[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 22:23

Kwetal schreef:
Ik weet niet waar je zit, maar er zijn zadelmakers/leerbewerkers die dat heel mooi kunnen hoor

Ik woon in almere in dat gehucht :Y)

jomaro

Re: [HK] Voor- en nadelen boomloos zadel deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 22:28

Daphne als je verder zo tevreden ben over je zadel dan is een stukje eraan zetten geen verkeerde optie. Of je rijlaarzen inkorten.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 22:28

Trekker heeft geen harde kussens elk geval, echt super!

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 22:49

Daphne ik herken dit ook wel met mijn zadel. Ik heb lange benen en een kort Spaans blad. Ik rij daarom het liefst met mijn jodphur broek. Neem aan dat je geen knhs wedstrijden rijdt omdat je een Spaans zadel hebt.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 22:51

Ik herken dat probleem ook wel. Jodhpurbroeken zijn dan heerlijk. :) Ik rij zelden nog met chaps.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 22:53

Als het aan mij lag rijdt ik liefst met alleen mijn jodphurs. Maar op onze stal zijn of rijlaarzen of normale chaps verplicht. Heb voorheen met de ghost die ik had in het bos altijd met alleen jodphurs gereden en vind dat veel fijner rijden door het contact en de vrijheid.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 22:58

Que? Das voor het eerst dat ik die regel hoor buiten maneges om ...
Bij mij hoeft mij pensioneigenaar daar niet mee aan te komen trouwens :+ er is er maar 1 die beslist wat er gedragen word en dat ben ik zelf...
Ik haat laarzen en chaps dus draag ze niet... knappe jongen die ze me verplicht te dragen :D

Edit: gelukkig draag ik ze niet... door een pittig verschil in kuit links en kuit rechts zou bet altijd maatwerk zijn voor laarzen of twee paar chaps kopen :p

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 23:32

Daphneeeej schreef:
Als het aan mij lag rijdt ik liefst met alleen mijn jodphurs. Maar op onze stal zijn of rijlaarzen of normale chaps verplicht. Heb voorheen met de ghost die ik had in het bos altijd met alleen jodphurs gereden en vind dat veel fijner rijden door het contact en de vrijheid.

Ik heb die regel bij ons ook wel eens ergens zien hangen, maar dat is omdat ze nog nooit van iets anders gehoord hadden. Ze willen daarmee bij ons alleen maar bereiken dat er met deugdelijk materiaal gereden wordt. Dus niet met gympen etc. Ze hebben mij nog nooit aangesproken op mijn outfit. En hoe zit dat dan met westernruiters? full chaps? dat doen westernruiters volgensmij alleen op wedstrijd. Heb je er al eens naar gevraagd of jodphurbroek ok is. Of gewoon doen...heb ik ook gedaan. Geen haan die ernaar kraait. Beetje zonde als je alleen daarom een nieuw zadel moet kopen.....

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 00:02

Amen ;)

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 00:03

Thanx voor de ideen. Ik ga het even navragen op stal maar vrees het ergste. Het is een dressuur tutten stal waar ik al het buitenbeentje ben. Boomloos? dat is toch gek, bitloos dat is ook niet normaal.
Heb ook wel eens problemen gehad met de staleigenaar omdat ik op een paardje reed met een barefoot zadel.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 00:12

Oh - wat zou ik een knallende ruzie hebben op die stal......

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 00:15

Kwetal schreef:
Oh - wat zou ik een knallende ruzie hebben op die stal......

Als ik ooit (hopelijk komend jaar) een eigen paardje heb dan ben ik er ook meteen weg :D Ik vind dat gedoe over dat alles wat anders is dan normaal, zoals boomloos maar slecht of gek is.
Ookal beginnen er wat mensen te veranderen. Heb/had al 4 jaar lang ofzo een Christ barebackpad waar ik intensief van genoten heb. Daar zijn nu toch mensen weg van geworden, de winkel eigenaresse (we hebben een ruitershop, de eigenaresse is de dochter van de stal eigenaar) en die is erg ginteresseerd geraakt en had toch het idee om dealer te gaan worden.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 00:26

Dat is raar, ik heb die problemen hier dus helemaal niet.
Ze kennen me nu wel, de reacties op mijn trekker waren enorm positief en bitloos ook geen rare dingen.
Maargoed een Barefoot zeker de cheyene oogt heel anders als een boomzadel, dan is de trekker nog een soort van een subtiele overgang.
Als je hier gewoon met een schoen met hak op je paard klimt zal niemand er verder wat van zeggen, ik twijfel zelfs of ze er wat van zouden zeggen als je er zonder schoen met hak op stapt.
Ze zullen je er wel op attenderen denk ik, maar verder denk ik niet tenzij je het structureel doet.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 00:34

Ik zal maar niet verder debatteren over alles waar de mensheid in vastgeroest zit - niet alleen op paardengebied :D

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 00:41

Kwetal schreef:
Ik zal maar niet verder debatteren over alles waar de mensheid in vastgeroest zit - niet alleen op paardengebied :D

Houd er over op, ik heb Lyme nou als je in die wereld stapt weet je helemaal niet wat je overkomt, zeker niet als het gaat over de vergoedingen. Ik zal het antwoord maar vast geven: 0.0 euro.
Alles behalve antibiotica als je mazzel hebt wordt dus niet vergoed, tenzij je een aanvullende verzekering hebt voor alternatief maar dat is vrij duur.
Laat antibiotica dus zonde van de moeite zijn met chronisch, dus ik ben er niet eens aan begonnen. :+

Oja over vastgeroest: Onno Hoes!
Echt ik verbaas me er over hoe vastgeroest mensen zitten in hun gewoontedingesen. _O-

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 00:50

Oh bah - Lyme is niet fijn :(:)
Oh joh, Zwarte Piet discussie :){ (er waren meer blanke slaven dan zwarte, dus witte Piet mag ook niet)
Paarden op stal zetten met een handje hooi per dag en kilo's krachtvoer (is net zoiets als mij opsluiten op de WC met een directe verbinding naar Jamin en Mac en maar 1 appel in de week als "groente") Becel is goed voor je gezondheid (NOT) en roomboter niet (dus wel) enzovoort enzovoort. Veertig jaar ervaring wil niet zeggen dat je het 40 jaar goed hebt gedaan ~~}>

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 10:37

Daphneeeej schreef:
Thanx voor de ideen. Ik ga het even navragen op stal maar vrees het ergste. Het is een dressuur tutten stal waar ik al het buitenbeentje ben. Boomloos? dat is toch gek, bitloos dat is ook niet normaal.
Heb ook wel eens problemen gehad met de staleigenaar omdat ik op een paardje reed met een barefoot zadel.

Herkenbaar.. Vanuit beide kanten is het vaak het 1 of het ander.. Of alles zo natuurlijk (en negatief over dressuur etc) of alles op standje dressuur (boomloos? Nou zou ik niet doen, zit met dressuren vreselijk!) Ik wordt daar altijd zo moe van.. Mag ik er ook gewoon tussen in zitten? :o

hannatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 11:13

Bij mij op stal is het erg gezellig wat dat betreft. Er loopt een weggetje tussen door en de ene kant is de sport kant en de andere recreatie kant. Rara waar staat leni ;)
Maar we komen wel aan elkaars kanten om de binnen of buiten bak te gebruiken. Dus er is wel contact. Maar eigenlijk nooit negatief. Eerder geïnteresseerd in elkaar methode. Natuurlijk ben je het regelmatig niet eens met elkaar maar dat is geen obstakel zeg maar

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 11:20

hannatjuh schreef:
Bij mij op stal is het erg gezellig wat dat betreft. Er loopt een weggetje tussen door en de ene kant is de sport kant en de andere recreatie kant. Rara waar staat leni ;)
Maar we komen wel aan elkaars kanten om de binnen of buiten bak te gebruiken. Dus er is wel contact. Maar eigenlijk nooit negatief. Eerder geïnteresseerd in elkaar methode. Natuurlijk ben je het regelmatig niet eens met elkaar maar dat is geen obstakel zeg maar

Op mijn huidige stal is het ook super! :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 15:38

Ik was ook het buitenbeentje bij ons op stal. "Wat is dat nou voor zadel???". Ze vonden het gek, en ook mijn bloemhack en sidepull Maar vonden het wel interessant! Wel positief dus. Terwijl ik echt veroordelingen verwachtte.

Laatst foto's van mijn trekker zadel op fb gezet on de foto's naar hier te kunnen zetten, en werd ook volop gelijkt door die dressuur- en springruiters. :P En ik kreeg er vragen over.

Vind het erg leuk, zo wordt bit- en boomloos toch wat verder verspreid :D

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-14 15:52

Hier op stal rijdt iedereen wel met boom (behalve ik dus), maar iedereen weet wel wat boomloos is en ze vinden het eigenlijk alleen maar interessant :D Zelfde geldt voor bitloos. Hoewel, er is één persoon die vindt dat ik er beter een bit in kan hangen omdat mijn paard vaak keihard door de bak scheurt, maar zij weet geloof ik niet dat dat met bit ook gebeurt :')

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 17:38

Geryon heb je het ebay zadel al binnen?
Ligt het trekker zadel nu beter?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 18:07

Had ooit hele "normal" stal-buren, met 2-span Tinkers. Nieuwe Tinker duur beleert voor de kar, groot stangenbit en oogkleppen en wij waren helemaal fout bezig uiteraard (mennen zonder bit) want zonder bit heb je niks te vertellen. "lieve buren, mèt bit ook niet, als ze gaan dan gaan ze...." Enfin, paard schrikt van hond, gaan gezellig samen aan de kletter, zijn uiteindelijk gestopt via betonnen bloembak en stevige bedrijfsgaragedeur. Kar kapot, bril kapot, zelfvertrouwen kapot...... #)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:23

jomaro schreef:
Geryon heb je het ebay zadel al binnen?
Ligt het trekker zadel nu beter?

Dat ebay zadel gaat niet meer door. Ebay deed het geld maar niet overmaken en nu staat ook op mijn account dat ik een product niet heb betaald? De verkoper deed ook geen moeite om het op te lossen.. Dus ik houd het maar bij de trekker. :P

Heb er nog eens mee gereden met mijn heavy duty inlages waardoor ik het zadel beter kon afstellen maar dat zat dan weer minder lekker voor mij. Voor de rest heb ik niet meer gereden. Denk ook dat het pas na de winter wordt dat ik het zadel verder fijn af ga stellen op 'm!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:29

Dat is raar? (van eBay) :?