Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 12:06

CK88 schreef:
Ik vind het echt een super mooi zadel :D Nu nog een bijpassend hoofdstel met dezelfde stiksels enze? :D

Tja.. eigenlijk wel he? :P Maar ik vind het hoofdstel dat ik nu heb al zo mooi en die heb ik van mijn vriendje gekregen <3

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 13:02

heeeeel mooi zadel Sharon!

Hier ook helemaal happy. Zat met t probleem dat paard type flight nodig heeft, en ik zelf beter zit in een star! Dus toch maar Flight besteld, want ja paard voor alles. Kreeg ik van de week telefoontje van zadelmaker dat hij contact had gehad en dat ze een zadel gaan maken voor me met onder kant Flight en de bovenkant Star!!! Dus een omgebouwde flight. Hoe geweldig is dat *\o/* .

Nou maar af gaan tellen, zag al een zadel langskomen op FB wat beetje hetzelfde is als mijn idee. Helemaal mooi hihi
Afbeelding

sharon_quiz

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 13:10

Dank je vencedor.
Wat goed dat ze je kunnen helpen met een "omgekeerde" flight! Super!
Zadel van het plaatje is ook mooi :) Ik zie de laatste tijd sowieso veel aparte en mooie zadels langskomen op de fb van Custom. Iedereen durft steeds meer uit de band te springen lijkt wel :D

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 14:15

Misschien ook omdat er steeds meer duidelijk wordt wat er allemaal kan :)

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 14:45

Ik ga er ook 1 bestellen! even volgende week bellen voor een afspraak maar ik ben mijn zadelmaker zo zat dat ik gewoon een goed zadel wil voor me paardjes!
heb overigens een klein budget dus het zal niet de duurste worden dus ik hoop dat de goedkoopste naar mijn paard en mij gezet kan worden :D

morocco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 15:52

Mooie zadels komen er weer voorbij hier! Heel veel succes ermee!
Ik moet nog even wachten op de mijne.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 16:28

Nu ik hoor wat voor zadel Custom voor Vencedor gaat maken, krijg ik ook weer hoop dat ze nog iets aan mijn zadel kunnen doen.
Zo te lezen kunnen ze een heleboel. Het moet toch mogelijk zijn om de kussens van mijn zadel 3 - 4 cm korter te maken.....

Maandag hoop ik meer te horen. Dan komt Custom samen met de 'grote baas' uit Amerika kijken en beoordelen.

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 16:59

Laat je dat dan even weten Nadita?

Ik tuf nog lekker op m'n leenzadel,maar hij ligt wel wat achterover,waardoor ik in een stoelzit zit.
Hopelijk kan Claudia snel langs komen om daar iets aan te doen,want heb nu wel steeds last van m'n rug :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 17:05

Ik ga me nu toch ook maar melden. Al vanaf het begin lees ik mee maar twijfelde ik steeds omdat we mijn tinker aan het inrijden zijn. Toen werd het weer slecht weer heb ik hem weer stilgezet.Toen dacht ik nee eerst maar spieren kweken voordat ik een nieuw zadel ga aanschaffen. Maar de laatste tijd merk ik gewoon dat ik zelf niet lekker zit in mijn zadel en ik wil dus gewoon een andere. Maar mijn tinker is net 5 en ben er volop mee bezig en hij is voorlopig ook nog niet uitgegroeid. Dus ik twijfel nog steeds.

Maar ik ga volgende week wel contact opnemen met custom om te kijken wat hun adviseren

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 17:24

Citaat:
Zo te lezen kunnen ze een heleboel. Het moet toch mogelijk zijn om de kussens van mijn zadel 3 - 4 cm korter te maken.....

Er is toch een model met kortere kussens? Die had iemands in het topic als leenzadel? Lijkt mij niet dat ze zadelkussen 3 a 4 cm in kunnen korten. Dan wordt draagvlak en zwaarte punt totaaal anders.

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 18:46

Weet iemand al wat voor modellen er nieuw zijn en wat die kosten?
kan het namelijk nergens vinden :(

morocco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:38

Ik denk eerder Nadita dat er hele nieuwe kussens onder moeten worden gezet. Er kunnen wel zadels met een korter kussensysteem besteld worden, want de coda van mij wordt als het goed is ook met een kort kussensysteem gemaakt. En het leenzadel die ik nu heb heeft dit ook nl. Dat is een wolfsgang Constanza.
Ik ben benieuwd wat ze gaan doen met je zadel!

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 21:01

vencedor schreef:
Citaat:

Er is toch een model met kortere kussens? Die had iemands in het topic als leenzadel? Lijkt mij niet dat ze zadelkussen 3 a 4 cm in kunnen korten. Dan wordt draagvlak en zwaarte punt totaaal anders.

Er zitten al 17,5 inch kussens onder mijn 18 inch. Maar mss kunnen ze er nog iets aan doen. Iets schuin 'wegsnijden' of kussens van een ander model zadel eronder zetten.
Ik verzin ook maar wat.
Mss 17 inch kussens? Het kan met andere modellen zadels wel, hopelijk met Custom ook.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 12:48

vencedor schreef:
Nou maar af gaan tellen, zag al een zadel langskomen op FB wat beetje hetzelfde is als mijn idee. Helemaal mooi hihi
[ Afbeelding ]

Idd heel erg mooi dus er is een mailtje naar Engie gegaan en de kleur van het zadel gaat nu dus zo worden ipv compleet zwart :D

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 16:11

Hahaha naaper! Maar geeft er net wat extra;s aan maar niet zo over de top met al die heftige kleuren, steentjes lak etc.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 16:54

Leuk om al die verschillende zadels te zien. Is er ook ergens een overzichtje van de extra opties en wat dat kost?

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 17:25

Vencedor, dat vonden wij dus ook :D

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 17:41

Ik laat de Italiaanse vlag op de loop plaatsen :o
Beetje een eigen draai zonder dat het opvalt.

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 21:43

@Nadita > Hoe is het gegaan vandaag,ben je iets wijzer geworden?

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-13 10:34

Fotografie91 ik heb geen idee wat de nieuwe modellen kosten. Misschien kun je even bellen of mailen naar Custom?
Belker ben benieuwd naar hoe jouw zadel wordt met de italiaanse vlag.
Lorette volgens mij kost een ander kleurtje leer niets extra's. Lak onderdelen kost wel iets meer (paar tientjes). Ik durf het niet met zekerheid te zeggen. Misschien kan Claudia dit aan je vertellen?

Vanavond komt de fitter om naar m'n zadel te kijken. Hij schuift aan de achterkant ietsje naar rechts.

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 11:56

ja ik ben ook van plan dat gelijk even te vragen als ik een afspraak ga maken :)

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 13:29

Ik lees al een tijdje mee was zowiezo al gecharmeerd van de Customzadels. Eindelijk heb ik nu ook het bedrag bij elkaar gespaard dus een afspraak gemaakt. Vanmorgen is Jan Pieter bij me geweest en ik heb een aantal zadels gepast. De Icons gingen mijn budget te boven dus daar hebben we niet naar gekeken. Ik heb de Wolfgang Solo met korte en met lange kniewrong geprobeerd en de Everest. De Everest was voor mij van voren veel te dik waardoor ik steeds met mijn handen tegen het zadel stoot en ik trek daarin weer te makkelijk mijn benen/knieen op. Uiteindelijk is het de Wolfgang Solo smooth geworden met lange kniewrong en ook nog een halve inch kleiner als mijn huidige Kieffer, een 17,5 wordt het dus. Met zilverkleurige stiksels en piping.
Ik zit er echt in, lekker stevig zonder te schuiven, mijn benen liggen in de juiste houding en ik kan mijn knieen niet meer optrekken (wat ik dus deed). Ik kon zelfs mijn beugels 1,5 gat langer maken en toch heerlijk blijven zitten. Echt een zalig zadel!
Gelukkig had hij ook een passend leenzadel in de bus, dus daar kan ik de komende 3 maanden lekker mee rijden. Nu maar eens zien of het ook effect heeft op mijn punten op concours ;-)

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-13 14:42

Fijn dat je meteen een leenzadel gekregen hebt Caro_MarjaH. Herkenbaar, beugels langer. Ik heb die van mij sinds mijn eigen zadel binnen is ook een gaatje langer.

Antoontje mooi dat je vrijdag een leenzadel krijgt!

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 09:52

Gisteravond voor het eerst getraind met mijn "nieuwe" leenzadel. Jeetje, wat een verschil zeg! Ik zit echt als een huis in dat zadel. Nu pas merk ik hoeveel ik aan het schuiven ben geweest in mijn oude Kieffer. Ik zit nog wel wat te klungelen met de beugellengte maar dat komt wel goed.
Ik heb een paard die niet geboren is met hele ruime gangen en het is tot nu toe altijd erg moeilijk geweest om de middendraf en middengalop er goed uit te rijden. Maar gisteravond vertrok ze gewoon in een super middendraf toen ik daarom vroeg en volgens mij vond ze het zelf zo lekker aanvoelen dat ze nog even langer doorging, terwijl ik haar normaal moet aansporen om door te gaan totdat ik zeg dat ze weer terug mag naar arbeidstempo. Ook bij de middengalop liet ze veel meer beweging zien. Ze heeft nu ook veel meer schoudervrijheid dus dan kan dat natuurlijk ook, maar ik verbaasde me er toch over. Wat een verschil kan een zadel veroorzaken!

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 10:48

Leuk verhaal Caro_MarjaH. Fijn dat we er nog een enthousiast iemand bij hebben hier :D