Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Remember schreef:Ik bedoelde bij de wat oudere paarden dat je dan denk ik wat minder snel echt hele andere kussens etc nodig hebt, zoals Zinzi opmerkt, maar dat ik dat bij jonge paarden zo gek niet vind dat dat gebeurt. Op een gegeven is de conformatie wel zoals hij is, en zal het inderdaad meer van bespiering/conditie af gaan hangen.
Waarin waren de verschillen bij jouw (wat oudere) paard zo groot? Puur bespiering?
Maris schreef:Een wow zadel is eigenlijk niet zo geschikt voor 2 ruiters op 1 paard. dit omdat de lucht naar oa je gewicht wordt afgesteld.
Wow zweetbladen kunnen idd naar voren worden geplaatst. maar mij gaf dit nog niet genoeg ruimte voor mijn bovenbenen, ik werd erdoor achter in het zadel geplaatst en dus stoelzit. En ik ben een stukje kleiner als jullie.
je hebt wel keuzes uit verschillende soorten zweetbladen met verschillende wrongen. Maar als je eenmaal een bepaald zweetblad hebt, kan je daar de wrongen niet op veranderen. Wel op de movable block zweetbladen trouwens.
germie schreef:wow is in ieder geval niet goed voor de ruiter: http://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuws ... enrug.html
Hmmm, wat moeten we hier van denken?
Maris schreef:rumay schreef:Sinds ik op een WOW rijd heb ik juist veel minder last van mijn rug!?
Ik denk dat het er maar net aan ligt of je goed kan zitten in je wow. Ik werd b.v. in stoelzit gezet en had daarom ( denk ik ) rugklachten in mijn wow.