig aan het orienteren voor een sella zadel, wat kan er door ali nog veranderd worden aan een 2e handse sella ?

mijn pony is 5 jaar kortere brede rug heb nu een wintec isabella werth liggen.
Afbeelding

zoals jullie zien zit ik er niet ideaal op dus ben benieuwd naar jullie ervaringen.

ook ben ik benieuwd of er kosten aan een leenzadel verbonden zitten ?

groetjes van madelief en dreamer

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 17:00

Seven schreef:
Heb je foto's van dat kopijzer lotus

Nou Seven, het heeft even geduurd maar aangezien ik toch foto's aan het maken was van het zadel, hierbij de foto van het losse kopijzer

Afbeelding

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 17:53

Bedankt

Rooss26

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 14:39

@madeliefjesx:

Als eerste, wat een super gave pony!

Ali kan opzich nog best een hele hoop veranderen aan een tweedehandse, echter kan hij natuurlijk geen inchmaat meer aanpassen oid.
Boommaat bij aankoop maakt niets uit, dit is altijd aan te passen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 18:34

Rooss26 schreef:
@madeliefjesx:

Ali kan opzich nog best een hele hoop veranderen aan een tweedehandse, echter kan hij natuurlijk geen inchmaat meer aanpassen oid.

madeliefjesx schreef:
haai, ik ben ook rustig aan het orienteren voor een sella zadel, wat kan er door ali nog veranderd worden aan een 2e handse sella ?

[ [url=m/JTWS9C.jpg]Afbeelding[/url] ]

zoals jullie zien zit ik er niet ideaal op dus ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Dat is niet wat Ali zelf aangeeft. Ik heb hem gesproken over de aanschaf van een 2ehands zadel.
Hij gaf aan dat je heel veel geluk moest hebben dat hij hem aan kon passen. hij zei letterlijk aan de telefoon "je maakt meer kans om de loterij te winnen"
Dit vond ik best wel apart aangezien er gezegd word dat de zadels goed aanpasbaar zijn bij veranderingen van je paard.

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 20:06

kiki1976 schreef:
Rooss26 schreef:
@madeliefjesx:

madeliefjesx schreef:

[ [url=m/JTWS9C.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat is niet wat Ali zelf aangeeft. Ik heb hem gesproken over de aanschaf van een 2ehands zadel.
Hij gaf aan dat je heel veel geluk moest hebben dat hij hem aan kon passen. hij zei letterlijk aan de telefoon "je maakt meer kans om de loterij te winnen"
Dit vond ik best wel apart aangezien er gezegd word dat de zadels goed aanpasbaar zijn bij veranderingen van je paard.

Waarschijnlijk verdient hij meer aan de verkoop van nieuwe zadels dan aan het aanpassen van 2de hands. Hij spreekt op deze manier wel heel erg zijn eigen verhaal tegen over de aanpasbaarheid van het zadel

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 20:49

bamsy, dat idee kreeg ik ook wel, want staat haaks op wat hij beweerd.

Kijk kan niks anders zeggen dat het erg mooie zadels zijn, paard loopt er super onder. Maar kan nog geen rondje draven door de bak, want toen deed mijn rug al zeer.
We hadden er overigen de sensi geprobeerd met mijn zadelmaker (ook verkoper van Sella)

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 22:46

Ik heb mijn Sella Rosa verkocht. Jammer want was een mooi zadel maar als het niet goed is voor mijn paard is het ook niet goed voor mij :o