Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 12:17

Ik heb hem inmiddels ook aangschaft, moet hem vandaag betalen ik heb er 200 euro voor betaald.
Betere prijs zeg ik zelf.

Mijn paard lijkt nu ook minder zadelnijd te hebben, en iig geen drukking meer op de singelplaats, verder schuift mijn zadel nog wel iets naar voren

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 12:21

Waar heb je hem dan gekocht Tita? Tweedehands? :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 12:22

Nee USA :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 18:13

Niemand zal toegeven dat zo'n dure singel eigenlijk totaal geen verschil maakt. Ik geloof er nog steeds niet in.

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 18:16

Al geprobeerd germie?

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 18:20

germie schreef:
Niemand zal toegeven dat zo'n dure singel eigenlijk totaal geen verschil maakt. Ik geloof er nog steeds niet in.

Haha, mijn gedachte, maar ja, ik heb hem zelf nog niet geprobeerd. Maar of er nu echt zoveel verschil zit in een Fairfax of een andere zachte anatomische singel? Ik heb er ook moeite mee om het te geloven. ;)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 18:23

vur schreef:
germie schreef:

Haha, mijn gedachte, maar ja, ik heb hem zelf nog niet geprobeerd. Maar of er nu echt zoveel verschil zit in een Fairfax of een andere zachte anatomische singel? Ik heb er ook moeite mee om het te geloven. ;)

Heb meer dan eens gezegd dat ik het wel eens wil proberen. Want ik wil het echt eerst heel goed proberen voordat ik het geloof. Ik heb mijn paard gereden met leer en neopreen, koordsingels, buikflapspringsingels, dressuurmodel, enz en nooit enig verschil gemerkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 18:33

germie schreef:

:D , dan heb je niet goed gelezen germie. Ik heb al meerdere keren aangegeven dat de singel bij mijn paard weinig tot geen verschil maakt. Het aansingelen gaat "iets" soepeler m.a.w. mijn paard reageert wat minder boos, maar dit verschil is nihil. Het was voorheen ook niet zo dat ze extreem singelnijd had of iets dergelijks.

Ik vind het verder een mooie en prima singel, daarom heb ik hem gehouden. Maakt mij verder geen moer uit dat hij duur is. Ben nu een tijdje verder, maar heb nog steeds geen bijzondere veranderingen bemerkt.

Verder lees ik hier de opmerking dat het om een verkooppraatje zou gaan;
Ja, duuuhuuuh ladies, wake up!

Feit blijft dat er mensen zijn die een "hallelujah"ervaring hebben met deze singel. Misschien liegen ze allemaal wel, maar dat durf ik te betwijfelen.

Je kunt de singel een week testen voor 15,=, dus waarom niet zou ik zeggen?

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 19:37

in een van mijn vorige posts heb ik ook gezegd dat het niet bij alle paarden vooruitgang boekt, er was er hier eentje die er eerder slechter dan beter van ging lopen, maar daar zit ook een onhandige chauffeur op, scheelt misschien ook wel, maar toevallig loopt de onze er wel veel beter op. En als je hem uit kan proberen voor een week, nou wat let je dan?

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 19:40

Een week was toch niet genoeg om hem uit te proberen? Tenminste, dat maak ik ook uit sommige reacties op. Ook lees ik over velletjes die kapot gaan en gespen die rinkelen? Ik weet het nog niet hoor. Denk er nog even over na.
Misschien is het gewoon beter om de hype even af te wachten en over een jaar nog eens te bekijken hoe de resultaten zijn.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 19:44

Tja, net wat je wil. Het zou jouw singel worden, betaald met jouw geld, dus de keuze is ook aan jou. En na 1 week was de verandering hier idd niet compleet, maar wel duidelijk dat het alleen maar verbeterde, dus dan is het niet zo moeilijk kiezen hoor. Hier is de singel trouwens gekocht na 1 keertje rijden, toch maar niet, veeeeel te duur, eigen singel er weer om, en toen toch maar gekocht want toen was het verschil heel goed te voelen en te zien. Hype of geen hype, hier een tevreden klant.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 21:06

germie schreef:

Heb je hem zelf al in handen gehad?
Al geprobeerd?

Ik denk als je wonderen verwacht je te hoge eisen hebt, maar verschillen zijn er hier bij de 2 paarden op stal wel.
En ik ben niet diegene die de singel heeft betaald, dus daar hoef ik het niet voor te zeggen :)
En als ik het geld zou hebben, kreeg mijn paard er ook 1, zo goed vind ik ze dan wel.
Maar simpel ik heb het geld niet.

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 22:35

Beetje kort door de bocht vur en germie, eerst goed lezen, eventueel eens zo'n singel bekijken en/of proberen, dan pas oordelen...
Als je verwacht dat je paard spontaan op grand prix niveau gaat lopen met deze singel, kom je bedrogen uit. Als je een singel zoekt waar de paarden op z'n minst meer comfort van hebben en daarnaast nog meer positieve bijwerkingen kan bewerkstelligen, dan zou ik voor een Faifax kiezen.
Daarnaast denk ik niet dat de meeste Bokt dames zo'n dure singel gaan aanschaffen zonder daar op z'n minst tevreden over te zijn.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 06:43

amen. Blijven roepen dat elke anatomische singel ook beter is dan een simpele singel, dan lees je kennelijk mijn posts niet.
Al blijf ook ik zeggen, het zal heus niet voor elk paard gelden, en inderdaad, hij draaft zeker niet direct als Totilas, maar vindt t duidelijk fijner dan een hoop andere singels. Dit paard wel iig.

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 08:11

Ik reed mijn paard voorheen ook met een anatomische singel.
Echter mijn paard gaf direct verbetering met de Fairfax singel! Ze draafde losser door haar lijf en zeker in de galop kon je duidelijk verbetering zien! Haar galopsprongen waren duidelijk ruimer en losser!

Ga nu niet zeggen dat mijn "oude" singel niet passte, want dat was zeker niet zo. Ik heb ook weer een keer teruggeruild en ik merkte ook direct dat mijn paard weer korter en strakker ging lopen.

Voor niets anders meer dan Fairfax!

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 08:13

Merkten jullie trouwens ook een verschil aan het enkel zitten/draven/galopperen op jullie zadel? Ik ging draven en het voelde zoooo gek :+ Kan het alleen niet uitleggen haha

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 09:25

Bij ons op stal is een merrie die nogal buikig is gebleven na de dracht. Deze merrie was ook erg gevoelig in de oksels en had singelnijd. Toen we de fairfax erom deden was het meest opvallende dat ze haar buikspieren enorm ging gebruiken, na een week was ze ook minder nijdig en gevoelig. Bij het ene paard merk je enorm verschil, bij de ander wat minder.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 09:51

@xMercury, dat is precies wat ik hier ook hoorde. Anders en beter, maar wel even wennen

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 14:29

Ik merk het zeker niet aan der bewegingen maar mijn dure singel van prestige veroorzaakte zwellingen onder de buik omdat de singel zadel op zijn plek wilde houden maar zadel toch iets schoof waardoor er druk kwam op de achterzijde van de singel

De reed ik met een lederen kieffer singel die voor mijn pony was, dat ging altijd goed maar dan moest ik wel van te voren haar benen helemaal strekken.

Nu knal ik het zadel op, ik singel aan, mijn merrie is weer vriendjes met het zadel en ik doe niks meer met der benen heb nu 8x gereden en geen enkele zwelling meer te bekenen.
Dat is voor mij de reden dat ik hem aanschaft heb

Dus als iemand nog intresse heeft in een dure prestige singel zwart 65cm anatomisch (150 euro) geef maar een pbtje heel weinig gebruikt

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 14:31

Aan de beweging van mijn paard merkte ik zelf ook geen verschil.

Ik merkte wel verschil aan het fijne en rustige aansingelen, de super fijne zachte singel en het 'anders' zitten op mijn zadel :)

Super dat je een verschil merkt Tita :D

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 16:04

Nav dit topic ben ik erg geïnteresseerd geworden naar een singel alleen tja is hij echt zo goed.
Als ik de verhalen lees denk ik ja maar tis een boel geld en ik heb net een nieuwe leren prestige singel gekocht voor mijn 3 jarige.
Nu kan ik deze verkopen met iets verlies dus dat is geen probleem.

Mijn 3 jarige heeft af en toe plekjes van de neopreen singel maar van de leren singel weet ik het nog niet omdat ons zadel in de maak is :o
Ik heb 1 keer gereden met de leren singel en ook toen kregen we plekjes.
Het zijn geen wondjes maar allemaal kleine bultjes die omhoog komen en dan ineens korstjes zijn.

Iemand hier ervaring mee in combinatie met deze singel ?

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 21:31

@viphorse, mijnpaard heeft dat gehad met haar Kentaur springsingel.
In eerste instantie wist ik niet van welke singel het kwam want ik had met beide zadels daags na elkaar gereden.
Echter nadat ik 3 dagen met springsingel had gereden kreeg ze idd allemaal bultjes die later kostjes werden. Er kwam geen vocht of iets uit maar het duurde wel lang voordat alles weg was.
Ik ben toen alles weer goed was met mijn Fairfax singel gaan rijden en nooit meer problemen gehad!

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 17:58

Na lang twijfelen heb ik besloten om te wachten met de aankoop van deze singel.
Ik heb nog een gloednieuwe prestige liggen en krijg eind augustus mijn op maat gemaakt zadel binnen dus kijken of dat scheelt.

Maar doet het niets dan ga ik hem alsnog bestellen maar eerst eens mijn nieuwe zadel proberen kijken of dat helpt met mijn nieuwe singel erbij.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 20:19

Ik heb nu op advies van Fairfax een speciaal voor deze singel geschikt singelbontje van Nuumed voor op de lange afstanden. Ben benieuwd..

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 14:39

Hier ook een tevreden klant, alleen een paar puntjes:
Mijn paard loopt nu een paar weken (ik denk 4) met de fairfax singel en ik had echt een wow-gevoel. Ik mocht de singel proberen bij van Rijs. Ik heb er toen weer mee gereden en twijfelde een beetje, het wow-gevoel was ietsje minder. Ik mocht hem langer proberen en ben daar blij mee, want ben echt enthousiast nu. Sinds vorige week echter komen er aan beide zijdes kale plekken in zijn oksels. Tijdens het rijden zie ik niet dat de singel te dicht tegen de oksels ligt, maar het is na gister wel weer erger geworden, en hij had niet extreem gezweten want ik heb hem rustig gereden ivm de warmte. Met andere singels heb ik dit probleem ook gehad (rossner comfort). Ik denk nu dus dat mijn paard misschien toch de smalle versie nodig heeft. Ik heb nu dus 3 vraagjes:
1 zit er veel verschil tussen de smalle en standaard versie, is de singel ook bij de oksels, naar het zadel toe zeg maar, smaller?
2 is er al iemand die ervaring heeft met het gebruik van het singelbontje? ( ik vind het er bij Valegro iig mooi uitzien :D )
3 zou het kunnen dat de singel misschien te kort is? of zou hij dan juist meer gaan "steken" als ik een langere bestel?

Even voor de duidelijkheid: mijn paard is 1.74cm en heeft niet teveel ruimte bij de singelplek (beetje rond buikje :) ). Ik heb nu maat 24 inch, de standaard versie.

Ik hoor trouwens soms ook gerinkel tijdens het rijden. Oh ja en ik singel hem niet te strak aan, dat was mijn fout in het begin, de singel zat te strak en dat vind hij dus niet prettig.