ervaringen massimo dressuurzadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 07:32

Anke schreef:
Veulen84 schreef:
Ik vind het opvullen wel frappant ja.

Mijn (inmiddels verkochte) massimo trail moest na 2 maanden al. De dressage 2 van een vriendin na 3 maanden. En ik hoor er meer mensen over.

Het is normaal bij een nieuw zadel of bij een nieuwe vulling dat je na 20 rijduren deze moet laten bijvullen.

Mijn vulling was zo slecht dat ik hem binnen het jaar heb laten vervangen snaar wol

Woody2015

Re: ervaringen massimo dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 10:16

Ik heb jarenlang met massimo zadels gereden, de dressuur 2 en de trail en nooit opvallende problemen gehad met de vulling. Degene die ze nu van mij heeft gekocht ook niet.

Na plus/minus 20 rijuren moet een nieuw zadel op/bijgevuld worden .

Daarna had ik een jaarlijkse controle met weinig opvallendheden.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 11:07

De mijne lag maar op de schoft, dus de vulling van massimo is wel slechter dan gemiddeld vanaf fabriek. Nu met kent enmaster na 6 jaar nog nooit hoeven bijvullen. Ligt nog perfect.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 12:22

Maar als een zadel op de schoft ligt past het simpelweg toch niet?

Ik ben heel blij met mijn massimo. De kleur blijft goed, de vulling is prima.
Ik heb hier nu 2 twee jarige staan en als die over een paar jaar een zadel nodig hebben zal ik massimo zeker niet overslaan.
Zeker omdat ze alle twee niet in een standaard Kieffer gaan passen en bij 1 de vraag is of kent en masters wel toereikend gaat zijn.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 12:52

bruintje123 schreef:
Maar als een zadel op de schoft ligt past het simpelweg toch niet?

Ik ben heel blij met mijn massimo. De kleur blijft goed, de vulling is prima.
Ik heb hier nu 2 twee jarige staan en als die over een paar jaar een zadel nodig hebben zal ik massimo zeker niet overslaan.
Zeker omdat ze alle twee niet in een standaard Kieffer gaan passen en bij 1 de vraag is of kent en masters wel toereikend gaat zijn.
maatwerk. En pastte idd niet. Wat een rotzadel was de mijne. Volgens dezadelmaker lag het aanmijn paard. Lol.
De schoft lag 3 weken vrij, daarna ingezakt. Bijgevuld, boom versmald, bijgevuld, boom versmald, schouderspieren klem, maar schoft lag vrij. Datheb ik dus nietgeaccepteerd.
Met andere zadels dat inzakken en opschoft liggen niet gehad.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 12:56

Maar ik denk dat je dat eerder aan de zadelmaker toe moet schrijven dan aan het merk.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 17:29

De vulling van Massimo is synthetisch en hard. Ik heb heb de vulling laten vervangen voor 'lining' en dit bevalt erg goed.
Ik heb mijn Massimo Son nu zo'n 9 jaar en ben nog steeds tevreden, wel meer tevreden geworden door de nieuwe vulling.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 13:46

Ik val hier even binnen.

Ik kan tweedehands een Massimo zadel over nemen, boommaat 35.
Mijn paard heeft volgens de zadelmaker boommaat wijd.
Nu lees ik hier dat de boommaten smaller vallen maar dat de boom wel groter of kleiner gemaakt kan worden maar dit wordt niet aangeraden? (Boom vervormd en ijzermoeheid van kopijzer?)

Het is een tweedehands, 6maanden gebruikt maar het is aardig veel geld.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 14:00

2 keer aanpassen kan zonder problemen.

De boommaten smaller.
Ja dat lees ik ook , maar als ik dan kijk dan bij andere merken de maten 36 echt veel te smal waren voor die van mij, lijkt zijn 40 toch wel weer goed te kloppen.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 14:19

Oké dank je, eigenaresse kan niet zeggen of het zadel met wol gevuld is, wil liefst wel wol.
Ga voor die prijs het risico maar niet nemen dan, ook al het feit dat de boommaat weer anders is/kan zijn.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 22:46

Ik heb vandaag een bezoek aan de zadelmaker gebracht.
Van Wintec heeft mijn jonge pony XW (witte kopijzer) met wat opvulling van het rising sytem (maar rode kopijzer (W) is te nauw).
De Massimo (trail) van mijn oudere pony heeft boommaat 35 (nog nooit verbreed of versmald) en die is vanmiddag in de kussens zo aangepast dat die nu op de jongere past (en dus niet meer op de oudere, maar die heeft ook al een vervangend zadel).

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 07:41

Massimo is gevuld met een synthetische wol voor zover ik weet. Echte wol is niet direct nodig vind ik. Synthetisch blijft langer goed.

Over een gebruikt zadel kopen. Bij Massimo kan de boom een paar keer versmald en verbreed worden. Maar je verzwakt het natuurlijk wel. En je kunt een boom scheef drukken in zo'n pers (minste weerstand buigt meest mee). Ik zou dus geen zadel willen waar met de boom gerommeld is. Kun je het niet zien, dan koop ik zo'n zadel niet tweedehands. Als iemand al bij verkoop meldt: boom is verbreed/versmald, dan zou ik het laten liggen.

Moniquex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 10:39

Ik zit ook met het aanpassen van mijn massimo 3, hij is te breed. Maar ik kan in Noord Nederland niemand vinden hiervoor, zie ik iemand over het hoofd?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 12:14

bruintje123 schreef:
Maar ik denk dat je dat eerder aan de zadelmaker toe moet schrijven dan aan het merk.

Ik kies tegenwoordig voor zadels waarbij geen maatwerk nodig is. Fryso past gewoon vanaf de plank. Ook kent en Masters. En dan hoef je ook niet jaarlijks bij te vullen is mijn ervaring (goede vulling vanaf fabriek). Misschien was het de zadelmaker. Maar ik heb nu zelf ook geleerd zadels te passen.

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:28